H.H. 2 - Apirilak 22
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Hainbat egunetan umeek ezin izango dute kalera irten, baina garrantzitsua da ere kanpoan dagoenarekin guztiz ez deskonektatzea. Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Durante muchos días l@s niñ@s no podrán salir a la calle, pero es muy importante que no desconecten completamente de lo que ocurre fuera. Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los aitas/amas les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Ortzadarra Katamar / Arco Iris a gatas
Gurasoen laguntzarekin haurrek egingo dute ortzadar koloretako bide bat, euren eskuekin eta oinekin.
Materiala: - Tenperak kolore anitz. Acuarelas de muchos colores
- Kaiku handia koloreak nahasteko. Cuenco grande para mezclar los colores.
- Paper zuri luzea. Papel blanco largo
Prozedura: Gurasoek utzi behar dute material guztia lurrean prest. Umeak disfrutatzeko eta egiteko bide bat ortzadar koloreekin.
Procedimiento: l@s padres/madres deberán dejar en el suelo todo el material organizado. L@s niñ@s disfrutarán elaborando su propio camino con los colores del arco iris.
12:00-13:00
Marimore Dantza / Baile Marimore
Gorputza mugitzeko ordua heldu da. Oraingoan “Marimore Dantza”-rekin izango da.
Ha llegado la hora de mover el esqueleto, ésta vez lo haremos con el baile de “Marimore”.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Galtzerdia eta zapata”.
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Sariaren bila!/En busca del premio
Gurasoek hartu behar dute koloretako zinta, korda edo lana. Zinta hori oso luzea izan behar da. Aulkietatik eta mahaietatik pasatu behar duzue “laberinto” bat balitz. Haurra saiatu behar da zinta horren errekorridoa egiten saria lortzeko. Saria gurasoek erabakiko dute.
Los padres/madres tendrán que coger una cinta, cuerda o lana de color. La cinta deberá ser muy larga, la tendréis que pasar entre sillas y mesa (por arriba y por abajo) como si de un laberinto se tratase. El/La niñ@ tendrá que recorrer todo el recorrido marcado por ésa cinta para conseguir el premio. Los padres/madres decidirán el premio.
16:00- 17:00
“Kask kask oskola!” / Masaje “kask-kask oskola
Erlaxatzeko momentua heldu da. “Kask kask oskola masajea! Egingo dute gurasoen edo eta lagunen laguntzarekin. Lurrean eserita, trena egiten edo eta etzandak arituko gara abestia entzuten. 2 aldiz (lehenengo bat egingo du masajea eta gero bestea).
Ha llegado el momento de relajarnos mediante la canción “Kask kask oskola masajea”. Con ayuda de aita /ama realizaremos el masaje, bien sentados en el suelo o tumbados (repetirlo 2 veces).
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina