H.H. 2 - Maiatzak 22
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Azoka: abestia eta jokua / Mercado: canción y juego
Gaur Ene Kantak-eko abesti batekin egingo dugu lan:“Azokara”. Abestia ikasten saiatuko gara, baina horretaz gain, bertan aipatzen diren animaliak
identifikatuko ditugu: txakurra, katua, txoria, ahatea, ardia eta satorra. Ondoren, txartel batzuk egingo ditugu animalia desberdinen irudiekin, eta emango dizkiegu umeei haiek koloreztatzeko.
Txartelak egiten amaitu eta gero, abestia ipiniko dugu berriro, umeek animalia bakoitzaren izena entzuterakoan dagokion txartela hartu edo ikutu
beharko dute.
Hoy trabajaremos con una canción de Ene Kantak: “Azokara” .
Trataremos de aprenderla, pero además, intentaremos identificar los animales que se van mencionando: perro, gato, pájaro, pato, oveja y topo. Después, haremos unas tarjetas con el dibujo de los diferentes animales y se los daremos a los niños y niñas para que los coloreen. Una vez tengamos las tarjetas de los animales listas, pondremos de nuevo la canción y les propondremos que cada vez que oigan el nombre de un animal, cojan o señalen la tarjeta correspondiente.
12:00-13:00
Altzor Saskia/Cesta de los tesoros:
Ez da beharrezkoa gure haurrak jostailu oso sofistikatuekin jolastea. Oraingoan umeen zentzumenak estimulatuko ditugu (bide batez musika apur bat sortuz). Helburua zarata egitea da lapikoekin, zartaginekin, makilekin, egurrezko goilareekin…
Etxean dituzuen zarata egiten dituzten erremintak balio dute.
Dinamika honek zentzumen erritmoa lantzeko balio du eta gure txikiak poz-pozik egongo dira zarata sortzen.
No es necesario que los niñ@s jueguen con juguetes muy sofisticados. Vamos a estimular los sentidos de los/as niñ@s (y de paso crear un poco de música) haciendo ruido con ollas, cacerolas, sartenes, palos, cucharas de madera…
¡Lo que tengáis por casa seguro y haga ruido!
Además de potenciar el sentido del ritmo se sentirán encantados de componer su propia música.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Txomin ametsetan”
Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta.
Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Testurak ezberdinak ezagutzen! Zentzumenen estimulazioa / Conociendo diferentes texturas. Estimulación sensorial.
Jakin badakigu haurreei asko gustatzen zaiela euren eskuetan ukitzea testura ezberdinak. Holan zentzumenen estimulazioa landuko dugu.
Sabemos que a los peques les gusta toquetear con sus manos diferentes texturas, por ello trabajaremos la estimulación sensorial.
Materialak/Materiales:
Pelutxea (Peluche): testura leuna ezagutzeko (para conocer la textura suave).
Lixa (Lija): testura zakarra ezagutzeko (para conocer la textura áspera).
Dilista bol bat (Bol de lentejas): dilistak manipulatu eta txiki tamaina jakiteko zer den. (Manipular las lentejas y así conocer que es el tamaño pequeño).
Indaba bol bat (Bol de alubias): indabak manipulatu tamaina handia jakiteko zer den. (Manipular las alubias y así conocer que es el tamaño grande).
Belakiak (Esponjas): bainugelako belakia eta garbitzeko belakia. Ukitu bai eskuetan, bai oinetatik pasatu sentsazio ezberdinak izan ditzaten. (Esponja para la ducha y esponja para limpiar platos. Que lo toquen con las manos y rozar las distintas esponjas por los pies para que así tengan distintas sensaciones).
Luma bat (Una pluma): Kili-kiliak egiteko. (Para hacer cosquillas).
16:00- 17:00
Askari osasungarria / Merienda saludable
Amaitzeko, denok elkarrekin askari dibertigarri bat prestatzea proposatzen dizuegu, osasuntsua
izatea bilatzen ahaztu gabe. Hona hemen ideia batzuk:
Para terminar, os proponemos que todos juntos preparéis una divertida merienda, sin olvidar que sea saludable. En las imágenes tenéis algunas ideas.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina