H.H. 3 - Apirilak 28
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez. Gosaltzen gauden bitartean, gaur asteko zein egun den komentatuko dugu, egunean zehar zer nolako gauzak egingo ditugun adostuko dugu eta eguna hastean bakoitza nola sentitzen den baloratzeko ere aprobetxatuko dugu.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Aprovecharemos este momento para preguntarles a los niños y niñas qué día de la semana es, consensuar las actividades que vamos a llevar a cabo a lo largo del día, y también aprovecharemos para comentar cómo se siente cada uno al empezar una nueva jornada.
10:00-11:00
Ariketa fisikoa // Ejercicio físico
Gaurko egunerako hurrengo ariketak proposatzen dizkizuegu:
- Pilota botatzea: Zenbat pertsona garen arabera, forma geometriko baten arabera kokatuko gara eta pelota bota eta hartuko dugu
- “Eskorgak” : Umeak buruz behera eskuak lurrean ipiniko ditu, eta triparekin indarra egiten duen bitartean, ama edo aitak hankak hartuko ditu eskorga bat
izango balitz bezala. Behin posizioa ondo hartuta, umeak bere eskuekin ibiliko du logelan zehar, kontu handiz oinak zuzen mantenduz.
- “Biribilkia” egitea: Errodatzea horizontalki logela baten inguruan eta gero bueltatu, behin eta berriro.
- “Kutxa: Umeak ahalik eta gehien uzkurtu bere gorputza lurrean etzanda, eta gero…zabaldu hankak eta besoak luzatzen ahalik eta gehien.
- Erlaxazioa: Amaitzeko, argi leun batekin, begiak itxi eta abesti lasai bat entzungo dugu, erlaxatzen garen bitartean.
Para el día de hoy, os proponemos los siguientes ejercicios:
- “Tirar la pelota”: Colocarnos según las personas que seamos de diferente forma geométrica, después nos lanzaremos la pelota intentando que no se caiga.
- ”La carretilla”: El niño o la niña tiene que ponerse en posición de tabla y hacer fuerza en el estómago; mientras aita o ama tirará de su piernas hacia arriba como si fuera una carretilla y el pequeño o la pequeña tendrá que mantener sus pies derechos y caminar con las manos alrededor de la habitación.
- “El rollo”: Rodar de forma horizontal alrededor de una habitación y luego volver, una y otra vez.
- “La caja”: Encogerse lo máximo posible, tumbado en el suelo, y luego abrirse estirando brazos y piernas.
- Relajación: Para acabar, con una luz suave y los ojos cerrados, nos tumbaremos y escucharemos una canción tranquila, mientras nos relajamos.
11:00-12:00
Asmakizunak// Adivinanzas
Asmakizunetara jolastuko dugu. Hona hemen adibide bat:
ZABALDU ETA ITXI
BI LEIHO TXIKI
BATZUETAN LEHOR
BATZUETAN BUSTI
AZPIAN SUDURRA
GAINEAN BEKOKI
ZER DIRA?
Erantzuna: Begiak! Haiek bakarrik asmatzen ez badute lagunduko diegu. Eta ondoren, bere begiak margozteko eskatuko diegu. Familiako kide bakoitzaren begiak zein koloretakoak diren komentatuko ditugu, konparaketak egingo ditugu, eta aprobetxatuko dugu gehiketa sinpleak egiteko guztien begi kopuruarekin.
Vamos a jugar a las adivinanzas. He aquí un ejemplo:
ZABALDU ETA ITXI
BI LEIHO TXIKI
BATZUETAN LEHOR
BATZUETAN BUSTI
AZPIAN SUDURRA
GAINEAN BEKOKI
ZER DIRA?
Respuesta: ¡ojos! Si ellos solos no son capaces de acertar, les ayudaremos. Y después les pediremos que pinten sus ojos. Comentaremos de qué color son los ojos de cada miembro de la familia, compararemos los de unos y otros, y, aprovecharemos para hacer sumas simples con todos los ojos de la familia
12:00-13:00
Eskulana: Galtzerdiarekin egindako txotxongiloa // Manualidad: Marioneta hecha con un calcetín
Gaurko eskulana, txotxongilo bat egitea izango da.
Zer behar dugu:
- Galtzerdi bat
- Kartoia edo kartulina
- Soka edo artilea
- Artaziak
- Kola
- Errotulkiak
- Bi pelotatxo / borobil zuri
Nola egin:
- Marraztu eta moztu ahoa kartoian
- Itsatsi ahoa galtzerdiaren goiko aldean
- Marraztu begiak eta itsatsi aho gainean
- Prestatu ilea sokarekin eta itsatsi begien gainean
- Prest! Txotxongiloa badago
Qué necesitamos:
- 1 calcetín
- Cartón o cartulina
- Cuerda o lana
- Tijeras
- Cola
- Rotuladores
- 2 pelotitas / bolas blancas
Cómo se hace:
- Dibujar y cortar la boca en el cartón
- Pegar la boca en la parte de arriba del calcetín
- Dibujar los ojos en las bolas blancas y pegarlas encima de los ojos
- Preparar el pelo con la lana y pegarlo encima de los ojos
- Ya está lista la marioneta!
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko.
Llegó el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi
izatekotan (egun hauetan ezin garenez liburutegira joan ezta liburudenda fisiko batean berririk erosi), interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena, “Nire ohetxoa".
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar (al no poder contar con los recursos de la biblioteca y tampoco poder comprar en una librería física nuevos libros) otra opción pueden ser los cuentos virtuales que hay en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy, “Nire ohetxoa”.
15:00- 16:00
Txotxongiloaren aurkezpen bideoa// Vídeo presentación de la marioneta
Orain, goizean egindako txotxongiloaren aurkezpena prestatuko dugu. Pentsatuko dugu zein den bere izena, zer gustatzen zaion, zer ez…eta ondoren, bideo bat grabatuko dugu gure lagunentzat, txotxongiloaren aurkezpena egiten eta panpina erakusten.
Ahora vamos a preparar la presentación de la marioneta realizada por la mañana. Pensaremos cuál es su nombre, qué le gusta, qué no… y después grabaremos un vídeo para nuestros amigos y amigas, presentando la marioneta y mostrando el muñeco.
16:00- 17:00
Askarirako fruta irabiakia prestatu // Preparar un batido de frutas para merendar
Gaurko ekintzekin amaitzeko, elkarrekin askari osasungarria prestatzea proposatuko diegu umeei. Oraingoan frutazko irabiakia egingo dugu.
Osagaiak:
- Futa handi 1 (banana, sagarra, laranja, etab.), 2 ertain (kiwia, aranak, etab.), edo 4 txiki (marrubiak)
- Esne /zuku / ur 200 ml, edo yogurt zuri /greko 1
- Gustura: izotz txikitua, kanela, azukrea, eztia, etab.
Nola egin:
- Aukeratu zein frutak erabiliko ditugun
- Zuritu erabiliko dugun fruta
- Aukeratu botako dugun likidoa, fruta garratzak badira hobe yogurt-a erabiltzea
- Bota gustura bestelako osagaiak
- Irabiagailu batekin txikitu dena eta prest eukingo dugu gure frutazko irabiakia
Para terminar con las actividades de hoy, propondremos a los niños y niñas preparar juntos una merienda saludable. Esta vez haremos un batido de fruta.
Ingredientes:
• 1 futa grande (plátano, manzana, naranja, etc.), 2 medianas (kiwi, ciruelas, etc.), o 4 pequeñas (fresas)
• 200 ml de leche/zumo/agua, o 1 yogur blanco / griego
• A gusto: hielo picado, canela, azúcar, miel, etc.
Cómo realizarlo:
• Seleccionar las frutas que utilizaremos
• Pelar la fruta elegida
• Seleccionar el líquido que vamos a utilizar, si son frutas ácidas es mejor combinarlas con yogurt
• Echar a gusto otros ingredientes
• Picar todo con una batidora y tendremos listo nuestro batido de fruta
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina