H.H. 3 - Apirilak 23
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Kontua euki beharko dute, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado.
10:00-11:00
Etxeko gauzak egin // Hacer cosas en casa
Etxean hainbeste denbora egotea, aukera paregabea da umeek ikasteko etxea zaintzen eta bere mantenimenduaren lanetan laguntzeko. Gaur, adibidez, hautsa kentzea izan daiteke bere ardura. Seguru primeran egiten dutela! Musika jartzen badugu, dibertigarriagoa izango da.
Pasar tanto tiempo en casa puede ser una oportunidad de oro para introducir a los y las más pequeños y pequeñas en el cuidado y mantenimiento del hogar. Hoy, por ejemplo, les daremos la responsabilidad de pasar el polvo. Seguro que lo hacen genial! Si lo hacemos con música, será todavía más divertido.
11:00-12:00
Zenbakiekin ezkutaketan // Jugando al escondite con los números
Orain joku bat egingo dugu, dibertigarria izateaz gain oso didaktikoa izango dena. Izan ere, zenbakiekin jolasteko era dinamiko batean ikasteko aukera emango digu. Ezkutaketan jolastuko dugu, baina ez gara gu ezkutatuko baizik eta zenbakiak.
Zer behar dugu:
- Izozki makiltxoak edo, ez badugu, orri zatitxoak (zenbat zenbakiekin jolastu nahi dugunaren arabera, horrenbesteko makiltxoak edo paper zatiak behar izango ditugu)
- Kolore desberdineko margoak
- Errotulki beltza
Pausuak:
- Umeei eskatu makiltxo edo paper zati bakoitza kolore batekin margoztea
- Makiltxo edo orri zati bakoitzean zenbaki bat ipini errotulki beltzarekin, jarraian joan behar dira. Umeek laguntza behar izango dute seguraski pausu hau egiteko
- Aitak eta/edo amak zenbakiak etxe guztietatik ezkutatu
- Umeei gonbidatu zenbakiak topatzera eta ordenean ipintzera
- Ahora jugaremos a algo, que además de divertido también será educativo, porque permite a los niños y niñas jugar con números y aprender de forma dinámica. Vamos a jugar al escondite, pero no nos esconderemos nosotros o nosotras sino los números. El objetivo del juego será encontrar esos números.
Qué necesitamos:
- Palos de helado o trozos de papel (según con cuántos números queramos jugar, necesitaremos la misma cantidad de números)
- Pinturas de diferentes colores
- Rotulador negro
Pasos:
- Pedir a los niños y niñas que pinten cada uno de los palos o trozos de papel de un color
- Numerar con el rotulador negro progresivamente cada palo o trozo de papel, niños con ayuda de aita y ama
- Esconder los números por toda la casa, aita y ama
- Animar a los niños y niñas a que encuentren los números, y ponerlos en orden
12:00-13:00
Ariketa fisikoa // Ejercicio físico
Gaurko egunerako hurrengo ariketak proposatzen dizuegu:
- Pilota botatzea: Zenbat pertsona garen arabera, forma geometriko baten arabera kokatuko gara eta pelota edo puxika bat elkarreri bota eta hartuko dugu
- “Eskorgak”: Umeak buruz behera eskuak lurrean ipiniko ditu, eta triparekin indarra egiten duen bitartean, amak edo aitak hankak hartuko ditu eskorga bat izango balitz bezala. Behin posizioa ondo hartuta, umeak bere eskuekin ibiliko du logelan zehar, kontu handiz oinak zuzen mantenduz.
- “Biribilkia” egitea: Errodatzea horizontalki logela baten inguruan eta gero bueltatu, behin eta berriro.
- “Kutxa: Umeak ahalik eta gehien uzkurtu bere gorputza lurrean etzanda, eta gero…zabaldu hankak eta besoak luzatzen ahalik eta gehien.
- Erlaxazioa: Amaitzeko, argi leun batekin, begiak itxi eta abesti lasai bat entzungo dugu, erlaxatzen garen bitartean.
