H.H. 3 - Maiatzak 22
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Arduratsuak izan behar dira, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado.
10:00-11:00
Ariketa fisikoa // Ejercicio físico
Gaurko egunerako hurrengo ariketak proposatzen dizuegu:
“Biribilkia” egitea: Errodatzea horizontalki logela baten inguruan eta gero bueltatu, behin eta berriro.
“Eskorgak”: Umeak buruz behera eskuak lurrean ipiniko ditu, eta triparekin indarra egiten duen bitartean, amak edo aitak hankak hartuko ditu eskorga bat izango balitz bezala. Behin posizioa ondo hartuta, umeak bere eskuekin ibiliko du logelan zehar, kontu handiz oinak zuzen mantenduz.
Pilota botatzea: Zenbat pertsona garen arabera, forma geometriko baten arabera kokatuko gara eta pelota edo puxika bat elkarreri bota eta hartuko dugu
Erlaxazioa: Amaitzeko, argi leun batekin, begiak itxi eta abesti lasai bat entzungo dugu, erlaxatzen garen bitartean.
Para el día de hoy, os proponemos hacer los siguientes ejercicios:
“El rollo”: Rodar de forma horizontal alrededor de una habitación y luego volver, una y otra vez.
”La carretilla”: El niño o la niña tiene que ponerse en posición de tabla y hacer fuerza en el estómago; mientras aita o ama tirará de su piernas hacia arriba como si fuera una carretilla y el pequeño o la pequeña tendrá que mantener sus pies derechos y caminar con las manos alrededor de la habitación.
“Tirar la pelota”: Colocarnos según las personas que seamos de diferente forma geométrica, después nos lanzaremos la pelota intentando que no se caiga.
Relajación: Para acabar, con una luz suave y los ojos cerrados, nos tumbaremos y escucharemos una canción tranquila, mientras nos relajamos.
11:00-12:00
Asteko eguna eta gaurko eguraldia // Día de la semana y tiempo de hoy
Egunero ikastolan egiten dugun moduan, asteko zein eguna den gaur komentatuko dugu. Eskua erabiliz, banan- banan hatzamarrak ateratzen joango gara, ta hatzamar bakoitza egun bat izango da. Astelehena, lehenengoa, txikiena izango da, hortik hasiko gara. Gero martitzena… Krisialdi honetan asteko egunak euskaraz ahastu badituzte, abesti hau baliogarria izango da: https://www.youtube.com/watch?v=itN7jTksz9o. Momentu hau aprobetxatuko dugu egunean zehar zer egingo dugun komentatzeko, bakoitzak bere proposamenak egin ahal izango ditu.
Zein egun den jakitea oso garrantzitsua da, baita gaurko eguraldia identifikatzea ere bai. Horretarako, pasaden astean prismatiko batzuk egin genituen. Gaur prismatiko horiek hartuko ditugu berriro, balkoira irtengo gara edo leihotik begiratuko dugu eta prismatikoen laguntzarekin zein eguraldi egiten duen komentatuko dugu.
Como hacemos cada día en la ikastola, repasaremos qué día de la semana es hoy. Utilizando la mano, iremos sacando de uno en uno los dedos, cada uno será un día de la semana. Empezaremos con el lunes, que será el dedo pequeño. Puede que durante este periodo hayan olvidado los días de la semana en euskera, en ese caso, puede sernos de gran ayuda la siguiente canción. Aprovecharemos este momento para planificar el día, cada miembro de la familia podrá hacer las propuestas que considere.
Saber qué día es hoy es muy importante, y también reconocer qué tiempo hace. Hace unos días os propusimos hacer unos prismáticos. Hoy los cogeremos de nuevo, saldremos al balcón o nos asomaremos a la ventana, y ayudándonos de nuestra nueva herramienta identificaremos y comentaremos qué tiempo hace.
12:00-13:00
Supertxef bihurtu // Convertirse en superchef
Gaur gure umeei laguntza eskatuko diegu bazkaria prestatzeko. Oso txikiak dira baina gauza asko egin dezakete. Adibidez, nagusiok gaurko menua prestatzeko behar ditugun osagaiak gertu izan, eta txikiek pasatzen joan guk eskatzen diegunean.
Baina lehenengo, txef guztiek daukaten moduan, guk ere gure sukaldatzeko txanoa prestatu beharko dugu.
Zer behar dugu:
Kartulina zuria.
