H.H. 3 - Apirilak 21
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez. Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Kontua euki beharko dute, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado.
10:00-11:00
Asteko eguna // Día de la semana
Egunero ikastolan egiten dugun moduan, asteko zein eguna den gaur komentatuko dugu. Eskua erabiliz, banan- banan hatzamarrak ateratzen joango gara, ta hatzamar bakoitza egun bat izango da. Astelehena, lehenengoa, txikiena izango da, hortik hasiko gara. Krisialdi honetan asteko egunak euskaraz ahastu badituzte, abesti hau baliogarria izango da: ASTEKO EGUNAK . Momentu hau aprobetxatuko dugu egunean zehar zer egingo dugun komentatzeko, bakoitzak bere proposamenak egin ahal izango ditu.
Como hacemos cada día en la ikastola, repasaremos qué día de la semana es hoy. Utilizando la mano, iremos sacando de uno en uno los dedos, cada uno será un día de la semana. Empezaremos con el lunes, que será el dedo pequeño. Puede que durante este periodo hayan olvidado los días de la semana en euskera, en ese caso, puede sernos de gran ayuda la siguiente canción: ASTEKO EGUNAK. Aprovecharemos este momento para planificar el día, cada miembro de la familia podrá hacer las propuestas que considere.
11:00-12:00
Eguraldia identifikatzea // identificar el tiempo
Zein egun den jakitea oso garrantzitsua da, baita gaurko eguraldia identifikatzea ere bai. Horretarako, lehenengo prismatiko batzuk egingo ditugu.
Zer behar dugu:
- 2 paper tutu
- Tutuak lotzeko: zeloa / kola / zinta amerikarra
- Apaintzeko: gometsak / errotulkiak / margoak
- Kordel zati bat
- Zulagailua edo zuloak egiteko beste tresna bat
Nola egin:
- Lotu bi tutuak, bata bestearen ondoan
- Tutuak apaindu umeak nahi duen moduan
- Zulo bi egin eskinetan, bat eskina bakoitzean
- Kordela ipini zuloetatik
Behin primatikoak prest eukinda, balkoira irtengo gara edo leihotik begiratuko dugu eta prismatikoen laguntzarekin zein eguraldi egiten duen komentatuko dugu.
Saber qué día es hoy es muy importante, y también reconocer qué tiempo hace. Pero para ello primero haremos unos prismáticos.
Qué necesitamos:
- 2 rollos de papel
- Para unir los rollos: celo / cola / cinta de doble pega
- Para decorar: gomets /rotuladores/ pinturas
- Un trozo de cuerda
- Perforador u otra herramienta que nos sirva para hacer agujeros
Cómo hacerlo:
- Unir los dos rollos, uno junto al otro
- Decorar los rollos como quiera el niño o la niña
- Hacer un agujero en cada esquina, dos en total
- Meter la cuerda por los agujeros
Una vez tengamos los prismáticos listos, saldremos al balcón o nos asomaremos a la ventana, y ayudándonos de nuestra nueva herramienta identificaremos y comentaremos qué día hace hoy.
12:00-13:00
Bazkaria prestatzen lagundu // Ayudar a preparar la comida
Gaur gure umeei laguntza eskatuko diegu bazkaria prestatzeko. Oso txikiak dira baina gauza asko egin dezakete. Adibidez, nagusiok gaurko menua prestatzeko behar ditugun osagaiak prest izan, eta pasatzen joan guk eskatzen diegunean. Guk gainera, kolorearen, formaren edo tamainaren arabera sailkatzeko eta ordenatzeko proposatu ahal diegu. Horrela, aldi berean, beste kontzeptu batzuk landuko dituzte.
Hoy pediremos a nuestros pequeños y pequeñas que nos ayuden en la cocina. Son muy pequeños pero pueden hacer muchas cosas. Por ejemplo, organizar los ingredientes que vamos a necesitar para el menú, e ir pasándonoslos según les vayamos pidiendo. Para motivarlos aún más podemos pedirles que los organicen por colores, tamaños o formas, y así, al mismo tiempo, trabajarán otros conceptos.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Gimnasia eta gero, bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu: ESKUAK GARBITZEN
Después del ejercicio físico, es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción: ESKUAK GARBITZEN
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi
izatekotan (egun hauetan ezin garenez liburutegira joan ezta liburudendan berririk erosi), interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena, “Martin Zikin”: IPUINA MARTIN ZIKIN
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar (al no poder contar con los recursos de la biblioteca y tampoco poder comprar en la librería nuevos libros) otra opción pueden ser los cuentos virtuales que hay en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy, “Martin Zikin”: IPUINA MARTIN ZIKIN
15:00- 16:00
Eskulana: Eguraldia // Manualidad: El tiempo
Hurrengo ekintza eguraldi mota desberdinak hobeto ezagutzeko eskulan bat egitea izango da: eguraldiaren erruleta bat, hain zuzen ere.
Zer behar dugu:
- Kartoi zati bat
- Kartulina
- Artaziak
- Margo horia, laranja, zuria, beltza eta urdina
- Koadernagailua
- Kola
Nola egin:
- Borobil bat egin kartoian, eta zatitu
- Egin borobil berdin bat kartulinarekin eta itsatsi kartoiaren gainean
- Margoztu urdinez
- Beste kartulina edo orri batean egin eta margoztu umeen laguntzarekin, eguzkia, eguzkia eta hodeiak, hodeiak, euria, haizea eta elurra
- Itsatsi borobilean erloju baten modura
- Gezi bat egin eta kuadernagailuarekin ipini erdian
Behin eguraldi erruleta prest eukinda, balkoira irtengo gara edo leihotik begiratuko dugu eta prismatikoen laguntzarekin zein eguraldi egiten duen identifikatuko dugu, eta gure erruletan adieraziko dugu geziaren bitartez.
Nuestra siguiente actividad será hacer una manualidad, mediante la que conoceremos mejor qué tiempo hace: una ruleta de tiempo, concretamente.
Qué necesitamos:
- Un trozo de cartón
- Cartulina
- Tijeras
- Pintura amarilla, naranja, blanca, negra y azul
- Encuadernador
- Cola
Cómo hacerlo:
- Hacer un círculo en el cartón y recortarlo
- Hacer un círculo igual en la cartulina y pegarlo encima del cartón
- Pintar de azul
- En otra cartulina o folio, dibujar y pintar con los niños y niñas el sol, sol y nubes, nubes, lluvia, viento y nieve
- Pegar los diferentes dibujos sobre el círculo a modo de reloj
- Hacer una flecha y ponerla en el centro con el encuadernador
Una vez tengamos la ruleta lista, saldremos al balcón o nos asomaremos a la ventana, y ayudándonos de los prismáticos que hemos hecho por la mañana, identificaremos qué día hace hoy y lo marcaremos en la ruleta con la flecha.
16:00- 17:00
Ariketa fisikoa // Ejercicio físico
Gure gaurko proposamena oso erraza eta dibertigarria da, puxika batekin boleibolera jolastea. Horretarako bakarrik behar dugu lekua egitea etxeko gela handienean, lurrean marra bat egitea soka batekin edo guk nahi dugunarekin, puxika bat eta ondo pasatzeko gogoa.
Para hoy os proponemos una actividad física muy fácil de llevar a cabo y muy divertida, jugar a voleibol con un globo. Para ello solo necesitamos hacer sitio en el espacio más grande de la casa, hacer una raya divisoria en el suelo con una cuerda o lo que encontremos, un globo y ganas de pasar un buen rato.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina