H.H. 2 - Apirilak 28

9:00-10:00 
Gosaria eta higiene pertsonala  // Desayuno e higiene personal 
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. 
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi. 
  
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.  
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad. 
 
 
10:00-11:00 
Balkoiraedoleihorairten + egunekoplanifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día. 
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko. 
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte). 
 
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle. 
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los aitas/amas les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones). 
 

11:00-12:00 
Flotatu edo urperatu, zientifikoak izango gara! /  Flota o se hunde, ¡seremos cientific@s!                 
Oraingoan gure txikiak zientifikoak izango dira. Gurasoen laguntza ezinbestekoa izango da. 
Ésta vez l@s pequeñ@s serán cientific@s. La ayuda de los padres/madres es primordial. 
Materiala: 
-Terreina (barreño) 
-Ura (agua) 
-Objektuak -uretan flotatzen direnak eta urperatzen direnak- / Objetos (que floten y se hundan) 
-Kolorantea (Colorante) 
Prozedura: Terreina urarekin bete erdira arte (nahi baduzue kolorante pixkat bota ura koloreztatzeko). Objektu pisutsuak eta ez pisutsuak utzi haurrari bera bakarrik uretan sartzen. 
Procedimiento: Llenar hasta la mitad el barreño de agua (si deseáis podéis echar un poco de colorante al agua). Dejar que los objetos (pesados y no pesados) los metan al agua l@s niñ@s. 
Helburua: Haurra konturatu behar da zein objektu flotatzen eta urperatzen diren. 
Objetivo: El/La niñ@ tendrá que darse cuenta que objetos se hunden y cuales flotan. 
                                          


12:00-13:00 
Yokoren dantza! /  Baile de Yoko 
Haurrentzako heziketa bideo dibertigarria. Umeek dantzatzeko ordua heldu da. 
Hauxe da “Yoko dantza”. 
Divertido video para l@s niñ@s. Ha llegado el momento de bailar. 

13:00-14:00 
Jatekoprestatu + Bazkaldu / Preparación + comida 
Bada  momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi. 
                
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.   
 


14:00- 15:00 
Ipuina + Siesta / Película 
 

Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: Koloreak”  

Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otropción puede ser 
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:Colores 


15:00- 16:00 
Ur-tantekin koloreak sortzen / Creando colores con gotas de agua. 
Koloreak ikasiko ditugu ur-tanten bidez  eta ur-tanta nahasketekin beste koloreak sortuko ditugu. 
Aprenderemos los colores mediante gotas de agua y realizaremos mezclas consiguiendo otros colores. 
Materiala: 
-Ura (Agua) 
-Elikadurarako kolorantea (colorante alimenticio) 
-4/5 edalontzi (4/5 vasos) 
Prozedura: Gurasoek edalontziak bete behar dituzte urarekin eta umea bota behar du kolorantea uretara kolorea esanez. Beste edalontzietan frogatu ahal du kolore berriak kolorante ezberdinak nahasten. 
Procedimiento: Los padres/madres deben llenar los vasos de agua y dejar que el niñ@ precipite el colorante diciendo el color que es. En los otros vasos pueden probar mezclar los colorantes descubriendo nuevos colores. 
         
               
16:00- 17:00 
Makarroizko idunekoa / Collar de macarrones 
Landuko dugu makarroizko idunekoa eta  kolore oso  biziak izango ditu. 
Materiala: Makarroiak /  akuarelak /  korda fin bat. 
Haurrek makarroiak margoztu behar dituzte (kolore ezberdinak erabiliz). Motrizitate xehea landuko dugu eta gure txikiek lortu behar dute makarroiak kordatik pasatzen. Holan emeki-emeki lepokoa egingo dute. 
Realizaremos un collar de macarrones multicolor. 
Material: macarrones / acuarelas /cuerda fina. 
Los/as pequeñ@s deberán pintar los macarrones con las acuarelas utilizando colores variados. Trabajaremos la motricidad fina por lo que los/as niñ@ deberán intentar ellos/as solos pasar los macarrones por la cuerda fina hasta completar el collar. 
 

Iruzkinak