DIN A3 2 paper-orri.
Artaziak
Erregela
Barra-kola
Grapagailua.
Errotuladoreak.
Nola egin:
DIN A3 paperezko bi plegutan 2 zm inguruko zabalera duten lerro zuzenak egin. Ondoren, markatutako lerroak moztu
Kartulina tira bat moztu eta lehengo pleguak itsatsi
Tirak tolestu eta grapatu txanoaren kaperuza osatuz
Hoy pediremos a nuestros pequeños y pequeñas que nos ayuden en la cocina. Son muy pequeños pero pueden hacer muchas cosas. Por ejemplo, organizar los ingredientes que vamos a necesitar para el menú, e ir pasándonoslos según les vayamos pidiendo. Pero antes, haremos un gorro de cocina como cualquier buen chef ha de llevar.
Qué necesitamos:
Cartulina blanca
2 pliegos de papel DIN A3
Tijeras
Regla
Pegamento de barra
Grapadora.
Rotuladores.
Cómo hacerlo:
Marcar en dos pliegos de papel DIN A3, líneas rectas de unos 2 cm de ancho. Después recortar las líneas marcadas
Recortar una tira de cartulina y pegar sobre ellas los pliegos anteriores
Plegar las tiras y garparlas formando la caperuza del gorro
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko.
Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu:
Adin honekin, goilarak eta sardeskak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik.
Bazkaldu eta gero, garrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia.
Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción:
Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Gure garrko proposamena hau da: “Txori horia”.
Ez badute siesta bota nahi, aukeratu pelikula egoki bat familian ikusteko, eta aprobetxatu deskantsatzeko tarte bat.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Nuestra propuesta de hoy es “Txori horia".
Si no quieren echarse la siesta, podéis elegir una buena película para ver en familia, y aprovechar ese rato para descansar.
15:00- 16:00
Eskulana: Txori horia // Manualidad: Pájaro amarillo
Eta deskantsatu eta gero, proposatutaklo ipuinan agertzen zen txori horia bezalako eskulana egitea proposatzen dizuegu.
Materiala:
Kartulina/ paper horia
Kartulina/paper laranja
Kartulina ez izatekotan, folio zuriak erabili daitezke eta margoekin koloreztatu
Artaziak
Kola
Errotulki beltza
Prestaketa:
Arraultza baten forma marraztu kartulina horian eta ebaki
Eskuak txantiloi moduan erabiliz, txoriaren hegoak egin eta ebaki hori kolorezko kartulinaren gainean
Kartulina laranja erabili mokoa eta hankak egiteko
Errotulki beltzarekin begiak egin
Y después de descansar, os proponemos hacer una manualidad, un pájaro amarillo como el protagonista del cuento que os proponíamos antes.
Material:
Cartulina/papel amarillo
Cartulina/papel naranja
Si no tenéis cartulina, se pueden utilizar folios en blanco y colorear con pinturas
Tijeras
Cola
Rotulador negro
Cómo hacerlo:
Dibujar la forma de un huevo en la cartulina amarilla y cortar
Utilizando las manos como plantilla, hacer las alas del pájaro sobre la cartulina amarilla y cortarlas
Utilizar la cartulina naranja para hacer el pico y las patas
Hacer los ojos con el rótulo negro
16:00- 17:00
Askari osasungarria: Piruleta banana eta txokolateagaz // Merienda saludable: Piruletas de plátano y chocolate
Gaur piruleta oso bereziak proposatuko dizkizuegu askarirako: baba eta txokolatez egindakoak. Goxo- goxoak eta osasungarriak.
Material:
Brotxetak egiteko makiltxoak
Banana
Urtu daitekeen txokolatea
Aukeran, postreak apaintzekoak
Nola egin:
Urtu txokolatea
Banana erditik zatitu
Makiltxoa sartu banana zatiaren azpiko partetik
Banana txokolatean sartu
Apaindu
Hoy os proponemos unas piruletas muy especiales para la merienda: de plátano y chocolate. Serán un snack muy dulce y saludable.
Material:
Palitos para hacer brochetas
Plátano
Chocolate de fundir
Opcionalmente, decoración para postres
Cómo realizarlo:
Fundir el chocolate
Partir el plátano por la mitad
Introducir el palito por la parte inferior del trozo de plátano
Bañar el plátano en el chocolate
Decorar como se desee
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina