H.H. 3 - Apirilak 27
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez. Gosaltzen gauden bitartean, gaur asteko zein egun den komentatuko dugu, egunean zehar zer nolako gauzak egingo ditugun adostuko dugu eta eguna hastean bakoitza nola sentitzen den baloratzeko ere aprobetxatuko dugu.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Aprovecharemos este momento para preguntarles a los niños y niñas qué día de la semana es, consensuar las actividades que vamos a llevar a cabo a lo largo del día, y también aprovecharemos para comentar cómo se siente cada uno al empezar el día.
10:00-11:00
Etxea atontzea // Labores del hogar
Etxean hainbeste denbora egotea, aukera paregabea da umeek ikasteko etxea zaintzen eta bere mantenimenduaren lanean laguntzeko. Adin honekin ezin diegu eskatu denetarik egitea, baina gure laguntzarekin pilo bat gauza egin dezakete. Gaur adibidez, arropa zikina kolorearen arabera sailkatu dezakete (eta bide batez koloreak errepasatu hizkuntza desberdinetan) eta garbigailuan sartu.
Pasar tanto tiempo en casa puede ser una oportunidad de oro para introducir a los y las más pequeños y pequeñas en el cuidado y mantenimiento del hogar. Con esta edad, no se les puede exigir que hagan cualquier cosa pero sí que nos pueden ayudar en un montón de cosas. Hoy, por ejemplo, les podemos encargar la tarea de clasificar por colores la colada (y así practicar los colores en diferentes idiomas) y meter la ropa en la lavadora.
11:00-12:00
Dantza eta luzapenak// Baile y estiramientos
Gaur gorputza mugitzen hasteko, haiei asko gustatzen zaien abestia aukeratuko dugu eta dantza librea egingo dugu, gure gorputzari hegoak emango dizkiogu eta erritmoa jarraituz beste guztiaz ahastuko gara.
Ondoren, beste abesti bat aukeratuko dugu eta dantzan hasiko gara berriro…aitak edo amak stop-eri eman arte, orduan umeak gelditu beharko dira eta estatua moduan geratu abestia berriro hasi arte. Modu horretan, gorputza mugituko dute baina adi egongo dira ere noiz gelditu behar diren jakiteko. Adi egoten eta itxaroten ikastea oso garrantzitsua da.
Dantzatu eta gero luzapenak egiteko ordua izango da. Horretarako “Dordoka eta zisnea” jolasa egingo dugu. Hasieran dordokak izango gara, horretarako burua ezkutatuko dute eta sorbaldak igoko dituzte. Gero, dordokak zisne bihurtuko dira sorbaldak bajatuz eta burua baita lepoa tente ipintzen. Orduan hegoak mugitu ahal izango dituzte hegaz egiteko.
Hoy, para empezar a mover el esqueleto, seleccionaremos una canción que les guste y haremos danza libre, nos moveremos como si tuviéramos alas y nos olvidaremos de todo lo demás.
Después elegiremos otra canción y empezaremos a bailar de nuevo…pero hasta que aita o ama le den al stop. En ese momento, los y las niñas se tendrán que parar y quedarse como estatuas hasta que la música empiece de nuevo. De esta manera moverán el cuerpo, pero también deberán estar atentos. Aprender a estar concentrados y a esperar también es muy importante.
Después de bailar será el turno de los estiramientos. Para eso jugaremos a “La tortuga y el cisne”. Los niños y niñas empezarán siendo tortugas y esconderán la cabeza mientras bajan los hombros. Estas tortugas se convertirán en cisnes cuando bajen los hombres y coloquen bien sus cabezas y su espalda recta. Podrán empezar a mover las alas y volar.
12:00-13:00
Eskulana: Krokodiloa // Manualidad: Cocodrilo
Gaurko eskulana, krokodilo bat egitea izango da.
Zer behar dugu:
- 3 tutu
- Cutter
- Artazia
- Pintura berdea
- Begiak edo errotulki beltza
Nola egin:
- Tutu batekin burua egin, ahoraren forma ebagi artaziak erabiliz
- Beste tutu bat hartu gorputzarako, cutter-aren laguntzaz (umeek ez egin), hankatxoak eta gandorra egin
- Hirugarren tutua erabili krokodiloaren isatsa egiteko
- 3 hodiak elkartu eta margo berdearekin margoztu dena
- Begiak ipini edo errotuki beltzarekin margoztu
La manualidad de hoy consistirá en hacer un cocodrilo con nuestras manos.
Qué necesitamos:
- 3 rollos
- Cutter
- Tijera
- Pintura verde
- Ojos o rotulador negro
Cómo hacerlo:
- Con uno de los rollos haremos la cabeza, para ello hay que hacer la forma de la boca con las tijeras
- Coger el otro rollo para hacer el cuerpo, utilizar el cutter (los niños y niñas no) para hacer la forma de las patas y la cresta
- Utilizaremos el tercer rollo para hacer la cola
Unir los tres rollos y pintar de verde
- Pegar los ojos o pintarlos con un rotulador negro
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko.
Llegó el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi
izatekotan (egun hauetan ezin garenez liburutegira joan ezta liburudenda fisiko batean berririk erosi), interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena, “Nola dastatu ilargia”.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar (al no poder contar con los recursos de la biblioteca y tampoco poder comprar en una librería física nuevos libros) otra opción pueden ser los cuentos virtuales que hay en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy, “Nola dastatu ilargia”.
15:00- 16:00
Proposatzen dizuegu, laburmetrai hau familian ikustea: The bridge.. Amaitu eta gero, komendagarria izango litzateke bertan gertatzen denari buruz hitz egitea, apurtxo bat sakontzea, ziur egoteko umeak mezua ulertu duela. Aprobetxatuko dugu laburmetrai hau ikusi izatea, bertan agertzen diren emozioak aztertzeko ere.
16:00- 17:00
Askari osasungarria prestatu // Preparar una merienda saludable
Gaurko ekintzekin amaitzeko, elkarrekin askari osasungarria prestatzea proposatuko diegu umeei. Bi aldeen artean erabakiko dugu zer jango dugun, horretarako erakutsiko diegu gure despentsako zein elikagai diren osasungarriak eta zeintzuk ez. Ondoren, eskatuko diegu askari osasungarri hori marraztea, eta gero elkarrekin prestatuko dugu.
Para acabar con las actividades de hoy, os proponemos preparar juntos una merienda saludable. Consensuaremos entre las dos partes qué alimentos incluir, para ello les mostraremos qué cosas de nuestra despensa son saludables y cuáles no. Luego les pediremos que dibujen esa merienda saludable, y para acabar la prepararemos entre todos.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina