H.H. 5 - Maiatzak 20
9:00-10:00
Gosaria eta mahaia prestatuko dugu, beharrezko tresnak hartu (edalontziak, goilarak, sardeskak) Dena batuko dugu eta segituan hortzak garbitu.
Preparamos el desayuno y la mesa, cogemos los utensilios que necesitemos (vasos, cucharas, tenedores, etc..). Recogemos y seguido nos lavaremos los dientes.
10:00-11:00
Yoga for kids 7.saioa
Gaurko yoga saioa zazpigarrena izango da eta gaur ez gara youtubeko bideo batez baliatuko, interneten dagoen linka batean sartuz gero bertan yoga posturen fitxak daude eta saiatu behar gara kopiatzen, etxeko norbaitek irakaslearen rola hartuko du eta berak egingo du lehenengo eta besteok saiatu behar zarete kopiatzen.
La sesión de hoy será la septima sesión de yoga, hoy no nos vamos a valer de un video de youtube, en un link que hay en internet, nos meteremos en su página web y allí encontraremos unas fichas con posturas de yoga y trataremos de copiarlas. Alguien de casa tomará el rol de profesor, primero lo realizará él y los demás tenemos que tratar de copiarle.
11:00-12:00
Hodei magikoak:
Materiala:
3 edalontzi ertain
Pitxerra
Ura
Janari koloratzaileak ( urdina, gorria, oria,berdea….)
Bizarra mozteko aparra
Tanta neurritzailea
Pausoak:
Pitxerra urez beteko dugu, gutxi gorabehera ¾.
3 edalontzi ertainetan ura botako dugu, baina bakoitzean neurri desberdinak botako ditugu. Modu horretan, ikusi dezakegu dentsitatearen garrantzia.
Edalontzi bakoitzean, bi tanta kolorante jarri behar dituzu.
Edalontzi batean 2 tanta kolorante urdina
Beste edalontzi batean 2 tanta kolorante gorria
Beste edalontzi batean 2 tanta kolorante oria
Edalontzietan eta pitxerran bizarra mozteko aparra jarriko dugu gainetik, eta berriro ere kolorante tantak botako ditugu, ziurtatu behar gara tanta kopuruak berdinak izan behar direla.
Zer gertatzen da tantekin? Tanta batzuk goiko partean geratzen dira, eta beste batzuk aldiz, beherantza doaz, ezta?
Arrazoia:
Esperimentu honekin, ikusten dugu nola kolorante tanten dentsitate desberdina dagoenean, beherantza doala. Gauza bera gertatzen da euriarekin eta hodeiekin. Desbertintasuna da guk koloranteen bitartez demostratu dugula.
Nubes mágicas:
Material:
3 vasos medianos
Jarra
Agua
Colorantes alimenticios (azul, rojo, amarillo, verde…)
Espuma de afeitar
Cuentagotas
Pasos a seguir:
Vamos a llenar la jarra de agua, más o menos ¾.
En los 3 vasos medianos vamos a echar agua, pero en cada uno echaremos una medida diferente en ellos. De ese modo vamos a ver la importancia de la densidad.
En cada vaso vamos a echar dos gotas de cada color.
En un vaso dos gotas de colorante azul.
En otro vaso dos gotas de colorante rojo.
En otro vaso 2 gotas de colorante amarillo.
En los vasos y en la jarra vamos a echar por encima espuma de afeitar, de nuevo vamos a echar las gotas de colorantes. Tenemos que asegurarnos de que se echan las mismas gotas de colorante.
¿Qué sucede con las tantas? Algunas tantas se van a quedar en la parte superior de la espuma mientras otras se quedan en la parte de abajo.
Razón:
Con este experimento vemos como la densidad de las gotas de colorante son diferentes y esa diferencia se nota bajando hacia abajo. Sucede lo mismo con las nubes y la lluvia. La diferencia está en que lo estamos demostrando a través de colorante.
12:00-13:00
Mandalak margoztuko ditugu goiz honetan, kirola edo erlajazioa egin dugu, esperimentu berri bat, eta oraingoan marrazkia egingo dugu, modu honetan, gure irudimena eta arreta indartuko dugu. Mandalak nahi duzun moduan margoztu ditzakezu, azken finean, zure irudimenaren menpe dagoela esan dezakegu.
Mamos a pintar mandalas esta mañana, hemos hecho deporte o relajación, un nuevo experimento y ahora vamos a hacer un dibujo. De este modo, vamos a potenciar nuestra concentración e imaginación. Los mandalas vamos a pintarlos como queramos, al fin y al cabo, podemos decir que dependen de nuestra imaginación.
13:00-14:00
Bazkarirako mahaia antolatu behar da, horretarako eskuak garbitu behar ditugu xaboiarekin eta urarekin. Behin eskuak garbi ditugula, bazkarirako tresnak hartuko ditugu, platerrak aterako ditugu, gurasoek behar duten gauzak mahaian jarri. Jesarriko gara aulkietan eta bazkariari itxarongo dogu! Familiakaz bazkalduko dogu.
Ahora toca organizar la mesa, para ello tenemos que limpiarnos las manos con jabón, y como hemos hecho con el desayuno. Organizaremos los utensilios como hemos hecho en el desayuno. ¡Preparamos la mesa y después esperamos la comida sentados!
14:00-15:00
Ordu honetan deskantsatuko dogu eta arratsalderako indarrak hartuko ditugu
En esta hora vamos a descansar y coger fuerzas para la tarde.
15:00-16:00
Limoizko bizkotxoa
Osagaiak (8 pertsonentzako):
3 arrautzak
1 altxagarri sobre bat (16 gr altxagarria )
1 limoizko yogurta (125 gramo)
Irina (3 yogurta pote neurri)
Azukrea (2 yogurta pote neurri)
Olioa (1 yogurta pote neurri)
Limoi baten birrindura
Gurina eta irina (moldea igurtzeko)
Marmelada, azukre glas eta menda belarra (apaintzeko)
Limoizko bizkotxoa egiteko prozedura:
Labea berotu.
Arrautzak irabiatu. Azukrea , yogurta, olioa eta limoiaren birrindura gehitu. Irina eta altxagarria nahastu eta aurreko nahasketari gehitu. Irabiatzen jarraitu behar duguu osagai guztiak ondo erantsita egon arte. Irina, azukrea eta olioaren neurri jakiteko, yogurtaren potea hutsik erabili behar duzu.
Moldea igurtzi behar duzu gurinarekin edota olioarekin eta irinarekin hautseztatu. Nahasketa moldean bota eta labetu 180ºC- tara 40-45 minutu bitartean.
Hozten utzi pixka bat eta moldea kendu. Azukre glas-ekin hautseztatu pixka bat eta nahi duenarentzat, marmeladarekin eta menda- belarrararekin apaindu platerra.
Bizcocho de limón
Ingredientes (8 personas):
3 huevos
1 sobre de levadura en polvo (16 gr de polvo para hornear)
1 yogur de limón (125 gramos)
harina (3 medidas de yogur)
azúcar (2 medidas de yogur)
aceite de oliva virgen extra (1 medida de yogur)
ralladura de 1 limón
mantequilla y harina (para untar el molde)
mermelada, azúcar glas y hojas de menta (para decorar)
Elaboración de la receta de Bizcocho de limón:
Calienta el horno.
Bate los huevos. Agrega el azúcar, el yogur, el aceite y la ralladura de limón. Mezcla la harina y la levadura y añádelas a la mezcla. Sigue batiendo hasta que todos los ingredientes queden perfectamente incorporados. Para medir la cantidad de harina, azúcar y aceite de oliva, utiliza el envase vacío del yogur.
Unta un molde con mantequilla o aceite y espolvorea con harina, vierte la mezcla y hornéalo a 180ºC durante 40-45 minutos.
Deja que se temple y desmóldalo. Sirve el bizcocho de limón, espolvoréalo con un poco de azúcar glas y adorna el plato con un poco de mermelada y unas hojas de menta.
16:00-17:00
Arrainak harrapatu:
Materiala:
Koloreetako kartulinak
Koloreetako klip-ak
Iman bat
Kordela
Kartoia eta tutu luzea
Pegamentua
Pausoak:
Koloreetako kartulinetan arrain formak irudikatuko ditugu
Begiak eta eskamak margoztu ditzakegu, modu horretan, gure arrainek benetazko itxura izan dezaten.
Behin margoztuta, klip bat jarriko dugu arrain bakoitzeko, fijatu behar gara kliparen kolorea eta arrainaren kolorea berdina izan behar dela.
kartoia hartuko dugu eta kartoian bertan, tutuaren ahoa kopiatuko dugu. Moztuko dugu eta zulo bat egingo dugu erdian. Kontutan izan behar dugu, zulo horretatik kordela sartu behar dela.
Moztutako borobila tutuan itsasten dugu eta kordela sartzen dugu.
Kordelaren mutur batean, pegamentuaren laguntzarekin iman bat itsatsiko dugu,
Badaukagu gure jolasa prest, arrainak lurretik botata eta gure kanaberarekin arrainak arrantzatuko ditugu.
Atrapa el pez:
Material:
Cartulinas de colores
Clips de colores
Un iman
Cordel
Cartón y un tubo largo
Pegamento
Pasos a seguir:
En las cartulinas de colores dibujamos las formas de los peces.
Dibujamos los ojos y las escamas, de ese modo, nuestros peces tendrían una forma más real.
Una vez pintados, vamos a poner un clip por cada pez, tener en cuenta que el color del clip tiene que encajar con el color del pez.
Vamos a coger el cartón y en el mismo cartón, copiamos la boca del tubo largo. Cortamos el redondel dibujado y le hacemos un agujero en el mismo redondel. Tenemos que, tener en cuenta que el cordel tiene que pasar por ese agujero.
El redondel cortado lo pegamos en el tubo largo y metemos el cordel por ahí.
En la punta del cordel, con la ayuda del pegamento pegaremos el iman al cordel.
Ya tenemos listo nuestro juego, tiramos nuestros peces por el suelo y con nuestra caña vamos a pescar.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina