H.H. 2 - Maiatzak 11
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
5 zentzumenak / 5 sentidos
Gaur gorputzaren 5 zentzumenak landuko ditugu. Hasteko, hurrengo abestia entzungo dugu, era argi eta alaian zeintzuk diren hobeto ezagutzeko. Bideoarekin, bi zentzu erabiliko ditugu:
ikusmena eta entzumena.
Hoy vamos a trabajar los cinco sentidos. En primer lugar les pondremos esta canción, así de forma clara y alegre conocerán mejor cuáles son, y además experimentarán dos de ellos, la vista y el oído.
Ondoren, gorputz bat marraztuko dugu orri batean eta seinalatuko dugu umearekin, non kokatzen den zentzumen bakoitza.
Después, dibujaremos en un folio un cuerpo humano, y ayudaremos al niñ@ a localizar cada uno de los sentidos.
12:00-13:00
Dantza! Aho bizi, belarriak prest!
Umeek disfrutatuko dute dantzatzen “Aho bizi, belarriak prest”-en abestia. Ea dantza ikasten duten!! Animo.
Para que los peques disfruten bailando lo haremos con la canción “Aho bizi, belarriak prest”.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Koloretako Munstroa- Koronabirus-a”
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: “Munstro de colores-coronavirus-”
15:00- 16:00
Koloreak: Eskuarekin abestuz / Colores: Cantando con la mano
Hurrengo ekintzarako azaletik erraz kendu daitekeen margo/errotulkiak beharko ditugu. Hatzamar bakoitza kolore batekin margoztea proposatzen dizuegu (horia, urdina, berdea, gorria eta zuria) eta abesti honen erritmoa jarraituz, hatzamarrak mugitzen joatea.
Para la siguiente actividad que os proponemos, necesitamos pintura que se pueda quitar fácilmente de la piel. Y es que nos pintaremos cada dedo de un color (amarillo, azul, verde, rojo, blanco) moveremos los dedos al ritmo de esta canción.
16:00- 17:00
Fruten bidez animaliak eratu!/ Formar animales mediante frutas:
Umeak gurasoen laguntzarekin egingo dute animaliak fruta ezberdinekin. Hauexek dira egingo ditugun animaliak:
Con ayuda de aita/ama los niñ@s formarán animales con diferentes frutas. Éstos son los animales que realizaremos:
SAGUA: Behar dugu marrubia (gorputzarako), kakahueteak (belarrientzako), txokolatezko zatitxo txikiak (begientzat eta sudurrarentzat) eta azkenik marrubi tira fin bat buztana egiteko.
RATÓN: Necesitamos una fresa (para el cuerpo), cacahuetes (para las orejas), pequeños trozos de chocolate (para los ojos y la nariz) y por último una tira fina de fresa para el rabo.
SUGEA: Behar ditugu marrubiak eta ananak. Sugearen burua marrubi oso bat izango da eta gorputza ananak eta marrubiak izango dira. Zatituko ditugu forma zirkularrean gorputza eratuz.
CULEBRA: Necesitaremos fresas y plátanos. Para la cabeza de la culebra utilizaremos una fresa entera y para el cuerpo cortaremos las fresas y los plátanos de forma circular.
DORDOKA: Kiwia eta mahatsak behar ditugu. Kiwia zuritu eta erditik moztu (dordokaren gorpua egiteko) mahatsak burua eta hankak egiteko.
TORTUGA: Necesitamos un kiwi y uvas. Pelaremos el kiwi, lo cortaremos por la mitad (será el cuerpo de la tortuga) y las uvas serán para la cabeza y las patas.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina