H.H. 3 - Maiatzak 15
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez. Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Arduratsuak izan behar dira, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado.
10:00-11:00
Dantza eta luzapenak// Baile y estiramientos
Gaur gorputza mugitzen hasteko, haiei asko gustatzen zaien abestia aukeratuko dugu eta dantza librea egingo dugu, gure gorputzari hegoak emango dizkiogu eta erritmoa jarraituz beste guztiaz ahastuko gara.
Ondoren, beste abesti bat aukeratuko dugu eta dantzan hasiko gara berriro…aitak edo amak stop-eri eman arte, orduan umeak gelditu beharko dira eta estatua moduan geratu abestia berriro hasi arte. Modu horretan, gorputza mugituko dute baina adi egongo dira ere noiz gelditu behar diren jakiteko. Adi egoten eta itxaroten ikastea oso garrantzitsua da.
Dantzatu eta gero luzapenak egiteko ordua izango da. Horretarako “Dordoka eta zisnea” jolasa egingo dugu. Hasieran dordokak izango gara, horretarako burua ezkutatuko dute eta sorbaldak igoko dituzte. Gero, dordokak zisne bihurtuko dira sorbaldak bajatuz eta burua baita lepoa tente ipintzen. Orduan hegoak mugitu ahal izango dituzte hegaz egiteko.
Hoy, para empezar a mover el esqueleto, seleccionaremos una canción que les guste y haremos danza libre, nos moveremos como si tuviéramos alas y nos olvidaremos de todo lo demás.
Después elegiremos otra canción y empezaremos a bailar de nuevo…pero hasta que aita o ama le den al stop. En ese momento, los y las niñas se tendrán que parar y quedarse como estatuas hasta que la música empiece de nuevo. De esta manera moverán el cuerpo, pero también deberán estar atentos. Aprender a estar concentrados y a esperar también es muy importante.
Después de bailar será el turno de los estiramientos. Para eso jugaremos a “La tortuga y el cisne”. Los niños y niñas empezarán siendo tortugas y esconderán la cabeza mientras bajan los hombros. Estas tortugas se convertirán en cisnes cuando bajen los hombres y coloquen bien sus cabezas y su espalda recta. Podrán empezar a mover las alas y volar.
11:00-12:00
Nor dago hor? eskulana // Manualidad ¿Quién está ahí?
Gaur, oso eskulan erraza proposatzen dizuegu, arroparako pintza bat erabiliz. Pintza itxita dagoenean arraultza bat ikusiko dugu bakarrik, baina zabaltzerakoan…barruan dagoen txita ikusiko dugu.
Materialak:
Pintza bat
Kartulina
Margoak
Artaziak
Zeloa edo kola
Nola egin:
Marraztu arraultza
Marraztu eta koloreztatu txita
Ebagi bi marrazkiak
Zatitu erditik arraultza eta beheko erdiaren atzeko partean txita itsatsi, bere burua ikusten delarik
Arraultz erdi bakoitza pintzaren alde bakoitzean itsatsi
Zabaldu eta itxi pintza, arraultzaren barruan dagoena ikus dadin
Hoy os proponemos una manualidad muy sencilla, utilizando una pinza para la ropa. Cuando la pinza esté cerrada sólo veremos un huevo, pero al abrirlo veremos el pollito que hay dentro.
Materiales:
Una pinza
Cartulina
Pinturas
Tijeras
Celo o cola
Cómo realizarlo:
Dibujar el huevo
Dibujar y colorear el pollo
Recortar los dos dibujos
Dividir por la mitad el huevo y pegar el pollo en la parte posterior de la mitad inferior, de tal manera que se vea por encima la cabeza del pollito
Pegar cada medio huevo a cada lado de la pinza
Abrir y cerrar la pinza para que se vea el pollito que hay dentro del huevo
12:00-13:00
Bazkaria prestatzen lagundu // Ayudar a preparar la comida
Gaur gure umeei laguntza eskatuko diegu bazkaria prestatzeko. Oso txikiak dira baina gauza asko egin dezakete. Adibidez, nagusiok gaurko menua prestatzeko behar ditugun osagaiak prest izan, eta txikiek pasatzen joan guk eskatzen diegunean. Guk gainera, kolorearen, formaren edo tamainaren arabera sailkatzeko eta ordenatzeko proposatu ahal diegu. Horrela, aldi berean, beste kontzeptu batzuk landuko dituzte.
Hoy pediremos a nuestros pequeños y pequeñas que nos ayuden en la cocina. Son muy pequeños pero pueden hacer muchas cosas. Por ejemplo, organizar los ingredientes que vamos a necesitar para el menú, e ir pasándonoslos según les vayamos pidiendo. Para motivarlos aún más podemos pedirles que los organicen por colores, tamaños o formas, y así, al mismo tiempo, trabajarán otros conceptos.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Ha llegado el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Gure garrko proposamena hau da: “Arrautza bat jarri zuen behia”.
Ez badute siesta bota nahi, aukeratu pelikula egoki bat familian ikusteko, eta aprobetxatu deskantsatzeko tarte bat.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Nuestra propuesta de hoy es “Arrautza bat jarri zuen behia”.
Si no quieren echarse la siesta, podéis elegir una buena película para ver en familia, y aprovechar ese rato para descansar.
15:00- 16:00
Pelotak batu erratzarekin // Recoger pelotas con la escoba
Eta deskantsatu eta gero, hurrengo joku hau proposatzen dizuegu: Borlak edo paperezko bolatxoak, erratzaren laguntzarekin, lurrean markatutako karratuan sartu behar dira.
Materiala:
Borlak edo paperezko bolatxoak.
Paperezko zinta edo zinta itsasgarria karratua egiteko.
Erratza.
Prestaketa:
Lurrean karratu bat markatu paperezko zintekin (edo zinta itsaskorrarekin). Ingurutik bolatxoak bota.
Nagusienekin, karratura heltzen den zirkuitu bat prestatu ahal da, kurbak eta oztopoak jarriz.
Y después de descansar, os proponemos el siguiente juego: introducirlas borlas o bolitas de papel, con ayuda de la escoba, en el cuadrado marcado en el suelo.
Material:
Borlas o bolitas de papel.
Cinta de papel o adhesivo para cuadrado.
Escoba.
Preparación:
Marcar un cuadrado en el suelo con cintas de papel (o cinta adhesiva). Echar bolas por la zona.
Con los mayores se puede preparar un circuito que llegue al cuadrado, con curvas y obstáculos.
16:00- 17:00
Askari osasungarria // Merienda saludable
Gaur udaberri kutsuko askaria egitea proposatzen dizuegu. Gure etxeko frutak erabilita, plater baten gainean lore bat eta/edo tximeleta bat “marraztera” animatzen zaitugu.
Hoy os proponemos hacer una merienda primaveral. Con las frutas de nuestra casa te animamos a "dibujar" una flor y/o una mariposa sobre un plato.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina