H.H. 2 - Maiatzak 6
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Kotoiekin hodei koloretsuak / Nubes multicolores con algodón
Motrizitate xehea landuko dugu eta aldi berean “karramarroaren” teknika landuko dugu. Gure txikiek kotoien bidez hodei koloretsuak plasmatuko dute orrian/kartulinan.Honetarako gurasoen laguntza behar dugu:
Materiala:
-Arrautz-kartoia (cartón de huevos)
-Tenperak (témperas)
-Kotoia (algodón)
-Pintzak (pinzas)
Prozedura: Arrautz-kartoiaren zulotxo bakoitzean tenpera kolore ezberdinak sartuko ditugu. Kolore bakoitzean jarriko dugu kotoi bat bere pintzarekin (irudian agertzen den moduan).Orain gure txikiek pintza hartu behar dute bere kotoiarekin eta temperan busti; orrialdean/kartulinan plasmatu, hodei moduko irudiak sortuko dituzte.
Procedimiento: Introduciremos en los agujeros del cartón de huevos las témperas de diferentes colores. En cada color pondremos su algodón con su correspondiente pinza. Así, l@s niñ@s tendrán que pinzar el algodón en la tempera y plasmarlo en la hoja/cartulina, formando nubes de colores.
12:00-13:00
Zenbakien Festa / La fiesta de los números
Poliki-poliki txikiek zenbakiak ikasi behar dituzte. Abestien bidez egingo dugu bi link hauen bidez:
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Nola dastatu ilargia?”
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: “¿Cómo saborear la luna?”
15:00- 16:00
Elefante tronparekin jolasten / Jugando con la trompa del elefante
Oraingoan umeen habilezia eta zehaztasuna dugu hizpide. Gurasoen eta umeen arteko eskulan polita izango da.
Materiala:
-Kartoia (cartón)
-Errotulkia (rotulador)
-Zinta-itsasgarria (cinta adhesiva)
-Tutu luzea, sukaldeko ahozapi (tubo largo, rollo de papel de cocina)
-Tenperak (témperas)
Prozedura: Gurasoek elefante baten aurpegiaren eta belarrien silueta kartoian egin behar dute. Ebaki eta tutu luzea oso ondo itsatsi tronpa izango balitz. Beste alde batetik, kartoiarekin aro handiak egin eta ebaki. Elefantea tenperekin margoztu ahal duzue. Etxeko pareta batean itsatsi.
Procedimiento: Los padres/madres realizarán en el cartón la silueta de la cara y las orejas del elefante, después cortar. Pegar el tubo de cartón como si de la trompa se tratara. Con el cartón restante realizar los aros. Pegarlo en la pared de la casa. Podéis pintar el elefante con témperas.
Helburua: Elefantearen tronpan aroak sartu.
Objetivo: Meter los aros en la trompa del elefante.
16:00- 17:00
Jolas libre / Juego libre
Egunaren puntu honetan, jolas librea errazteko momentua dela uste dugu, arau eta jarraibide barik. Jolas libreak haurraren barneko eta kanpoko mundua adierazten du sinbolikoki. Era honetan, fantasia, sormena, zailtasuna, beldurra eta beste hainbat eremu lantzen errazten du.
A estas alturas de la jornada, consideramos que puede ser buen momento para facilitar el juego libre, sin reglas ni indicaciones. El juego libre muestra de manera simbólica el mundo interior y exterior del niño o niña. De esa manera facilita trabajar la fantasía, la creatividad, la dificultad, el miedo y muchos otros factores.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina