H.H. 2 - Maiatzak 7
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
“Ping-Pong Puxikarekin” / “Ping-Pong con globo”
Habilezia martxan jarriko dugu eta ping-pong partidak egingo ditugu.
Vamos a poner en marcha la habilidad y jugaremos al ping-pong.
Materiala:
-2 puxika (2 globos)
-2 plastiko/kartoi plater (2 platos de plástico/cartón)
-2 egurrezko/plastikozko makiltxoa (2 palos pequeños de madera)
-Zinta itasgarria (cinta adhesiva)
Prozedura: Ping-pong palak egiteko itsatsi behar dugu egurrezko/plastikozko makiltxoa platerrean (pala bat izango balitz). Puxika puztu eta partida hasiko gara!
Procedimiento: Para realizar las palas de ping-pong necesitaremos pegar los palitos de madera/plástico en cada plato. Inflaremos el globo y comenzaremos la partida.
12:00-13:00
Kantu kolore- Zazpi kolore- / Canción de los 7 colores
Abestia entzun eta koloreak birpasatuko ditugu.Dantzatu eta ea gai zareten abestia ikasten. Animo! Link-a honakoa da.
Escucharemos la canción de los siete colores y así los repasaremos. Bailaremos y a ver si somos capaces de aprenderla! Ánimo!
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Hiru txerrikumeak”
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Limoizko zigiluak / Sellos de limón
Gure txikiek limozko zigiluak egingo dute, kolore ezberdinekin, baina beti limoi formarekin.
L@s pequeñ@s realizarán sellos con la forma de un limón y de diferentes colores.
Materiala:
-Limoi erdia (1/2 limón)
-Tenperak (témperas)
-Orri zuriak (hojas blancas)
Prozedura: Moztu limoia erditik eta erdi bakoitza umeak inpregnatu behar du nahi duen tenperarekin. Jarraian orri zurian zigilua markatu.
Procedimiento: Cortar el limón por la mitad y el niñ@ deberá impregnar el medio limón en la tempera que desee. Seguidamente plasmará el medio limón en la hoja formando un sello.
16:00- 17:00
“KASK KASK OSKOLA MASAJEA!” /Masaje “Kask kask oskola”
Erlaxatzeko momentua heldu da. “Kask kask oskola masajea! egingo dute gurasoen laguntzarekin. Lurrean eserita, trena egiten edo eta etzandak arituko gara abestia entzuten. Bi aldiz (lehenengo bat egingo du masailan eta gero bestea).Hona hemen abestia (kask kask oskola masajea).
Ha llegado el momento de relajarnos mediante la canción “Kask kask oskola masajea”, con ayuda de aita /ama .Realizaremos el masaje, bien sentados en el suelo o tumbados (repetirlo 2 veces).
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina