H.H. 2 - Apirilak 29

9:00-10:00 
Gosaria eta higiene pertsonala  // Desayuno e higiene personal 
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. 
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.  

Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.  
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad. 
 
 
10:00-11:00 
Balkoiraedoleihorairten + egunekoplanifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día. 
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko. 
 
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte). 
 
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle. 
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los aitas/amas les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones). 
 

11:00-12:00 
Lasterketa putz eginez / Carrera soplando. 

Ariketa honen bidez “putz egiteko teknika” landuko dugu. Honelaxe, gure txikiek arnasketa kontrolatzen ikasiko dute intentsitatea neurtzen. 
A través de éste ejercicio trabajaremos la “técnica del soplo”. De este modo l@s pequeñ@s aprenderán a controlar la respiración, midiendo la intensidad. 
Materiala: 
-Paperezko bolatxoak (bolas de papel) 
-Kolorezko zinta itsasgarria (cinta adhesiva) 
-Lastotxoa (pajita) 
 Prozedura: Etxeko korridorean gurasoek itsatsiko dute lurrean kolorezko zinta itsasgarria ibilbidea markatzeko. Aita/Ama lasterketa bat egingo du haurrarekin, paperezko bolatxoa putz eginez (nahi baduzue erabil dezakezue lastotxo bat). ANIMO EA NORK IRABAZTEN DUEN!!! 
Procedimiento: Los padres/madres  en el pasillo de casa pegarán en el suelo con cinta adhesiva marcando un recorrido. Haréis una carrera con el/la pequeñ@, tendréis que soplar la bola de papel cada uno (si queréis podéis utilizar una pajita). ÁNIMO A VER QUIEN GANA! 

 

12:00-13:00 
Oraingoan dantzatuko gara, bi abestiekin, hauexek dira: 
                                             



13:00-14:00 
Jatekoprestatu + Bazkaldu / Preparación + comida 
Bada  momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi. 

Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.   
 


14:00- 15:00 
Ipuina + Siesta / Película 
 

Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: Nire ohetxoa 

Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otropción puede ser 
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:  


15:00- 16:00 
Linternarekin sari bila / En busca del premio con la linterna 

Gurasoen laguntzarekin aukeratuko dugu etxeko logela bat eta argirik gabe egon behar da. Argi bakarra gure linterna izango da. Gurasoek logela horretan ezkutatu behar dute sari bat umearentzat. 
Con la ayuda de los padres/madres elegiremos una habitación de casa, la cual debe estar oscura. La única luz que se verá es la de la linterna. Los padres/madres deberán esconder un premio en esa habitación. 
Helburua: Umea linternarekin aurkitu behar du saria eta iluntasunari aurre egin. 
Objetivo: El/La niñ@ deberá encontrar el premio y hacer frente a la oscuridad. 
Gurasoak beti behatzen egon behar dira.  
Los padres/madres siempre tienen que estar observando. 
 

16:00- 17:00 
SHANTALA Masajea!/ Masaje SHANTALA. 
Haurren ongizaterako “Shantala masajea” emango dugu. Masaje hau oso onuragarria da bai maila sentsorialan, bai maila emozionalean eta bai maila fisiologikoan. 
Masajea emateko olioa ezinbestekoa da. Olioa izan behar da arbendolezkoa edo izpiliku olioa. 
Para el bienestar del niñ@ realizaremos el “masaje Shantala”. Éste masaje es beneficioso a nivel sensorial, emocional y fisiológico. Para dar el masaje es necesario el aceite. Éste aceite ha de ser de almendra o de lavanda. 
Masaje emateko pausuak: 
Pasos para dar el masaje: 
  1. Frikzioak oso leunak eta mugimendu lasaiak izan behar dira, horretarako atzamarrak erabiliko ditugu. 
Las fricciones han de ser muy suaves y lentas, utilizando los dedos. 
  1. Haurra biluzik egon behar da eta eroso; masajea  emango dugu bizkarrean, sabelean, oinetan eta besondoan. Hau guztia olioagaz. 
El/La niñ@ ha de estar desnudo y cómodo; el masaje se le dará en la espalda, estomago, pies y brazos. Todo ello con aceite. 
  1. Musika lasaia ipini. Poner música relajante. 
  1. Logela bero egon behar du haurra hotza ez pasatzeko.  
La habitación ha de estar cálida para que el niño no pase frío. 

 

Iruzkinak