H.H. 2 - Maiatzak 19

9:00-10:00 

Gosaria eta higiene pertsonala  // Desayuno e higiene personal 

Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. 

 

 

 

Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi. 

 

 

 

Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.  

 

Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad. 

 



 

10:00-11:00 

Balkoiraedoleihorairten + egunekoplanifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día. 

Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko. 

 

 

 

Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte). 

 

 

 

Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle. 

 

Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones). 

 




11:00-12:00 

Burbuilezko plastikoarekin margozten / Pintando con el plástico de burbujas 

 

Oraingoan jolastuko gara paketatze burbuilezko plastikoarekin. Gure umetxoek margolariak izango dira eta aldi berean burbuilak ustiatuko dituzte.Dinamika dibertigarria izango da. 

Materialak: 

-Foam papera (papel foam) 

-Burbuilezko plastikoa (plástico de burbujas) 

-Tenperak (témperas) 

-Brotxak (brochas) 

Prozedura: Foam papera lurrean jarriko dugu (tira luzea izan behar da). Paperaren gainean txikiek margoztuko dute burbuilezko plastikoarekin. Aldez aurretik, burbuilak tenperekin margotu beharko dira. Ideia moduan eskuak edo oinak burbuila plastikoarekin bildu ahal duzue. 

Procedimiento: El papel foam lo pondremos en 

esuelo (una tira larga). Encima del papel los peques pintarán con el plástico de burbujas. Previamente, tendrán que pintar con témperas las burbujas. Como idea podrán envolverse las manos y los pies con el plástico de burbujas. 

                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

12:00-13:00 

Txulalai Dantza /  Baile Txulalai 

Gorputza mugimenduan jarriko dugu “Txulalai” dantzarekin. Gurasoek eta neba-arrebek ere parte hartuko dute. Hementxe duzue dantza ikasteko. Ongi pasa! 


 

Pondremos en movimiento el cuerpo con el baile de “Txulalai”. Los padres/madres y herman@s también tomarán parte. Adjuntamos el link para aprender el baile. ¡A disfrutar!  

 

 





13:00-14:00 

Jatekoprestatu + Bazkaldu / Preparación + comida 

Bada  momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi. 

 

                   

 

Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.   

 

 




14:00- 15:00 

Ipuina + Siesta / Película 

 

 

Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: Kaka putza 


 

Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta. 

Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otropción puede ser los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:Kaka putza 


 

 




15:00- 16:00 

 Penduloarekin jolasten / Jugando con el péndulo 

Motrizitate lodia estimulatuko dugu eta era berean desestresatuko dira. Gurasoen laguntza behar dugu penduloaren azpiegitura egiteko. 

Materiala: 

-2 aulki (2 sillas) 

-Korda (cuerda) 

-Orratzaren makila (palo de la escoba) 

-Pilota txikia (pelota pequeña) 

-Kartoizko kutxak (cajas de cartón) 

Prozedura: Gurasoek argazkian agertzen den moduan jarri beharko dute penduloa. Umea penduloa hartu behar du eta jaurti kartoi kutxak botatzeko. (Kartoi kutxekin dorre bat egin behar da). 

Procedimiento: Los padres/madres deberán montar el péndulo tal y como aparece en la  foto que adjuntamos. El/La niñ@ tendrá que lanzar el péndulo e intentar tirar la torre echa de cajas de cartón. 

                                                                                    




16:00- 17:00  

Gorputz-koordinaketa / Coordinación del cuerpo 

Bideo honen bidez txikiek ahalegindu behar dira bideoan agertzen den irudia imitatzen, holan gorputzaren koordinaketa landuko dugu. Hauxe da link-a.

 A través de éste video l@s peques intentarán imitar la imagen que aparece en el video, de este modo trabajarán la coordinación del cuerpo. En el siguiente link.


Iruzkinak