H.H. 3 - Maiatzak 7
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Kontua euki beharko dute, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Comenzaremos desayunando, dándole a este momento la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado.
10:00-11:00
Birziklatzen ikasten // Aprendiendo a reciclar
Egun hauetan “Ingurumen Astea” ospatzen dugu, eta horregaitik, birziklatzearen garrantzia azpimarratzeko zenbait ekintza proposatuko dizuegu jarraian.
Hasteko, Ene Kantak-eko “Birziklapena” abestia adi adi entzutea eta ulertzea eskatzen dizuegu. Klikatu hemen: https://www.youtube.com/watch?v=a_DRD-WQ6XI
Ondoren, hiru ontzi prestatu, bat paperarentzat, beste bat ontzietarako, eta bestea hondakin organikoentzat. Eta, gero, praktikatu umeak eta gurasoak batera zer sartu behar den bakoitzean.
Materiala eta gogoak edukiz gero, hurrengo irudietako ideiak oso politak dira.
Estos días celebramos la "Semana del Medio Ambiente", por lo que os proponemos una serie de acciones para subrayar la importancia del reciclaje.
En primer lugar, os pedimos que escuchéis atentamente y comprendáis la canción "Birziklapena" de Ene Kantak. Pincha en https://www.youtube.com/watch?v=a_DRD-WQ6XI
A continuación, podéis preparar tres recipientes, uno para papel, otro para envases y otro para residuos orgánicos. Y, luego, practicar pequeños y mayores juntos qué hay que meter en cada uno.
Si se tiene material y ganas, las ideas de las anteriores imágenes son muy bonitas.
11:00-12:00
Eskulana: Lorontzi berziklatuak // Manualidad: Floreros reciclados
Gaur, lorezain bihurtuko gara eta landatzen ikasiko dugu, baina lehenengo, lorontzi bat egingo dugu berziklatutako materialak erabiliz. Hemen dituzue lorontziak egiteko ideia desberdinak.
Hoy nos convertiremos en jardineros/as y aprenderemos a plantar, pero primero haremos un florero o maceta con materiales reciclados. En las imágenes tenéis diferentes ideas para hacerlo.
12:00-13:00
Landatzera/ A plantar
Beharrezko materialak:
Lehen egindako lorontzia
Kotoia
Ura
Lekaleak edo haziak
Eman beharreko pausuak:
Lekaleak edo haziak potean sartu
Sartutakoa kotoiarekin estali
Ureztatu egunero
Eguzkitan utzi, haz dezan
Material necesario para realizar la actividad:
El florero o maceta que hemos hecho antes
Algodón
Agua
Legumbres o semillas
Pasos que hay que dar:
Meter las legumbres o semillas en el florero
Tapar con el algodón
Regar todos los días
Exponerla al sol para que crezca
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi
izatekotan (egun hauetan ezin garenez liburutegira joan ezta liburudendan berririk erosi), interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena, “Te quiero (casi siempre)” euskaraz.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar (al no poder contar con los recursos de la biblioteca y tampoco poder comprar en la librería nuevos libros) otra opción pueden ser los cuentos virtuales que hay en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy, “Te quiero (casi siempre)” en euskera.
15:00- 16:00
Punteria jolasak // Juegos de puntería
Lasaitzeko eta deskantsatzeko denbora hartu eta gero, goazen orain puntería lantzera. Horretarako, argazkietako bi jokuak egitea proposatzen dizuegu, eta gainera berziklatutako materialak erabiliko ditugu:
Sukaldeko paper tutu bat hartu, plastikozko edo kartoizko plater batzuk erabili uztai batzuk egiteko eta distantzia batera, saiatu uztai horiek tutuan sartzen
Boloetara jolastu komuneko paper tutu batzuk eta pilota txiki bat erabiliz. Jolastu baino lehen, tutuak margoztu edo apaindu ditzakezu, eta bakoitzari zenbaki bat esleitu. Horrela, bakoitzak botatako tutuen puntuak gehitzen joan daiteke.
Después de tomarnos un tiempo para relajarnos y descansar, ahora vamos a trabajar la puntería. Para ello os proponemos los juegos de las imágenes, utilizaremos materiales reciclados:
Juego de meter los aros: Se necesita un tubo de papel de cocina y unos platos de plástico o cartón para fabricar unos aros. El objetivo será, a cierta distancia, intentar introducir los aros en el tubo.
Jugar a los bolos: Se necesitan unos tubos de papel higiénico y una pelota pequeña. Antes de jugar podéis pintar o decorar los tubos y asignar un número a cada uno. De esta manera se pueden ir sumando los puntos de los tubos tirados por cada uno.
16:00- 17:00
Askari osasungarria: frutazko trikua// Merienda saludable: erizo de frutas
Zer behar dugu:
Mahatsak
Ahabiak
Madaria
Zotzak
Nola egiten da:
Madariari azala kendu eta alboz etzanda ipini
Zotzekin mahatsak ipini alde borobilean
Ahabiarekin begiak egin
Mahats zati batekin sudurra egin
Qué necesitamos:
Uvas
Arándanos
Pera
Palillos
Cómo se realiza:
Quitar la piel de la pera y colocarla tumbada de lado
Colocar uvas con palillos en la parte circular
Hacer ojos con los arándanos
Hacer la nariz con un trozo de uva
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina