H.H. 2 - Ekainak 10
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Ortzadarra Katamar / Arco Iris a gatas
Gurasoen laguntzarekin haurrek egingo dute ortzadar koloretako bide bat, euren eskuekin eta oinekin.
Materiala: - Tenperak kolore anitz. Acuarelas de muchos colores
Kaiku handia koloreak nahasteko. Cuenco grande para mezclar los colores.
Paper zuri luzea. Papel blanco largo
Prozedura: Gurasoek utzi behar dute material guztia lurrean prest. Umeak disfrutatzeko eta egiteko bide bat ortzadar koloreekin.
Procedimiento: l@s padres/madres deberán dejar en el suelo todo el material organizado. L@s niñ@s disfrutarán elaborando su propio camino con los colores del arco iris.
12:00-13:00
Sima tximuarekin gorputza kontzientzia hartzen / Tomando conciencia de nuestro cuerpo con el mono Sima.
Bideo honen bidez gure txikiek Sima tximua egiten duena egin beharko dute. Animaliak imitatu gure gorputzarekin.
A través de éste video l@s peques realizarán lo que el mono Sima hace. Deberán imitar a varios animales moviendo su propio cuerpo.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu, hortzak eta haginak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos, se cepillen los dientes y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Galtzerdia eta zapata”
Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta.
Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Azoka: abestia eta jokua / Mercado: canción y juego
Gaur Ene Kantak-eko abesti batekin egingo dugu lan: “Azokara”. Abestia
ikasten saiatuko gara, baina horretaz gain, bertan aipatzen diren animaliak
identifikatuko ditugu (txakurra, katua, txoria, ahatea, ardia eta satorra). Ondoren, txartel batzuk egingo ditugu animalia desberdinen irudiekin, eta emango dizkiegu umeei haiek koloreztatzeko. Txartelak egiten amaitu eta gero,
abestia ipiniko dugu berriro, umeek animalia bakoitzaren izena entzuterakoan dagokion txartela hartu edo ikutu beharko dute.
Hoy trabajaremos con una canción de Ene Kantak: “Azokara” ( Trataremos de aprenderla, además, intentaremos identificar los animales que se van mencionando (perro, gato, pájaro, pato, oveja y topo). Después, haremos unas tarjetas con el dibujo de los diferentes animales y se los daremos a los niñ@s para que los coloreen. Una vez tengamos las tarjetas de los animales listas, pondremos de nuevo la canción y les propondremos que cada vez que oigan el nombre de un animal, cojan o señalen la tarjeta correspondiente.
16:00- 17:00
Eskulana: Krokodiloa / Manualidad: Cocodrilo
Gaurko eskulana, krokodilo bat egitea izango da. La manualidad de hoy consistirá en hacer un cocodrilo con nuestras manos.
Materiala:
3 tutu (3 rollos)
Cúter (Cúter)
Artazia (tijeras)
Pintura berdea (pintura verde)
Begiak edo errotulki beltza (ojos o rotulador negro)
Prozedura:
Tutu batekin burua egin, ahoraren forma ebaki artaziekin.
Beste tutu bat hartu gorputzarako, cutter-aren laguntzaz (umeek ez egin), hankatxoak eta gandorra egin.
Hirugarren tutua erabili krokodiloaren isatsa egiteko
3 hodiak elkartu eta margo berdearekin margoztu dena
Begiak ipini edo errotulki beltzarekin margoztu
Procedimiento:
Con uno de los rollos haremos la cabeza, para ello hay que hacer la forma de la boca con las tijeras.
Coger el otro rollo para hacer el cuerpo, utilizar el cúter (los niños y niñas no) para hacer la forma de las patas y la cresta.
Utilizaremos el tercer rollo para hacer la cola
Unir los tres rollos y pintar de verde.
Pegar los ojos o pintarlos con un rotulador negro.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina