H.H. 2 - Maiatzak 8
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Nahiz eta etxetik ez irten oso garrantzitsua da garbitasuna zaintzea eta kaleko arropa erabiltzea normaltasun giroa emoteko egoera honi.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. A pesar de no poder salir de casa, es importante cuidar la higiene y vestirse con ropa de calle para tener una mayor sensación de normalidad.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Udarako prakak diseinatu/ Diseñar nuestro pantalón de verano!
Gurasoek eman behar dio umeari kamiseta udarako praka bakero zaharrak eta akuarelekin /margo akrilikoekin umeek euren eskuekin diseinatuko dute euren praka, marrazki libre bat eginez, holan kreatibitatea landuko dogu.
Aita/Ama le dará al niñ@ un pantalón vaquero viejo de verano para que lo diseñe mediante acuarelas o pinturas acrílicas. El dibujo lo realizará el niñ@ con total libertad de modo que trabajará la creatividad.
12:00-13:00
Mugi zaitez-Disko festa! / Muévete-discoteca-
Bilakatuko dugu gure etxea diskoteka balitz bezala. Animatzen zaituztegu etxea apaintzea girlandekin eta ziuraski pelukak eta mozorrozteko tresnak dituzuela. Nahi izanez gero haurren aurpegiak makillatu.
Hona hemen zuen disko-festarako umeentzako euskal kanten zerrenda:
Transformaremos nuestra casa en una discoteca. Os animamos a que decoréis la casa con guirnaldas y saquéis las pelucas y los utensilios que tengáis para disfrazaros. Podréis maquillar a los/as pequeñ@s.
Aquí os dejamos una lista con canciones:
-Riki Riki
- Zubiri Zubiri
- Musua dantza
- Ene kantak (Azokara)
-Ene kantak (Itsasoko Arrainak)
- Sorgina Pirulina
- Sagu Txiki
- Txiki txiki txikia (Imanol Urbieta)
-Tope, Tope Tomatxa
- Euri tanta
- Ran rober ran…
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Tximeleta Belarriak”
Con esta edad, muchos niños y niñas echan siesta. Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: “Las orejas de la mariposa”
15:00- 16:00
Artilearekin josten / Cosiendo con lanas
Oraingoan motrizitate xehea martxan jarriko dugu. Premiazkoa da gurasoen laguntza.
En ésta actividad pondremos en marcha la motricidad fina. Es imprescindible la ayuda de los padres/madres.
Materialak:
-Artilezko koloreetako zatiak (20 zm-koak) (Trozos de 20 cm de lana de colores)
- Zotzak (palillos)
-Goma Eva edo kartulina
-Zulatzeko tresna (agujereador)
Prozedura: Goma Eva edo kartulinei forma geometrikoak emongo diegu moztuko ditugu eta aldeetatik zulatzeko tresnarekin zulo nahitxo egingo ditugu. Beste aldetik, artilezko zintekin zotz bakoitzean itsastuko ditugu. Holan umeek errazago sartuko dute artilea zuloetatik.
Procedimiento: Daremos forma geométrica bien a la goma eva o cartulina. Con el agujereador haremos agujeros en los bordes de la figura geométrica. Por otro lado, los trozos de lana (cada trozo) los pegaremos a un palillo, de esta forma, los niños podrán introducir más fácilmente la lana en los agujeros.
16:00- 17:00
Zaporeak identifikatzen. / Identificando los sabores
Dinamika honekin haurrak joango dira zapore ezberdinak ezagutzen. Hiru zapore landuko ditugu: gozo / mikatz / garratz.
En ésta dinámica l@s niñ@ irán aprendiendo los diferentes sabores. Trabajaremos 3 sabores: dulce / amargo y ácido.
Materiala: -Gozo zaporerako txokolatea. (Chocolate para el sabor dulce)
-Mikatz zaporerako pomeloa. (Pomelo para el sabor amargo)
-Garratz zaporerako limoia. (Limón para el sabor ácido)
-Zapi bat umearen begiak estaltzeko. (Un pañuelo para cubrir los ojos)
Prozedura: Ama edo aita eman behar dio umeari dastatzeko zapore ezberdinak, begiak estaliak egon behar dira. Behatu beharko dute umea zaporeak ezberdintzen dituela.
Procedimiento: Los padres/madres tendrán que dar de probar los diferentes sabores y los ojos de los/as niñ@s deberán estar tapados. Deberán observar que lo/as niñ@s diferencien los sabores.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina