H.H. 2 - Maiatzak 14
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Ariketa fisikoa / Ejercicio físico
Orain, gorputza mugitzeko momentua da. Gaur, Sima tximuak zuzendutako saioa egingo dugu. Hurrengo estekan klikatu eta, gorputzaren kontzientzia hartu Sima tximuaren eskutik.
Ahora es momento de hacer ejercicio. Hoy haremos una sesión con el mono Sima. Pinchad en el siguiente enlace, y tomad consciencia del propio cuerpo.
12:00-13:00
Elikagaiak eta bazkaria / Alimentos y hora de la comida
Hiztegia landu eta gero, ikasi ditugun hitz berriak marraztu gure txikiekin.
Bazkaltzeko ordua iristen ari da, eta gaur abesti berri bat ikasiko dugu momentu horri buruz. Oso adi irudiei eta animatu zaitezte abesten: “Bazkaldu nahi dugu”.
Hoy ampliaremos nuestro conocimiento sobre los alimentos. Con el siguiente vídeo trabajaremos vocabulario en euskera.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Hamar oilo gara”.
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Arrautza koloreztatu zigiluen bidez / Colorear el huevo a través de sellos
Erronka interesgarria gure txikientzat motrizitate xehea indartzeko. Betiko moduen gurasoen laguntza premiazkoa da.
Un desafío interesante para que l@s pequeñ@s refuercen la motricidad fina. La colaboración de los padres/madres es imprescindible.
Materiala:
-Kartulina zuria (cartulina blanca)
-Errotulki beltza arrautzaren silueta egiteko (rotulador negro para hacer la silueta del huevo)
-Kortxo tapoiak (tapones de corcho)
-Tenperak (témperas)
Prozedura: Gurasoek arrautzaren silueta egin behar dute. Umeek kortxo tapoiak sartu behar dituzte tenperetan eta zigiluen bitartez arrautza koloreztatuko dute. Horretarako argazki hau daukazue patroi moduan. Dana koloreztatuta dagoenean utzi lehortzen.
Procedimiento: los padres/madres harán la silueta del huevo. L@s niñ@s deberán introducir la base del corcho en las témperas durante unos segundos y seguidamente rellenar con dicha base del corcho todo el huevo. Cuando esté todo coloreado dejar secar.
16:00- 17:00
Pirritx eta Porrotx-ekin askaria prestatu / Preparar la merienda con Pirritx eta Porrotx
Gaurko askarirako, gogokoen dugun ogitartea prestatuko dugu oso lagun bereziekin batera. Adi Porrotx-ek eta Pirritx-ek kontatzen digunari, eta gero, askari goxo- goxoa prestatu denok elkarrekin.
Para la merienda de hoy prepararemos nuestro bocadillo favorito junto a unos amigos muy especiales. Escucha lo que Porrotx y Pirritx nos cuentan, y luego todos a preparar una deliciosa merienda!:
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