H.H. 2 - Maiatzak 13
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Ostadar pikortsua / Arco iris granulado
Oraingoan gure txikiek manipulatuko dute arroza egosiaren ehundura eta aldi berean ostadar bat sortuko dute.
Esta vez l@s pequñ@s van a manipular arroz cocido y a su vez formarán un arco iris.
Materiala:
-Arroza egosia (arroz cocido)
-Elikagarri kolorantea (colorante alimenticio)
-Erretilu handia (bandeja grande)
Prozedura: Gurasoen laguntzarekin umeak arroza egosiarekin 3 edo 4 tontor eraiki behar ditu. Umea tontor bakoitzari kolorantea botako dio (tontor bakoitza kolore ezberdin batekin). Umeak bera bakarrik manipulatu behar du arroza kolorantearekin nahasteko.
Tontor guztiak kolorea dutenean, umea bere eskuekin sartu behar ditu tontor guztiak erretiluan. Kolore guztiak nahastuko dira ostadar bat eratuz.
Procedimiento: Con la ayuda de los padres/madres l@s niñ@s tendrán que realizar 3 o 4 montoncitos de arroz cocido. Cada montón de arroz l@s niñ@s echarán colorante (cada montón de un color diferente).Ell@s mism@s serán los que manipulen el arroz hasta que coja color. Una vez que los montones tengan sus colores lo tendrán que meter en la bandeja y mezclar todo, obteniendo así los colores del arco iris.
12:00-13:00
Baserriko animalien soinuak ikasi eta identifikatu! / Aprender a identificar los sonidos de los animales del caserío.
Ezagutzen al dute haurrek baserrian dauden animalien soinuak? Dinamika hau oso aproposa da haiek soinuak ikasteko eta animalia identifikatzeko. Horretarako link honetan sartu behar zarete: baserriko animaliak.
Gurasoak ziurtatu behar dira haurra ondo identifikatzen duen edo ez animaliaren dagokion soinuarekin.
Bukatzeko galdetu zeuen seme-alabeei zein izan den gehien gustatu zaion animalia. Gero animalia hori inprimatu edo eskuz marraztu eta utzi haurrari bere modura koloreztatzea. Bukatzen duenean logelako paretan itsatsi.
¿Conocen l@s niñ@ los sonidos de los animales del caserío? Ésta dinámica les ayudará a identificar los sonidos con el animal que le corresponde. Para ello debéis cliquear éste link: baserriko animaliak.
Los padres/madres deberéis aseguraros que el/la niñ@ identifique bien el sonido con el animal. Para finalizar preguntarle que animal le ha gustado más, imprimirlo o dibujarlo a mano y dejar que vuestr@ hij@ coloree el animal. Una vez acabado pegarlo en la pared de su habitación.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena:
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Poltsatxo Sentsorialak Tailerra / Taller de bolsitas sensoriales
Tailer honetan gurasoen laguntzarekin umeek poltsatxo sentsorialak egingo dituzte. Bi poltsa egingo ditugu:
En éste taller con ayuda de los padres/madres los niñ@s realizarán bolsas sensoriales. Realizarán 2 bolsas diferentes:
1-Materialak: Olioa Aceite / kolorantea colorante / Brillantina brillantina / ur pixka bat un poco de agua/ plastikozko poltsa hermetikoa bolsa de plástico pequeña hermética.
Prozedura: material guztia sartuko dugu poltsa hermetikoan, baina kantitate txikia botako dugu material bakoitzeko.
Procedimiento: todo el material lo introduciremos en la bolsa pequeña hermética. Echaremos poca cantidad de cada material.
2- Materialak: Ilerako xaboia Champú / Brillantina brillantina / botoi txikiak botones pequeños / plastikozko poltsa hermetikoa bolsa de plástico pequeña hermética.
Prozedura: material guztia sartuko dugu poltsa hermetikoan, baina kantitate txikia botako dugu material bakoitzeko, botoiak izan ezik (nahi dituzuen kopurua).
Procedimiento: todo el material lo introduciremos en la bolsa pequeña hermética. Echaremos poca cantidad de cada material, excepto los botones que echareis la cantidad que deseéis.
16:00- 17:00
Sari bila / En busca del premio
Gurasoek hartu behar dute koloretako zinta, korda edo lana. Zinta hori oso luzea izan behar da. Aulkietatik eta mahaietatik pasatu behar duzue “laberinto” bat balitz. Haurra saiatu behar da zinta horren errekorridoa egiten saria lortzeko.
Saria gurasoek erabakiko dute.
Los padres/madres tendrán que coger una cinta, cuerda o lana de color. La cinta deberá ser muy larga, la tendréis que pasar entre sillas y mesa (por arriba y por abajo) como si de un laberinto se tratase. El/La niñ@ tendrá que recorrer todo el recorrido marcado por ésa cinta para conseguir el premio.
Los padres/madres decidirán el premio.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina