H.H. 3 - Apirilak 20
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Kontua euki beharko dute, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado.
10:00-11:00
Etxea atontzea // Labores del hogar
Etxean hainbeste denbora egotea, aukera paregabea da umeek ikasteko etxea zaintzen eta bere mantenimenduaren lanean laguntzeko. Adin honekin ezin diegu eskatu denetarik egitea, baina gure laguntzarekin pilo bat gauza egin dezakete. Gaur adibidez, arropa zikina kolorearen arabera sailkatu dezakete (eta bide batez koloreak errepasatu hizkuntza desberdinetan) eta garbigailuan sartu.
Pasar tanto tiempo en casa puede ser una oportunidad de oro para introducir a los y las más pequeños y pequeñas en el cuidado y mantenimiento del hogar. Con esta edad, no se les puede exigir que hagan cualquier cosa pero sí que nos pueden ayudar en un montón de cosas. Hoy, por ejemplo, les podemos encargar la tarea de clasificar por colores la colada (y así practicar los colores en diferentes idiomas) y meter la ropa en la lavadora.
11:00-12:00
Ilargia: Ipuina // Ilargia: Cuento
Gaur landuko ditugu 3 elementu: ilargia, eguzkia eta eguzkilorea. Hasiko gara ilargiarekin, horretarako bideo hau “Ilargian kulunkantari” jartzea eta abestia umeekin abestera gonbidatren zaitugu.
Hoy trabajaremos tres elementos: la luna, el sol y los eguzkilore. Empezaremos con la luna, para ello os invitamos a poner este vídeo “Ilargian kulunkantari” y cantar con los niños y niñas la canción.
12:00-13:00
Eskulana: Eguzkia / Manualidad: Eguzkia
Hurrengo ekintza eskulan bat egitea izango da: eguzki bat hain zuzen ere.
Materialak: kartulina, margo horia eta laranja, bi botoi eta kola
Pausuak:
- Margo horiarekin borobil bat egin eta barrukoa margoztu kartulinaren gainean
- Margoztu horiz eta laranjaz pintzak
- Pintzak borobilaren inguruan itsatsi
- Begiak ipini botoiak erabilita
- Margo laranjaz ahoa marraztu
Nuestra siguiente actividad será hacer una manualidad: un sol, concretamente.
Materiales: cartulina, pintura naranja y amarilla, dos botones y cola
Pasos:
- Hacer un círculo con la pintura amarilla sobre la cartulina y pintarlo por dentro
- Pintar las pinzas de amarillo y naranja
- Pegar las pinzas alrededor del círculo
- Hacer los ojos utilizando los botones
- Dibujar la boca con la pintura naranja
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Gimnasia eta gero, bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu: Eskuak garbitzeko
Después del ejercicio físico, es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción: Eskuak garbitzeko
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Pelikula
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi
izatekotan (egun hauetan ezin garenez liburutegira joan ezta liburudendan berririk erosi), interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena, “Eguzkilore”: Eguzkilore
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la
colección que tienen en casa, o si queremos innovar (al no poder contar con los recursos de la biblioteca y tampoco poder comprar en la librería nuevos libros) otra opción pueden ser los cuentos virtuales que hay en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy, “Eguzkilore”: Eguzkilore
15:00- 16:00
Eskulana: Eguzkilore // Manualidad: Eguzkilore
Hurrengo ekintza beste eskulan bat egitea izango da: eguzkilore bat, hain zuzen ere.
Materialak: kartulina, margo horia eta laranja, pipak (eukitekotan), espiralezko pasta, limpiapipas berdea/errotulki berdea eta kola
Pausuak:
- Margo laranjarekin borobil bat egin eta barrukoa margoztu kartulinaren gainean
- Margoztu horiz espiralak
- Espiralak borobilaren inguruan itsatsi
- Pipak edukiz gero, borobilaren gainean pipak itsatsi
- Limpiapipas edo errotulki berdea erabili
Nuestra siguiente actividad será hacer una manualidad: un eguzkilore, concretamente.
Materiales: cartulina, pintura naranja y amarilla, pipas (si tenemos), pasta con forma de espiral, limpiapipas/ rotulador verde y cola
Pasos:
- Hacer un círculo con la pintura naranja sobre la cartulina y pintarlo por dentro
- Pintar las espirales de amarillo
- Pegar la pasta alrededor del círculo
- Pegar las pipas sobre el círculo naranja
- Hacer el tallo con el limpiapipas o el rotulador verde
16:00- 17:00
Yoga // Yoga
Gaurko egunerako hurrengo yoga saioa egitea proposatzen dizuegu, umeentzat zuzenduta eta euskeraz: YOGA. Yogui/ni Txikientzat Euskeraz. Hasteko, eguzkiari agurra egingo diogu, gaurko protagonistetako bat
Para el día de hoy, os proponemos una sesión de yoga especialmente dirigida a los niños y niñas y en euskera:YOGA. Yogui/ni Txikientzat Euskeraz . Para empezar, haremos el saludo al sol, uno de nuestros protagonistas de hoy.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina