H.H. 3 - Maiatzak 27
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, eta gainera, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. Egunaren momentu hau, guztion artean hurrengo orduetan zer egingo dugun komentatzeko erabiliko dugu, birpasatzeko asteko zein egunetan gauden, zehazteko zelako eguraldia egiten duen, baita bakoitzaren sentimenduak eta emozioak plazaratzeko.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma. Utilizaremos este momento del día para comentar entre todos qué haremos las próximas horas, repasar en qué día de la semana nos encontramos, determinar qué tiempo hace hoy, y, sacar los sentimientos y emociones de cada uno y cada una.
10:00-11:00
Eskulana: Lekaleekin eta pastarekin egindako autoerretratua// Manualidad: Autoretrato con legumbres y pasta
Gaur autoerretratu oso berezia egitea proposatzen dizuegu, margoak edo errotulkiak erabili beharrean, lekaleak eta pasta mota desberdinak erabiliko ditugu. Oinarri moduan hobeto erabiltzen baduzu kartoia edo kartulina, folio bat baino, eta ez ahastu kola materialak horren gainean itsatzeko.
Hoy os proponemos hacer un autorretrato muy especial, en lugar de usar pinturas o rotuladores, utilizaremos diferentes tipos de legumbres y pastas. Os aconsejamos utilizar como base un trozo de cartón o cartulina, en lugar de un folio, y no olvidéis pegamento para pegar los materiales sobre la base.
11:00-12:00
Aho korapiloa // Trabalenguas
Aho-korapiloak hizkuntzaren garapenean laguntzeko oso aproposak dira, hitz-jokoak, zotz egiteko formulak edota asmakizunak bezala. Hona hemen, aho- korapilo bat zuen umeekin praktikatzeko.
Akerrak adarrak okerrak ditu,
Adarrak okerrak akerrak ditu,
Adarrak akerrak okerrak ditu,
Okerrak adarrak akerrak ditu.
Los trabalenguas son muy propicios para ayudar al desarrollo del lenguaje, entre otros recursos. Aquí tenéis un pequeño texto para practicar con los niños.
Akerrak adarrak okerrak ditu,
Adarrak okerrak akerrak ditu,
Adarrak akerrak okerrak ditu,
Okerrak adarrak akerrak ditu.
12:00-13:00
Bazkaria prestatzen lagundu // Ayudar a preparar la comida
Gaur gure umeei laguntza eskatuko diegu bazkaria prestatzeko. Oso txikiak dira baina gauza asko egin dezakete. Adibidez, nagusiok gaurko menua prestatzeko behar ditugun osagaiak prest izan, eta txikiek pasatzen joan guk eskatzen diegunean. Guk gainera, kolorearen, formaren edo tamainaren arabera sailkatzeko eta ordenatzeko proposatu ahal diegu. Horrela, aldi berean, beste kontzeptu batzuk landuko dituzte.
Hoy pediremos a nuestros pequeños y pequeñas que nos ayuden en la cocina. Son muy pequeños pero pueden hacer muchas cosas. Por ejemplo, organizar los ingredientes que vamos a necesitar para el menú, e ir pasándonoslos según les vayamos pidiendo. Para motivarlos aún más podemos pedirles que los organicen por colores, tamaños o formas, y así, al mismo tiempo, trabajarán otros conceptos.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Adin honekin, goilarak eta sardeskak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik.
Bazkaldu eta gero, garrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.
14:00- 15:00
Ipuina + siesta edo pelikula /Cuento + siesta o película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi izatekotan, interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena: “Tximeleta belarria”.
Zenbait umek ez dute siesta botako jadanik, kasu horietan, bazkalosteko tarte hau pelikula bat ikusteko aprobetxatu daiteke, helburua familia guztia deskantsatzeko denbora bat izatea da.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos y ellas de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar otra opción pueden ser los cuentos virtuales que encontramos en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: “Tximeleta belarria”.
También habrá niños y niñas que ya no necesiten la siesta, en esos casos este tiempo de sobremesa se puede aprovechar para ver una película, el objetivo es que toda la familia tenga un tiempo para descansar.
15:00- 16:00
Sentsazioak marraztu / Dibujar sensaciones
Joko hau oso dibertigarria da. Poltsa batean orrazi bat, arkatz bat, banana bat edo pilota bat ezkutatu ezazu. Haurrak objektua ukitu behar du, baina ez ikusi. Gero, sentitu duena marrazteko eskatuko diozu. Kontatzen duen, marrazten duena bezain garrantzitsua da.
Este juego es muy divertido. Esconde en una bolsa un peine, un lápiz, un plátano o una pelota. El niño o la niña tiene que tocar el objeto pero no verlo. Luego, le pides que dibuje lo que ha sentido. Tan importante como lo que dibuja es lo que cuenta de la experiencia.
16:00- 17:00
Dantza eta luzapenak// Baile y estiramientos
Gaur gorputza mugitzen hasteko, haiei asko gustatzen zaien abestia aukeratuko dugu eta dantza librea egingo dugu, gure gorputzari hegoak emango dizkiogu eta erritmoa jarraituz beste guztiaz ahastuko gara. Iradokizun polita izan daiteke Ene Kantak-eko “Alemana” abestia, asko gustatzen zaie orokorrean eta gira- bira esaten duen bakoitzean, badakigu zer egin dezakegun.
Ondoren, beste abesti bat aukeratuko dugu eta dantzan hasiko gara berriro…aitak edo amak stop-eri eman arte, orduan umeak gelditu beharko dira eta estatua moduan geratu abestia berriro hasi arte. Modu horretan, gorputza mugituko dute baina adi egongo dira ere noiz gelditu behar diren jakiteko. Adi egoten eta itxaroten ikastea oso garrantzitsua da.
Dantzatu eta gero luzapenak egiteko ordua izango da. Horretarako “Dordoka eta zisnea” jolasa egingo dugu. Hasieran dordokak izango gara, horretarako burua ezkutatuko dute eta sorbaldak igoko dituzte. Gero, dordokak zisne bihurtuko dira sorbaldak bajatuz eta burua baita lepoa tente ipintzen. Orduan hegoak mugitu ahal izango dituzte hegaz egiteko.
Hoy, para empezar a mover el esqueleto, seleccionaremos una canción que les guste y haremos danza libre, nos moveremos como si tuviéramos alas y nos olvidaremos de todo lo demás. Una propuesta bonita puede ser “Alemana” de Ene Kantak, normalmente les gusta mucho esa canción, y además, es fácil saber qué hacer cuando dicen “gira- bira”.
Después elegiremos otra canción y empezaremos a bailar de nuevo…pero hasta que aita o ama le den al stop. En ese momento, los y las niñas se tendrán que parar y quedarse como estatuas hasta que la música empiece de nuevo. De esta manera moverán el cuerpo, pero también deberán estar atentos. Aprender a estar concentrados y a esperar es muy importante.
Después de bailar será el turno de los estiramientos. Para eso jugaremos a “La tortuga y el cisne”. Los niños y niñas empezarán siendo tortugas y esconderán la cabeza mientras bajan los hombros. Estas tortugas se convertirán en cisnes cuando bajen los hombres y coloquen bien sus cabezas y su espalda recta. Podrán empezar a mover las alas y volar.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina