H.H. 3 - Maiatzak 5
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez.
Gosaltzen gauden bitartean, gaur asteko zein egun den komentatuko dugu, egunean zehar zer nolako gauzak egingo ditugun adostuko dugu eta eguna hastean bakoitza nola sentitzen den baloratzeko ere aprobetxatuko dugu.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Aprovecharemos este momento para preguntarles a los niños y niñas qué día de la semana es, consensuar las actividades que vamos a llevar a cabo a lo largo del día, y también aprovecharemos para comentar cómo se siente cada uno al empezar el día.
10:00-11:00
Malabare pelotak // Pelotas de malabares
Gaur malabare pelota batzuk egitea proposatzen dizuegu.
Zer behar dugu:
9-12 puxika
350-400 gramo arroza
Ur botila bat
Artaziak
Inbutua
Egin beharreko urratsak:
Bolak puxikekin egiten hasteko, 125 gramo arroza jarri bol edo katilu batean
Ondoren, inbutu baten laguntzaz, arroza guztia ur botila huts baten barruan jarri.
Behin arroza botilaren barruan egon, puxika bat puztu eta horren lepoa hariztatu aireak ihes egin ez dezan
Orain globoaren pitorroa jarri aldez aurretik betetako ur-botilaren sarreran, eta behin puxika jarrita egon, puxika askatzen utzi
Puxika ondo finkatuta dagoela ziurtatuta, puxika-botila multzoari buelta eman eta arroza puxika puztuaren barruan sartu
Puxika kendu, utzi aire guztia ateratzen eta korapilo bat egin
Ebaki beste puxika bat zati luzearen azpitik, ahoan sartzen dena puzteko
Ipini aurreko urratsean moztutako puxika arrozez beteta dagoen globoaren gainean, errepikatu prozesu hori gutxienez beste behin, eta eginda daukazu malabare bola.
Hoy os proponemos hacer unas bolas de malabares.
Materiales:
9-12 globos
350-400 gramos de arroz
1 botella de agua
Unas tijeras
Embudo
Pasos a seguir:
Para empezar a hacer las bolas con globos, pon unos 125 gramos de arroz en un bol o taza
A continuación, con la ayuda de un embudo, pon todo el arroz dentro de una botella de agua vacía
Una vez el arroz esta dentro de la botella, hincha un globo y enrosca el cuello por donde hinchas el globo, de tal manera que no se escape el aire
Ahora coloca el pitorro del globo en la entrada de la botella de agua, que previamente has llenado, y una vez está colocado el globo, deja que el globo se desenrosque
Una vez el globo está colocado y asegurándote que está bien fijado, da la vuelta al conjunto globo-botella y el arroz entrará dentro del globo hinchado
Quita el globo, deja que salga todo el aire y hazle un nudo.
Corta otro globo por debajo de la parte alargada que se mete en la boca para inflar
Monta el globo que has cortado en el paso anterior sobre el globo que está lleno de arroz, repite este proceso por lo menos una vez más y ya tienes hecha la bola de malabares.
11:00-12:00
Ariketa fisikoa: Malabarak ikasten // Ejercicio físico: Aprendiendo a hacer malabares
Garrantzitsua da gorputza mugitzea eta egunero saiatuko gara ariketa batzuk egiten. Gaur, aprobetxatuko ditugu lehen egindako pelotak malabareak egiteko.
Ekin lanari pilota bakarrarekin turrusta egiten.
Bi pilotekin egindako turrusta ere praktikatu.
Hurrengo bideoa oso lagungarria izan daiteke.
Es importante mover el cuerpo e intentaremos hacer algunos ejercicios cada día. Hoy aprovecharemos las pelotas que hemos hecho antes para hacer malabares.
Empieza a hacer malabares con una única pelota
Practica después con dos pelotas.
El siguiente vídeo puede serviros de ayuda.
12:00-13:00
Bazkaria prestatzen lagundu // Ayudar a preparar la comida
Gaur gure umeei laguntza eskatuko diegu bazkaria prestatzeko. Oso txikiak dira baina gauza asko egin dezakete. Adibidez, nagusiok gaurko menua prestatzeko behar ditugun osagaiak prest izan, eta txikiek pasatzen joan guk eskatzen diegunean. Guk gainera, kolorearen, formaren edo tamainaren arabera sailkatzeko eta ordenatzeko proposatu ahal diegu. Horrela, aldi berean, beste kontzeptu batzuk landuko dituzte.
Hoy pediremos a nuestros pequeños y pequeñas que nos ayuden en la cocina. Son muy pequeños pero pueden hacer muchas cosas. Por ejemplo, organizar los ingredientes que vamos a necesitar para el menú, e ir pasándonoslos según les vayamos pidiendo. Para motivarlos aún más podemos pedirles que los organicen por colores, tamaños o formas, y así, al mismo tiempo, trabajarán otros conceptos.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko.
Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Adin honekin, goilarak eta sardeskak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik.
Bazkaldu eta gero, garrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia.
Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción.
Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.
14:00- 15:00
Ipuina + siesta edo pelikula /Cuento + siesta o película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi izatekotan, interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena: Daniela Pirata
Zenbait umek ez dute siesta botako jadanik, kasu horietan, bazkalosteko tarte hau pelikula bat ikusteko aprobetxatu daiteke, helburua familia guztia deskantsatzeko denbora bat izatea da.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos y ellas de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar otra opción pueden ser los cuentos virtuales que encontramos en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: Daniela Pirata
15:00- 16:00
Proben Gynkana/ Gymkana de pruebas
Siesta edo deskantsatzeko denbora izan eta gero, proben gynkana bat egitea proposatzen dizuegu. Hona hemen ideia batzuk:
Igarkizunak eta asmakizunak idaztea. Asmakizun eta asmakizun horien konponbidea izango da hurrengo pista ezkutatuta dagoen lekua.
Oztopo-lasterketa: haurrek zirkuitu bat egin beharko dute erori gabe … haurren adinaren arabera baloi bat, edalontzi bat urarekin, etab.
Abestia: abesti ezagun bat aukeratu eta denek batera abestea eska dezakegu, edo, bestela, bakoitzak aukeratutako bat.
Koreografia: musika pixka bat jartzen diegu eta koordinatu egin beharko dira elkarrekin asmatutako edo guk proposatutako urrats batzuk egiteko.
Zakuen lasterketa: zakurik ez badugu, zabor-poltsak erabil ditzakegu.
Sagarrari hozka egin: soka batetik sagar bat zintzilikatu eta eskuak bizkarrean dituztela sagarra hozkaka jaten saiatu behar dute, eta bukatzen duten lehenak irabazi. Parte hartzen duten haurrak oso txikiak badira, minutu bat eman diezaiekezue, eta sagar gehien jan duenak irabaziko du.
Aho-korapiloak eta/edo poesia: ikasi egin beharko dute hurrengo probara pasatzeko, edo ikasten duen lehen taldeak irabaziko du proba.
Pilotak jaurtitzea: ahalik eta pilota gehien piztu behar dira.
Kangurua: pilota bat hanken artean garraiatzea, kanguruak bezala haurraren adinaren arabera ezberdina den distantziara salto eginez. Proba pilota gehien eramaten duen taldeak irabazten du, edo azkarrena egiten duenak.
Bolak: erabakitzen dugun bola-kopuru minimoa botatzea tirada bakoitzean.
Koilara: koilara batekin ahoan pilota bat edo arrautza egosi klasikoa eramatea, erori gabe, adierazitako lekuraino.
Puxikak ustiatzea: haur bakoitzak airez betetako globo bat dauka orkatilari lotuta, 10 cm inguru arrastaka gera dadin. Jokoa kontrako taldearen puxika zapaltzen saiatzean datza, eta puxika gehien geratzen zaizkion taldeak irabaziko du.
Mozorroak: piratenak, printzesenak, lanbideenak … Emandako denboran kide gehien mozorrotuta duen taldea da.
Erreskatea uraren kuboan: plastikozko jostailuak ur-ontzi batean sartu, eta haurrak, eskuak bizkarrean dituela, ahoarekin hartu beharko ditu.
Esponjaren jolasa: esponja bat eta bi kubo behar dira, bat urarekin eta bestea hutsik. Haurrak ilaran jartzen dira, eta belaki bustia kuboan urarekin pasatu behar diote atzean dagoen haurrari, bukaerako kubo hutsa bete arte.
Después de la siesta o el tiempo de descanso, os proponemos ahora hacer una gymkana con pruebas por toda la casa. Aquí tenéis algunas ideas:
Escribir adivinanzas y acertijos cuya solución será donde está escondida la siguiente pista.
Carrera de obstáculos: los niños tendrán que recorrer un circuito sin caer… según la edad de los niños podemos elegir un balón, un vaso con agua etc.
Canción: podemos elegir una canción conocida y pedir que la canten todos juntos, o bien una de su elección.
Coreografía: les ponemos un poquito de música y tendrán que coordinarse para hacer algunos pasos juntos que podrán inventarse, o que les podemos proponer.
Carrera de sacos: si no disponemos de sacos, podemos utilizar bolsas de basura.
Morder la manzana: colgamos una manzana de una cuerda y con las manos en la espalda deben intentar comerse a mordiscos la manzana, y el primero que termine gana. Si los niños que participan son muy pequeños, podéis darles un minuto y ganará el que más manzana se haya comido.
Trabalenguas y/o poesía: deberán aprendérsela para poder pasar a la siguiente prueba, o bien el primer equipo que se la aprenda gana la prueba.
Lanzamiento de pelotas: deben encestar el mayor número de pelotas.
Canguro: transportar una pelota entre las piernas, saltando como los canguros a una distancia variable según la edad del niño. Gana la prueba el equipo que más pelotas lleve, o bien el que lo haga más rápido.
Bolos: derribar en cada tirada el mínimo de bolos que decidamos.
Cuchara: transportar con una cuchara en la boca una pelota o el clásico huevo cocido sin que se caiga, hasta el lugar indicado.
Explotar globos: cada niño tiene un globo lleno de aire atado a su tobillo, de manera que quede arrastrando unos 10 cm. El juego consiste en tratar de pisar el globo del equipo contrario y ganará el equipo al que le queden más globos por explotar.
Disfraces: de piratas, de princesas, de profesiones… Gana el equipo que más miembros tenga disfrazados en el tiempo dado.
Rescate en el cubo del agua: meter juguetes de plástico que se hundan en un cubo de agua y el niño con las manos en la espalda deberá cogerlos con la boca.
Juego de la esponja: se necesita una esponja y dos cubos, uno con agua y otro vacío. Los niños se ponen en fila y deben pasar la esponja mojada en el cubo con agua al niño que está detrás hasta llenar el cubo vacío del final.
16:00- 17:00
Askaria: Olo malutazko tortitak / Merienda: Tortitas de copos de avena
Gaurko ekintzekin amaitzeko, oso askari goxoa prestatzea proposatzen dizuegu: Olo malutazko tortitak.
Beharrezko materiala:
Olo malutak
Edari begetala
Arrautza
Irabiagailua
Zartagi edo plantxa.
Jarraibideak:
Arrautzaren gorringo eta zuringoa bota ontzi batean.
Bota baso erdi olo maluta ontzi berean.
Bota baso erdi edari begetal (esnearekin ere egin daiteke),
Zapore gozoagoa emateko bota kanela edo bainila apur bat.
Irabiatu guztia.
Egin tortitak zartagi edo plantxan
Gehitu nahi dituzun osagai gehigarriak (fruta, txokolatea...), apaindu eta jatera!
Ingredientes:
Copos de avena
Bebida vegetal
Huevo
Batidora
Sartén o plancha.
Instrucciones:
Echar la yema y la clara del huevo en un recipiente.
Echar medio vaso de avena en el mismo recipiente.
Echar media vaso de bebida vegetal (también se puede hacer con leche),
Para darle un sabor más dulce, echar un poco de canela o de vainilla.
Batir todo.
Hacer las tortitas en la sartén o plancha
Añadir los ingredientes adicionales que quieras (fruta, chocolate...), ¡a decorar y a comer!
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