H.H. 2 - Maiatzak 18

9:00-10:00 

Gosaria eta higiene pertsonala  // Desayuno e higiene personal 

Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.  

Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi. 

 

 

Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.   

Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad. 

 

 



10:00-11:00 

Balkoiraedoleihorairten + egunekoplanifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día. 

Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko. 

 

 

 


Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte). 

 

 

 

Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle. 

 

Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones). 

 



11:00-12:00 

Loreak egiten hatz-aztarnekin / Haciendo flores con las huellas dactilares 

Txikiek sormena landuko dute. Horretarako gurasoen laguntzarekin loreak sortuko dituzte haurren hatz-aztarnekin. 

L@s pequeñ@s trabajarán la creatividad. Para ello, con la ayuda de l@s padres/madres, l@s niñ@s utilizarán sus huellas dactilares para formar las flores. 

 

 

Materiala: -Papela (papel) / -Tenperak (témperas) / -Errotulki berde iluna zurtoina markatzeko (rotulador verde oscuro para marcar el tallo). 

 

Prozedura: Gurasoek bakarrik paperean zurtoina irudikatuko dute eta umea gidatu beharko dute. Haurrak euren hatz-aztarnak erabiliz loreak sortuko dituzte. 

Procedimiento: L@s padres/madres sólo deberán dibujar el tallo en el papel y guiar al pequeñ@. L@s niñ@s crearán las flores con sus huellas dactilares impregnadas de témperas. 

 



12:00-13:00 

Koreografia Coreografía 

Gure haurrentzat dantzatzea oso onuragarria da, bai gorputzarako, bai garunarako. Mugimenduak barreak eta plazerra eragiten die eta gainera lotsa alde batera uzten dute. Beraz, video honekin, linka klikeatuz.

Koreografia egin behar dute. Aita/Ama animatzen zaituztegu zeuek ere dantzatzea.Disfrutatu!!! 

Para los/as niñ@s es muy saludable que bailen, les vendrá bien para el cuerpo y para el cerebro. Los movimientos les producen placer y risas. Además dejarán a un lado su vergüenza. Así que debéis cliquear éste link

Deben hacer la coreografía, animamos a los aitas/amas que vosotr@s bailéis también. ¡Disfrutar!. 

 

 

 

 

13:00-14:00 

Jatekoprestatu + Bazkaldu / Preparación + comida 

Bada  momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi. 

 

                   

 

Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.   

 



 

14:00- 15:00 

Ipuina + Siesta / Película 

 

 

Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: Izar sagutxoa: oheratzeko ordua 


 

Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. 

Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otropción puede ser 

los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:  

 

 

 

 

 

 

15:00- 16:00 

Ikasitako koloreak indartzen / Reforzando los colores aprendidos 

Ariketa honekin ikasitako koloreak indartuko ditugu. 

Materiala: Koloretako kartulinak / koloretako jolasak (auto gorria, pelutxe urdina, kamioi berdea…) 

Lurrean jarri kolorezko kartulinak (gorria, urdina, berdea…) eta kutxa batean sartu aukeratutako koloretako jolasak (autoa, pelutxea, kamioia…). 

Ariketa honen helburua hauxe da: umeak jarri behar du dagokion jolasa dagokion kartulinarekin beti kolore berdinekoak izan behar dira, hots, kartulina gorria auto gorriareakin. 

Con éste ejercicio profundizaremos los colores aprendidos. 

Material: cartulinas de colores / juguetes de colores (coche rojo, peluche azul, camión verde…) 

El objetivo de este ejercicio es el siguiente: el/la niñ@ deberá poner el juguete de color con la cartulina correspondiente del mismo color (la cartulina roja con el coche rojo). 

                                                                     

                                               



16:00- 17:00  

Bat, bi, hiru eguzki / Bat, bi, hiru eguzki 

Gutako bat, parte hartzen duten gainontzeko pertsonei bizkarra emonez ipiniko da horman, besteak distantzia jakin batera egongo dira. Horman dagoen jokalariak "bat, bi,  

 

 

 

hiru eguzki" esaldia nahiko azkar esango du, besteek aurrera egiten duten bitartean.  

Geratzen zaion jokalaria azkar biratuko da eta beste bat mugitzen ikusten badu, atzera egiteko aginduko dio. Ikusi gabe hormara lehenengo iristen denak irabaziko du, eta "eguzki!" esango du. 

 

Uno de nosotros, se colocará en la pared de espaldas al resto de personas que participen, que estarán a cierta distancia. Este jugador pronunciará más o menos deprisa la frase “Bat, bi, hiru eguzki” mientras los demás avanzan. El jugador que se la queda se  

girará rápidamente y si ve a otro moverse lo mandará retroceder. Ganará el que primero llegue a la pared sin ser visto y diga “Eguzki!” 

Iruzkinak