Para el día de hoy, os proponemos hacer los siguientes ejercicios:
- “Tirar la pelota”: Colocarnos según las personas que seamos de diferente forma geométrica, después nos lanzaremos la pelota intentando que no se caiga.
- ”La carretilla”: El niño o la niña tiene que ponerse en posición de tabla y hacer fuerza en el estómago; mientras aita o ama tirará de su piernas hacia arriba como si fuera una carretilla y el pequeño o la pequeña tendrá que mantener sus pies derechos y caminar con las manos alrededor de la habitación.
- “El rollo”: Rodar de forma horizontal alrededor de una habitación y luego volver, una y otra vez.
- “La caja”: Encogerse lo máximo posible, tumbado en el suelo, y luego abrirse estirando brazos y piernas.
- Relajación: Para acabar, con una luz suave y los ojos cerrados, nos tumbaremos y escucharemos una canción tranquila, mientras nos relajamos.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Gimnasia eta gero, bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Después del ejercicio físico, es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi
izatekotan (egun hauetan ezin garenez liburutegira joan ezta liburudenda fisiko batean berririk erosi), interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena, “Arroxaliren ipuina”.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar (al no poder contar con los recursos de la biblioteca y tampoco poder comprar en una librería física nuevos libros) otra opción pueden ser los cuentos virtuales que hay en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy, “Arroxaliren ipuina”.
15:00- 16:00
Animalien pausuak // Pasos de animales
Haurrak aitaren edo amaren aurrean jarri behar dira, gutxienez zortzi urratseko tartea utziz. Ume baino gehiago badira, txandaka deituko zaie izenaren arabera, eta esango diegu zenbat pauso eman behar dituzten aurrera. Jokoaren gakoa "antzeztean" datza, izan ere, urrats horiek "elefante baten 2 pauso", "sagu baten 4 urrats" eta abar izango dira.
Los niños y/o niñas deben colocarse frente a aita o ama, al menos a ocho pasos de distancia. Si son más de uno o una, se les llamará alternativamente por su nombre y se les dirá cuántos pasos deben dar. La clave del juego está en “interpretar”, porque estos pasos serán “2 pasos de un elefante”, “4 pasos de un ratón”, etc.
16:00- 17:00
Mugcake-a egin // Hacer un mugcake
Gaurko askarirako kakaozko mugcake bat prestatuko dugu, hau da, mikrouhin- labean egindako bizkotxoa. Oso erraza da.
Osagaiak:
- Arraultza
- Esnea
- Olioa
- Azukrea
- Irina
- Kakaoa
- Legamia
Pausuak:
- Katilu bat hartu eta bertan arrautza bota
- 3 goilarada esne bota katiluan
- Oliozko beste 3 goilarada gehitu, eta ondo nahastu osagai guztiak sardexka batekin
- Nahasteari azukrezko 4 goilarada, irinazko 3 goilarada, kakaozko beste 3 goilarada eta legamiazko goilarada txikia gehitu
- Oso ondo nahastu dena sardexkarekin
- Mikrouhin- labean sartu, eta potentzia gehienarekin sukaldatu, 2 minututan
- Atera eta jan!
Para la merienda de hoy os proponemos hacer un mugcake, o bizcocho hecho en una taza dentro del microondas. Es muy sencillo.
Ingredientes:
- 1 huevo
- Leche
- Aceite
- Azúcar
- Harina
- Cacao
- Levadura
Pasos:
- Coger una taza y echar un huevo dentro
- Añadir 3 cucharadas de leche
- Echar 3 cucharadas de aceite, y mezclar muy bien con un tenedor
- Añadir 4 cucharadas de azúcar, 3 de harina, 3 de cacao y una cucharada pequeña de levadura
- Remover muy bien toda la mezcla con un tenedor
- Meter la taza con la mezcla durante 2 minutos al microondas, a potencia máxima
- Sacar la taza y a comer!
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina