H.H. 2 - Apirilak 21
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Gosaltzen amaitu eta gero, umeek mahaia batzen lagundu dezakete eta gurasoek denon artean laguntzeko garrantzia azpimarratu.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma. Tras desayunar, los y las niños y niñas pueden ayudar a recoger la mesa, mientras aita y ama refuerzan con sus palabras la importancia de colaborar entre todos y todas.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Hainbat egunetan umeek ezin izango dute kalera irten, baina garrantzitsua da ere kanpoan dagoenarekin guztiz ez deskonektatzea. Lelokeria eman arren, eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat, horrez gain, errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke eguna aurrera eramateko. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak oso erraz identifikatuko dituzte) eta ongi ikusten den etxeko leku batean jarri, egunean zehar eurek ere kontsultatzeko aukera izan dezaten.
Durante muchos días los niños y niñas no podrán salir a la calle, pero es muy importante que no desconecten completamente de lo que ocurre fuera. Aunque sea algo muy simple, solamente salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para los niños y niñas, por otro lado, las rutinas son necesarias. A ello les dan seguridad, y a los aitas y amas les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones) y poner la planificación en un lugar donde se vea con facilidad, así si durante el día los propios niños quieren consultar el plan pueden hacerlo libremente.
11:00-12:00
Galtzerdiak parekatzen / Emparejando calcetines
Oraingoan gure txikiek euren galtzerdiak parekatuko dituzte, hots, galtzerdiaren bikotea bilatu behar dute.
Ésta vez los/as pequeño/as tendrán que emparejar sus calcetines, es decir, tendrán que buscar la pareja.
Materialak: -Galtzerdiak (Calcetines)
-Saskia (Cesta)
Prozedura: Gurasoek umearen hainbat galtzerdi hartu behar dituzte eta lurrean zirkulu bat eratuz, galtzerdiak nahastuak ipini behar dituzte. Umea zirkuluaren erdian jarri behar da.
Procedimiento: Los padres/madres tendrán que coger bastantes calcetines del pequeño/a y colocarlos en el suelo en forma de circulo y desordenados. El/la pequeño/a tendrá que estar sentado/a dentro del círculo.
Helburua: Haurrak galtzerdi bakoitzaren bikotea bilatu behar du eta saskira bota.
Objetivo: Los/as pequeños/as tendrán que emparejar los calcetines y tirarlos a la cesta.
12:00-13:00
Koreografia / Coreografía
Gure haurrentzat dantzatzea oso onuragarria da, bai gorputzarako, bai garunarako. Mugimenduak barreak eta plazerra eragiten die eta gainera lotsa alde batera uzten dute. Beraz, bideo honekin, linka klikeatuz: KOREOGRAFIA
Koreografia egin behar dute. Aita/Ama animatzen zaituztegu zeuek ere dantzatzea.Disfrutatu!!!
Para los/as niñ@s es muy saludable que bailen, les vendrá bien para el cuerpo y para el cerebro. Los movimientos les producen placer y risas. Además dejarán a un lado su vergüenza. Así que debéis cliquear éste link: KOREOGRAFIA
Deben hacer la coreografía, animamos a los aitas/amas que vosotr@s bailéis también. ¡Disfrutar!.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos por ejemplo sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: Ipuina Non zaude ilargi? IPUINA
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: Cuento dónde estás luna? IPUINA
15:00- 16:00
Zaporeak identifikatzen. / Identificando los sabores
Dinamika honekin haurrak joango dira zapore ezberdinak ezagutzen. Hiru zapore landuko ditugu: gozo / mikatz / garratz.
En ésta dinámica l@s niñ@ irán aprendiendo los diferentes sabores. Trabajaremos 3 sabores: dulce / amargo y ácido.
Materiala: -Gozo zaporerako txokolatea. (Chocolate para el sabor dulce)
-Mikatz zaporerako pomeloa. (Pomelo para el sabor amargo)
-Garratz zaporerako limoia. (Limón para el sabor ácido)
-Zapi bat umearen begiak estaltzeko. (Un pañuelo para cubrir los ojos)
Prozedura: Ama edo aita eman behar dio umeari dastatzeko zapore ezberdinak, begiak estaliak egon behar dira. Behatu beharko dute umea zaporeak ezberdintzen dituela.
Procedimiento: Los padres/madres tendrán que dar de probar los diferentes sabores y los ojos de los/as niñ@s deberán estar tapados. Deberán observar que lo/as niñ@s diferencien los sabores.
16:00- 17:00
YOGA “TXIMELETEN IPUIN MAGIKOAREKIN”!!/ ¡Yoga con el mágico cuento de la mariposa!
Erlaxatzeko momentua heldu da “Tximeleten ipuin magikoaren”bidez yoga praktikatuko dugu. Youtuben “tximeleten ipuin magikoa”klikatu eta GOZATU.
Ha llegado el momento de relajarnos para ello lo haremos mediante el enlace de YouTube “Tximeleten ipuin magikoa”.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina