H.H. 2 - Maiatzak 28
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Udarako kamiseta diseinatu / Diseñar la camiseta para el verano
Gurasoek eman behar dio umeari kamiseta zuri zahar bat eta akuarelekin edo errotulkiekin umeak euren eskuekin diseinatuko dute euren kamiseta, marrazki libre bat eginez, holan kreatibitatea landuko dogu.
Aita/Ama le dará al niñ@ una camiseta blanca vieja para que la diseñe mediante acuarelas o pinturas acrílicas. El dibujo lo realizará el niñ@ con total libertad de modo que trabajará la creatividad.
12:00-13:00
Yokoren dantza! / Baile de Yoko
Haurrentzako heziketa bideo dibertigarria. Umeek dantzatzeko ordua heldu da.
Hauxe da “Yoko dantzaren” linka.
Divertido video para l@s niñ@s. Ha llegado el momento de bailar.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: Non zaude ilargi?
Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta.
Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: ¿Dónde estás luna?
15:00- 16:00
Koloreak indartzen / Reforzando los colores
Ariketa honekin ikasitako koloreak indartuko ditugu.
Materiala: Koloretako kartulinak / koloretako jolasak (auto gorria, pelutxe urdina, kamioi berdea…).
Lurrean jarri kolorezko kartulinak (gorria, urdina, berdea…) eta kutxa batean sartu aukeratutako koloretako jolasak (autoa, pelutxea, kamioia…).
Ariketa honen helburua hauxe da: umeak jarri behar du dagokion jolasa dagokion kartulinarekin beti kolore berdinekoak izan behar dira, hots, kartulina gorria auto gorriareakin.
Con éste ejercicio profundizaremos los colores aprendidos.
Material: cartulinas de colores / juguetes de colores (coche rojo, peluche azul, camión verde…).
El objetivo de este ejercicio es el siguiente: el/la niñ@ deberá poner el juguete de color con la cartulina correspondiente del mismo color (la cartulina roja con el coche rojo).
16:00- 17:00
Zaporeak identifikatzen / Identificando los sabores
Dinamika honekin haurrak joango dira zapore ezberdinak ezagutzen. Hiru zapore landuko ditugu: gozo / mikatz / garratz.
En ésta dinámica l@s niñ@ irán aprendiendo los diferentes sabores. Trabajaremos 3 sabores: dulce / amargo y ácido.
Materiala: -Gozo zaporerako txokolatea. (Chocolate para el sabor dulce)
-Mikatz zaporerako pomeloa. (Pomelo para el sabor amargo)
-Garratz zaporerako limoia. (Limón para el sabor ácido)
-Zapi bat umearen begiak estaltzeko. (Un pañuelo para cubrir los ojos)
Prozedura: Ama edo aita eman behar dio umeari dastatzeko zapore ezberdinak, begiak estaliak egon behar dira. Behatu beharko dute umea zaporeak ezberdintzen dituela.
Procedimiento: Los padres/madres tendrán que dar de probar los diferentes sabores y los ojos de los/as niñ@s deberán estar tapados. Deberán observar que lo/as niñ@s diferencien los sabores.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina