H.H. 2 - Ekainak 1
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Aurpegiak / Caras
Aurpegi baten silueta egingo duzue, paperean, eta plastifikatu, gero masarekin jolastu ahal izateko, hondatu gabe. Begiak eta aurpegiaren
marruskadura marraz ditzakezue, dagozkien adierazpenekin; haurrek edozein masarekin osatu
beharko dute, modelatzeko.
También podéis preparar una cara sin rostro en papel y plastificarla, para poder jugar luego con masa encima sin que se estropee. Podéis dibujar los ojos y el resto del rostro, con las correspondientes expresiones, lo deberán completar los niños con cualquier masa para modelar.
12:00-13:00
Yoga saio bat oso ondo etorriko zaigu lasaitzeko. Zer iruditzen zaizue?
Una sesión de yoga nos vendrá muy bien para relajarnos. ¿Qué os parece?
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Te quiero (casi siempre)” euskaraz.
Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta.
Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: “Te quiero (casi siempre)” euskaraz.
15:00- 16:00
Zirkuitoa tutuekin / Circuito con tubos
Jolas hauek egiteko tamaina desberdineko paper hodiak behar ditugu (komuneko papera, sukaldeko papera…), kutxa batzuk oinarri moduan erabiltzeko, eta, pompoiak edo pelota txikiak. Lagundu umeari zirkuito bat eraikitzen, eta tutuak inklinatuz bola sartu eta atera. Hurrengo argazkiarekin hobeto ulertzen da idea.
Para hacer este juego necesitamos tubos de papel de diferente tamaño (papel higiénico, papel de cocina…), algunas cajas sobre las que apoyarlos y pompones o pequeñas pelotas. Ayuda a los niños a crear un circuito por el que entre y salga la bola inclinando los tubos. Con la siguiente imagen es más fácil entender la idea.
16:00- 17:00
Gelatinazko ontzitxoak / Barquitos de gelatina
Osagaiak: Gelatina neutroko zorrotxo bat, elikadura-koloratzaile urdina, 250 ml ur, 250 ml sagar-zuku (kolore askorik ez duen zukua erabil dezakezue, sagar-zukua bezalakoa).
Gelatinazko gutun-azalaren edukia 250ml ur irakinetan disolbatzen dugu eta ondo mugitzen gara erabat disolbatu arte. Janari-koloratzaile urdineko tantatxo batzuk bota, eta 250ml sagar-zuku gehitu.Prest dagoenean, ontzi txikietan zerbitzatuko dugu, eta hozten utziko dugu.
Ingredientes: 1 sobre de gelatina neutra, colorante alimentario azul, 250ml de agua, 250 ml de zumo de manzana (Podéis utilizar un zumo que no tenga mucho color, como el de manzana).
Disolvemos el contenido del sobre de gelatina en 250ml de agua hirviendo y removemos bien hasta su completa disolución. Añadimos una gotitas de colorante alimentario azul y le agregamos los 250ml de zumo de manzana. Cuando esté listo lo serviremos en vasitos pequeños y dejaremos enfriar.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina