H.H. 2 - Apirilak 27

Gosaria eta higiene pertsonala  // Desayuno e higiene personal 
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. 

 

Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.  

Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.  
 
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad. 
 
 
10:00-11:00 
Balkoiraedoleihorairten + egunekoplanifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día. 
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko. 

 

Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte). 

 

Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle. 

Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los aitas/amas les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones). 
 

11:00-12:00 
Poltsa sentsorialak / Bolsas sensoriales 
Gure txikiek gaur 2 poltsatxo sentsorial egingo dituzte gurasoen laguntzarekin. Horrela indartuko dugu motrizitate xehea. Eta aldi berean suspertuko dugu  ukimen eta ikusmen zentsumenak. Poltsa sentsorialetan marraztu ahal dute. 
Materialak: 
-Irina (harina) 
-Ura (agua) 
-Elikadura koloratzaile (colorante alimenticio) 
-2 poltsatxo termikoak (2 bolsas térmicas) 
-Kaikua nahasketa egiteko (cuenco para realizar la mezcla) 
-Zeloa (celo) 
-Kotoi-zotz (bastoncillo) 

Prozedura: Kaikuan nahastuko ditugu irina, ura eta koloratzailea; masa bat eginez. Masa egindakoan poltsa termikoan sartu eta itxi oso ondo zeloarekin. Kotoi-zotzarekin marraztu ahal dute. 

                            


12:00-13:00 
Dantza- Handienen-Pare (Aiora Zea-Mays)/ Baile-Handienen Pare- 
Gorputza mugitzeko ordua heldu da. Proposatzen dizuegu “Handienen- Pare” dantza. 
 
Ha llegado la hora de bailar y mover el cuerpo. Para ello os proponemos el baile de "Handienen- Pare”. 



13:00-14:00 
Jatekoprestatu + Bazkaldu / Preparación + comida 
Bada  momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.                  
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.   
 


14:00- 15:00 
Ipuina + Siesta / Película 
 

Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: Txanogorritxo”.  
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otropción puede ser 
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:  
Caperucita Roja. 



15:00- 16:00 
Arrautza koloreztatu zigiluen bidez /  Colorear el huevo a través de sellos 
Erronka interesgarria gure txikientzat motrizitate xehea indartzeko. Betiko moduen gurasoen laguntza premiazkoa. 
Un desafío interesante para que l@s pequeñ@s refuercen la motricidad fina. La colaboración de los padres/madres es imprescindible. 
 
Materiala: 
-Kartulina zuria (cartulina blanca) 
-Errotulki beltza arrautzaren silueta egiteko (rotulador negro para hacer la silueta del huevo) 
-Kortxo tapoiak (tapones de corcho) 
-Tenperak (témperas) 
Prozedura: Gurasoek arrautzaren silueta egin behar dute. Umeek kortxo tapoiak sartu behar dituzte tenperetan eta zigiluen bitartez arrautza koloreztatuko dute. Horretarako argazki hau daukazue patroi moduan. Dana koloreztatuta dagoenean utzi lehortzen. 
Procedimiento: los padres/madres harán la silueta del huevo. L@s niñ@s deberán introducir la base  del corcho en las témperas durante unos segundos y seguidamente rellenar con dicha base del corcho todo el huevo. Cuando esté todo coloreado dejar secar. 

                  
16:00- 17:00 
Txokolatezko etxea / La casa de chocolate 
Gurasoen laguntzarekin haurrek euren askaria prestatuko dute. 
Con la ayuda de aita y ama los pequeños prepararán su merienda. 
Materiala: 
 -Bimbo ogia  (Pan Bimbo)  
- Gaileta (Galleta) 
-Nutela (Nocilla) 
 - Txokolate zuria (Chocolate blanco) 
 -Lakasitoak (Lacasitos) 
-Marrubizko marmelada  (mermelada de fresa). 
Txokolatezko etxearen irudia erakusten dizuegu patroi moduan. Badakizue hau talde lana dela! Animo eta On egin! 
Os adjuntamos el dibujo de la casa de chocolate como muestra. No olvidéis que es un trabajo en grupo. ¡Ánimo y buen provecho! 
 

Iruzkinak