H.H. 2 - Apirilak 30
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los aitas/amas les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Tailerra: “Oroitzapenerako baldosa” / Taller: “Baldosa de recuerdo”
Tailer honetan baldosa bat sortuko dugu geure txikiekin. Argazkia ikusten de moduan, haurraren oinak edo eskuak erabiliko ditugu zantzuak oroitzapen moduan izateko.Betikolez gurasoen laguntza ezinbestekoa da.
En éste taller realizaremos una baldosa con l@s pequeñ@s. Como se observa en la foto, utilizaremos las huellas de los pies o de las manos de los niñ@s para tener un recuerdo. Como siempre la ayuda de los padres/madres es imprescindible.
Materiala:
-Gatza taza ½ (1/2 taza de sal)
-Irin taza ½ (1/2 taza de harina)
-Ura ¼ (1/4 de agua)
Prozedura: Osagarri guztiak nahastu eta ondo oratu. Orea lortu arte. Masa zapaldu eta nahi dugun forma eman. Umearen oinaren/eskuaren aztarna utzi. Laberatu 200º-tara hiru ordu. Baldosa prest dagoenean txikiek margotu ahal dute tenperarekin, marrazki libre bat eginez.
Procedimiento: Mezclar todos los ingredientes y amasar hasta formar una masa. Aplastar bien la masa dándole la forma que deseemos. Plasmar la huella del pie o de la mano del niñ@. Hornear a 200 º durante tres horas. Una vez que tengamos la baldosa l@s pequeñ@s lo podrán pintar libremente con témperas.
12:00-13:00
Mozorroen Kutxa / La caja de disfraces
Saski batean gurasoek sartu behar dute edozein gauza haurra erabiltzeko “Rol Jokuak” egiteko, adibidez: aratusteko peluka, kapa bat, kamisoi bat, txanoa, plastikozko betaurrekoak… Edozein osagarri ume mozorrozteko.
Behin umea mozorrotuta dagoenean gurasoen laguntzarekin istorioak asmatuko dituzue non protagonistak interpretatu behar dituzue.
Era honetan haurra imitazioaren bidez eta jokuaren bidez ikasiko ditu jarrerak eta arau-sozialak.
En una cesta meter todo lo que se pueda para hacer pequeños juegos de rol, por ejemplo: una peluca de carnavales, una capa, un camisón, un sombrero, un par de gafas de plástico…. Cualquier accesorio para disfrazarse será útil.
Una vez disfrazados los niños/as y los padres/madres podéis inventar historias en las que interpretar un protagonista.
De ésta manera, mediante la imitación y el juego, el niño/a aprenderá comportamientos y reglas sociales.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Maite zaitut”
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: “Te quiero”
15:00- 16:00
Txofer bihurtuko gara / Nos convertiremos en conductores/as
Oraingoan etxeko korridorean ibilbide handi bat egingo dugu (zinta itsasgarriarekin), tunelak jarriko ditugu (kartulina/ orria tolesten) eta premiazkoak izango dira umetxoen jostailuak (autoak, trenak, kamioiak….). Haurrek gidatu behar dituzte euren jostailuak txoferrak izango balira bezala.
Ésta vez en el pasillo de casa marcaremos un recorrido grande (con cinta adhesiva), pondremos túneles (doblando una cartulina/hoja) y los juguetes de l@s pequeñ@s serán fundamentales (cochecitos, trenes, camiones…). L@s niñ@s tendrán que seguir el recorrido con el juguete como si fueran conductores/as.
16:00- 17:00
Koreografia / Coreografía
Gure haurrentzat dantzatzea oso onuragarria da, bai gorputzarako, bai garunarako. Mugimenduak barreak eta plazerra eragiten die eta gainera lotsa alde batera uzten dute. Beraz, video honekin, linka klikeatuz.
Koreografia egin behar dute. Aita/Ama animatzen zaituztegu zeuek ere dantzatzea.Disfrutatu!!!
Para los/as niñ@s es muy saludable que bailen, les vendrá bien para el cuerpo y para el cerebro. Los movimientos les producen placer y risas. Además dejarán a un lado su vergüenza. Así que debéis cliquear éste link.
Deben hacer la coreografía, animamos a los aitas/amas que vosotr@s bailéis también. ¡Disfrutar!.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina