H.H. 3 - Maiatzak 27

9:00-10:00 

Gosaria eta higiene pertsonala  // Desayuno e higiene personal 

 

Eguna hastekogosariari behar duen garrantzia emongo diogu, eta gaineraegun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.  Egunaren momentu hau, guztion artean hurrengo orduetan zer egingo dugun komentatzeko erabiliko dugubirpasatzeko asteko zein egunetan gaudenzehazteko zelako eguraldia egiten duen, baita bakoitzaren sentimenduak eta emozioak plazaratzeko. 

 

 

 

Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma. Utilizaremos este momento del día para comentar entre todos qué haremos las próximas horas, repasar en qué día de la semana nos encontramos, determinar qué tiempo hace hoy, y, sacar los sentimientos y emociones de cada uno y cada una. 

 





10:00-11:00 

EskulanaLekaleekin eta pastarekin egindako autoerretratua// Manualidad: Autoretrato con legumbres y pasta 

 

Gaur autoerretratu oso berezia egitea proposatzen dizuegumargoak  edo errotulkiak erabili beharreanlekaleak eta pasta mota desberdinak erabiliko dituguOinarri moduan hobeto erabiltzen baduzu kartoia edo kartulina, folio bat baino, eta ez ahastu kola materialak horren gainean itsatzeko 

 

 

 

 

 

 

 

Hoy os proponemos hacer un autorretrato muy especial, en lugar de usar pinturas o rotuladores, utilizaremos diferentes tipos de legumbres y pastasOs aconsejamos utilizar como base un trozo de cartón o cartulina, en lugar de un folio, y no olvidéis pegamento para pegar los materiales sobre la base. 

 

 




11:00-12:00 

Aho korapiloa // Trabalenguas 

 

Aho-korapiloak hizkuntzaren garapenean laguntzeko oso aproposak dirahitz-jokoakzotz egiteko formulak edota asmakizunak bezala. Hona hemenahokorapilo bat zuen umeekin praktikatzeko 

 

Akerrak adarrak okerrak ditu, 

Adarrak okerrak akerrak ditu, 

Adarrak akerrak okerrak ditu, 

Okerrak adarrak akerrak ditu. 

 

 

 

 

Los trabalenguas son muy propicios para ayudar al desarrollo del lenguaje, entre otros recursos. Aquí tenéis un pequeño texto para practicar con los niños.  

 

Akerrak adarrak okerrak ditu, 

Adarrak okerrak akerrak ditu, 

Adarrak akerrak okerrak ditu, 

Okerrak adarrak akerrak ditu. 

 





12:00-13:00 

Bazkaria prestatzen lagundu // Ayudar a preparar la comida 

Gaur gure umeei laguntza eskatuko diegu bazkaria prestatzeko. Oso txikiak dira baina gauza asko egin dezaketeAdibideznagusiok gaurko menua prestatzeko behar ditugun osagaiak prest izan, eta txikiek pasatzen joan guk eskatzen dieguneanGuk gainerakolorearen, formaren edo tamainaren arabera sailkatzeko eta ordenatzeko proposatu ahal dieguHorrelaaldi bereanbeste kontzeptu batzuk landuko dituzte. 

 

Hoy pediremos a nuestros pequeños y pequeñas que nos ayuden en la cocina. Son muy pequeños pero pueden hacer muchas cosas. Por ejemplo, organizar los ingredientes que vamos a necesitar para el menú, e ir pasándonoslos según les vayamos pidiendo. Para motivarlos aún más podemos pedirles que los organicen por colores, tamaños o formas, y así, al mismo tiempo, trabajarán otros conceptos. 

 





13:00-14:00 

Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida 

 

Bada momentua dena batzekobakoitzak bere eskuak garbitzekomahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzekoAdin honekingoilarak eta sardeskak  ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik 

 

Bazkaldu eta gerogarrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea. 

 


Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.   

 

 





14:00- 15:00 

Ipuina + siesta edo pelikula /Cuento + siesta o película 

 

Adin honetanume askok siesta botatzen dute oraindikGure umearen kasua badaideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea  lasaitzen laguntzekoIpuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen arteanedo ipuin berriak nahi izatekotaninterneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daitekeHona hemen gaurko proposamenaTximeleta belarria.    

 

 

Zenbait umek ez dute siesta botako jadanikkasu horietanbazkalosteko tarte hau pelikula bat ikusteko aprobetxatu daitekehelburua familia guztia deskantsatzeko denbora bat izatea da. 

 

 

Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos y ellas de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar otra opción pueden ser los cuentos virtuales que encontramos en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: Tximeleta belarria.    

 

También habrá niños y niñas que ya no necesiten la siesta, en esos casos este tiempo de sobremesa se puede aprovechar para ver una película, el objetivo es que toda la familia tenga un tiempo para descansar. 

 




15:00- 16:00 

Sentsazioak marraztu / Dibujar sensaciones 

 

Joko hau oso dibertigarria da. Poltsa batean orrazi batarkatz bat, banana bat edo pilota bat ezkutatu ezazuHaurrak objektua ukitu behar du, baina ez ikusiGerosentitu duena marrazteko eskatuko diozuKontatzen duenmarrazten duena bezain garrantzitsua da. 

 

 

 

 

 

Este juego es muy divertido. Esconde en una bolsa un peine, un lápiz, un plátano o una pelota. El niño o la niña tiene que tocar el objeto pero no verlo. Luego, le pides que dibuje lo que ha sentido. Tan importante como lo que dibuja es lo que cuenta de la experiencia. 

 

 



16:00- 17:00 

Dantza eta luzapenak// Baile y estiramientos 

Gaur gorputza mugitzen hastekohaiei asko gustatzen zaien abestia aukeratuko dugu eta dantza librea egingo dugugure gorputzari hegoak emango dizkiogu eta erritmoa jarraituz beste guztiaz ahastuko garaIradokizun polita izan daiteke Ene Kantak-eko “Alemana” abestiaasko gustatzen zaie orokorrean eta gira- bira esaten duen bakoitzeanbadakigu zer egin dezakegun 

Ondorenbeste abesti bat aukeratuko dugu eta dantzan hasiko gara berriroaitak edo amak stop-eri eman arte, orduan umeak gelditu beharko dira eta estatua moduan geratu abestia berriro hasi arte. Modu horretangorputza mugituko dute baina adi egongo dira ere noiz gelditu behar diren jakitekoAdi egoten eta itxaroten ikastea oso garrantzitsua da. 

Dantzatu eta gero luzapenak  egiteko ordua izango da. Horretarako “Dordoka eta zisnea” jolasa egingo duguHasieran dordokak izango garahorretarako burua ezkutatuko dute eta sorbaldak igoko dituzteGerodordokak zisne bihurtuko dira  sorbaldak bajatuz eta burua baita lepoa tente ipintzenOrduan hegoak mugitu ahal izango dituzte hegaz egiteko. 

 

 

Hoy, para empezar a mover el esqueleto, seleccionaremos una canción que les guste y haremos danza libre, nos moveremos como si tuviéramos alas y nos olvidaremos de todo lo demás. Una propuesta bonita puede ser “Alemana” de Ene Kantak, normalmente les gusta mucho esa canción, y además, es fácil saber qué hacer cuando dicen “gira- bira”. 

Después elegiremos otra canción y empezaremos a bailar de nuevo…pero hasta que aita o ama le den al stop. En ese momento, los y las niñas se tendrán que parar y quedarse como estatuas hasta que la música empiece de nuevo. De esta manera moverán el cuerpo, pero también deberán estar atentos. Aprender a estar concentrados y a esperar es muy importante. 

Después de bailar será el turno de los estiramientos. Para eso jugaremos a “La tortuga y el cisne”. Los niños y niñas empezarán siendo tortugas y esconderán la cabeza mientras bajan los hombros. Estas tortugas se convertirán en cisnes cuando bajen los hombres y coloquen bien sus cabezas y su espalda recta. Podrán empezar a mover las alas y volar. 

Iruzkinak