H.H. 2 - Maiatzak 4

9:00-10:00 
Gosaria eta higiene pertsonala  // Desayuno e higiene personal 
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. 
 Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi. 
  

Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.  
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad. 
 
 
10:00-11:00 
Balkoiraedoleihorairten + egunekoplanifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día. 
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko. 
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte). 


Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.  
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los aitas/amas les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones). 
 

11:00-12:00 
Kolorezko aparra / Espuma de colores   
Gure txikiek jolastuko dira aparraren testurarekin, primeran pasako dute. 
Hasiera batean gurasoen laguntza behar da.  
L@s pequeñ@s jugarán con la textura de la espuma, disfrutaran mucho. Al principio necesitaremos la ayuda de ama o aita.          
 
Materiala: 
-ura (agua) 
-Xaboia (jabón –gel de ducha) 
-tenperak edo koloranteak (témperas o colorante) 
-irabiagailu (batidora) 
Prozedura: Hasieran nahastu behar dugu irabiagailuarekin ura eta xaboia. Aparra irtengo da. Apar hori, nahi izanez gero, kaiku ezberdinetan sartuko dugu, bestela, apar guztia kaiku handi batean jarri. Azkenengo pausua kolorantea edo tenpera botatzea da eta umea bere eskuekin lortu behar du hasierako aparra koloreztatzea bere esku mugimenduarekin. 
Procedimiento: Comenzaremos mezclando con la batidora el agua y el jabón de ducha. Saldrá mucha espuma. Esa espuma la podemos dividir en diferentes cuencos o sino dejarla en un cuenco grande. El último paso será echar un poco de témpera o de colorantes de diferentes colores. El/la niñ@ deberá manipular la espuma con sus manos hasta que la espuma cambie de color. 

12:00-13:00 
Dantza: “Urrutian helikopteroa” / Baile: “A lo lejos el helicóptero” 
Umeek disfrutatuko dute dantzatzen Ene Kanten “Urrutian Helikopteroa”-ren abestia. Ea dantza ikasten duten!! Animo. 
Para que los peques disfruten bailando lo haremos con la canción “Urrutian Helikopteroa” de Ene Kantak.  
 

13:00-14:00 
Jatekoprestatu + Bazkaldu / Preparación + comida 
Bada  momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.                  

Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.   
 

14:00- 15:00 
Ipuina + Siesta / Película 
 

Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: Koloretako Munstroa 

Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otropción puede ser 
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: El monstruo de colores 

15:00- 16:00 
Hondar kutxa ogi birrinduarekin eta arrozarekin / Arenero de pan rallado y arroz 

Haur guztiek hondartzan daudenean pilo bat disfrutatzen dute hondarrekin. Oraingoan etxean gaudenez, hondarra ordezkatuko dugu, ogi birrindua eta arroza erabiliko dugu. 
Todos los/as niñ@s cuando están en la playa disfrutan manipulando la arena. Ésta vez como estamos en casa  realizaremos un arenero de pan rallado y arroz. 

Materiala: 
- Ogi Birrindua (pan rallado) 
-Arroza (arroz) 
-Hondartzarako erabiltzen dituzten erremintak (baldeak, arrastelua, pala…) (herramientas que llevan a la playa: balde, rastrillo, pala…) 
-Iraztontzia (colador) 
-Plastikozko palankana handia. (Palangana grande plástico) 

 Plastikozko palankana handian ogi birrindua botako dugu (kantitate dexente) eta arroza, hortik aurrera haurrak hasiko dira kuboak eta erreminta guztiekin jolasten. 
En la palangana grande echaremos una cantidad grande de pan rallado y arroz. A partir de ahí los/as niñ@s comenzarán a jugar con  todas sus herramientas. 

                             



16:00- 17:00 
YOGA “Tximeleten ipuin magikoarekin”!!/ ¡Yoga con el mágico cuento de la mariposa! 
Erlaxatzeko momentua heldu da “Tximeleten ipuin magikoaren”bidez yoga praktikatuko dugu. Tximeleten ipuin magikoa”klikatu eta GOZATU. 
 
Ha llegado el momento de relajarnos para ello lo haremos mediante el siguiente enlace de El cuento mágico de la mariposa”.  

Iruzkinak