H.H. 2 - Maiatzak 12
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Gorputz atalak / Partes del cuerpo
Lehenengo eta behin gorputzari buruzko informazioa emango diegu, gure gorputza horretarako erabiliz. Hemen duzue oinarrizko hiztegia.
En primer lugar, y utilizando nuestro propio cuerpo, les mostraremos las diferentes partes del cuerpo. Aquí tenéis un vocabulario básico que os puede ser de ayuda.
Jarraian bi abesti hauek proposatzen dizuegu, era dibertigarri batean gorputzaren atalak lantzeko eta euskaraz.Abesti hauek ipintzerakoan umeek dantza egiteko aprobetxatu dezakete eta gorputz atal bat entzuten dutenean atal hori ikutu bere gorputzetan.
A continuación os proponemos dos canciones, mediante las cuales podemos trabajar de una manera divertida y en euskera las diferentes partes del cuerpo. Podemos aprovechar este momento para que bailen mientras se señalan las partes que se van nombrando a lo largo de la canción.
Ene Kantak: “Alaiki”
Takolo, Pirritx eta Porrotx: “Riki Riki”
12:00-13:00
“DANTZA! Tximinoaren Izozkia – Haur abestiak Satorjator:
Umeek disfrutatuko dute dantzatzen Ene Kanten “Tximinoaren Izozkia Satorjator”-aren abestiarekin. Ea dantza ikasten duten!! Animo.
Youtuben “Ene Kantak-Tximinoaren Izozkia “klikatu.
Para que los peques disfruten bailando lo haremos con la canción “Tximinoaren Izozkia-Haur Abestiak Satorjator” de Ene Kantak.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Ilargian kulunkantari”
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Gorputz atalak koloreztatu / Colorear partes del cuerpo
Inprimatzeko badugu internetetik gorputz osoaren eta atal desberdinen irudiak atera ditzakegu, edo gurasoek marraztu folio batean eta umeak koloreztatu esanez atal bakoitzaren izena.
Si tenemos impresora en casa podemos sacar de internet imágenes de cuerpo entero o de las diferentes partes del cuerpo, o incluso hacer nosotros y nosotras mismas los dibujos y dárselos a l@s niñ@s para que los coloreen mientras recordamos como se llama cada parte del cuerpo.
16:00- 17:00
Dendetara jolastu /Jugar a las tiendas
Dendetara jolastuko gara. Bat dendaria izango da eta bestea eroslea. Benetazko edo gezurrezko dirua erabili dezakegu. Jolas hau sinbolikoa da oso garrantzitsua umearen garapenarako.
Jugaremos a las tienditas. Un@ será el tender@ y el otro el comparador/a. Podemos utilizar dinero de verdad o de mentira. Este juego es de tipo simbólico, esencial en el desarrollo de los niños y niñas.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina