H.H. 3 - Maiatzak 6
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Gosaltzen gauden bitartean, gaur asteko zein egun den komentatuko dugu, hurrengo orduetan zehar zer nolako gauzak egingo ditugun adostuko dugu eta eguna hastean bakoitza nola sentitzen den baloratzeko ere aprobetxatuko dugu.
Aprovecharemos el desayuno para preguntarles a los niños y niñas qué día de la semana es, consensuar las actividades que vamos a llevar a cabo en las próximas horas y también aprovecharemos para comentar cómo se siente cada uno al empezar el día.
10:00-11:00
Ariketa fisikoa // Ejercicio físico
Adin honetarako oso gomendagarria da “biribilkia” bezalako ariketa egitea, hau da, errodatzea horizontalki logela baten inguruan eta gero bueltatu, behin eta berriro.
Beste ariketa bat, “kutxa”-rena da, umeak ahalik eta gehien uzkurtu behar du bere gorputza, kutxa txiki bat izango balitz bezala, lurrean etzanda eta gero…zabaldu behar du kutxa hankak eta besoak luzatzen ahalik eta gehien.
Beste jolas oso dibertigarria “eskorgak” egitea da. Umeak buruz behera eskuak lurrean ipiniko ditu, eta triparekin indarra egiten duen bitartean, ama edo aitak hankak hartuko ditu eskorga bat izango balitz bezala. Behin posizioa ondo hartuta, umeak bere eskuekin ibiliko du logelan zehar, kontu handiz oinak zuzen mantenduz.
Ariketa fisikoa egiteko, pelota bat erabili dezakegu ere bai. Etxe barruan gaudenez, eta istripurik ez egoteko, hobeto biguna bada. Zenbat pertsona garen arabera, forma geometriko baten arabera kokatuko gara eta pelota bota eta hartuko dugu. Oso erraza dela emoten du, baina oso eraginkorra da metabolismoa martxan ipintzeko.
Un ejercicio que es ideal para esta edad es el “rollo”, es decir, rodar de forma horizontal alrededor de una habitación y luego volver, una y otra vez.
Otro ejercicio muy recomendable es la “caja”. En este ejercicio el niño debe ponerse en una posición en la que se encoja lo más que pueda, como si fuera una pequeña caja, tumbado en el suelo, y luego le pediremos que se abra estirando sus brazos y piernas.
Un juego muy divertido también es hacer la ”carretilla”. Para ello el niño o la niña tiene que ponerse en posición de tabla y hacer fuerza en el estómago; mientras aita o ama tirará de su piernas hacia arriba como si fuera una carretilla y el pequeño o la pequeña tendrá que mantener sus pies derechos y caminar con las manos alrededor de la habitación.
También podemos utilizar una pelota para hacer ejercicio, mejor que ésta sea suave para no provocar desperfectos dentro de casa. Nos colocaremos según las personas que seamos de diferente forma geométrica. Lanzaremos y atraparemos la pelota. Es un ejercicio que parece muy sencillo pero que es muy eficaz para activar su metabolismo.
11:00-12:00
Koloreak: Hiztegia eta abestia // Los colores: Vocabulario y canción
Gaur koloreak errepasatuko ditugu, horretarako hiztegi bideo hau eta hurrengo abestia umeekin lantzea proposatzen dizuegu.
Hoy repasaremos los colores, y para ello os proponemos que trabajéis este vídeo de vocabulario y la siguiente canción.
12:00-13:00
Eskulana: Koloretako beldarra // Manualidad: Oruga de colores
Gaur, oso eskulan erraza daukagu zuentzat. Gure umeei koloretako beldar bat egiten lagunduko diegu.
Materiala:
Arrautza- ontzia
Kolore desberdinetako margoak
Limpiapipak
Kartulina edo papera beltza
Nola egin:
Arrautza- ontziaren ataltxo bakoitza kolore batekin margoztu
Limpiapipekin antenak egin
Kartulinarekin begiak eta hankatxoak egin
Hoy os traemos una manualidad muy sencilla. Vamos a ayudar a nuestros txikis hacer una oruga de colores.
Material:
Huevera
Pintura de diferentes colores
Limpiapipas
Cartulina o papel negro
Cómo hacerlo:
Pintar de un color diferente cada compartimento de la huevera
Hacer las antenas con los limpiapipas
Hacer los ojos y las patas con la cartulina negra
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko.
Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Adin honekin, goilarak eta sardeskak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik.
Bazkaldu eta gero, garrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia.
Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción:
Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.
14:00- 15:00
Ipuina + siesta edo pelikula /Cuento + siesta o película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi izatekotan, interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena: Poliki poliki
Zenbait umek ez dute siesta botako jadanik, kasu horietan, bazkalosteko tarte hau pelikula bat ikusteko aprobetxatu daiteke, helburua familia guztia deskantsatzeko denbora bat izatea da.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos y ellas de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar otra opción pueden ser los cuentos virtuales que encontramos en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: Poliki poliki
15:00- 16:00
Matematikak Lacasitoekin/ Matemáticas con Lacasitos
Gaurko matematika ariketa inoiz baino gozoagoa izango da…izan ere, lacasitoak erabiliko ditugu. Batetik, kolorearen arabera sailkatuko ditugu, eta, gero, kolore bakoitzetik zenbat dauden zenbatuko dugu denok elkarrekin. Gero, orri batean 1etik 10erako zenbakiak ipiniko ditugu, eta, haiek ondoan lacasito kopuru bera ipintzea eskatuko diegu.
El ejercicio de matemáticas de hoy será más dulce que nunca… y es que utilizaremos Lacasitos. Por un lado, los clasificaremos en función del color y luego contaremos todos juntos cuántos de cada color hay. Después, pondremos en una hoja los números del 1 al 10 y les pediremos que pongan junto a ellos el mismo número de Lacasitos.
16:00- 17:00
Esperimentatzen: Lacasitos-ekin ortzadarra / Experimentando: Arcoiris con Lacasitos
Aurreko ekintzarako Lacasitoak erabili ditugula aprobetxatzen, orain, esperimentu bat egingo dugu. Proposatuko dizueguna oso erraza baina bisuala da.
Materiala:
Lacasitoak
Ur beroa
Plater bat
Nola egin:
Plater batean, zirkulu bat egin Lacasitoekin
Ur beroa bota erdian
Itxaron zer gertatzen den ikusteko: koloretako ortzadarra sortuko da uretan
Aprovechando que hemos utilizado Lacasitos para la actividad anterior, ahora vamos a hacer un experimento. Lo que os proponemos es muy sencillo pero visual.
Material:
Lacasitos
Agua caliente
Un plato
Cómo realizarlo:
Hacer un círculo en un plato con Lacasitos
Echar agua caliente en medio
Espera a ver qué pasa: se creará un arco iris de colores en el agua
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina