H.H. 2 - Ekainak 15
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa / Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Mozorroen Kutxa / La caja de disfraces
Saski batean gurasoek sartu behar dute edozein gauza haurra erabiltzeko “Rol Jokuak” egiteko, adibidez: aratusteko peluka, kapa bat, kamisoi bat, txanoa, plastikozko betaurrekoak… Edozein osagarri ume mozorrozteko.
Behin umea mozorrotuta dagoenean gurasoen laguntzarekin istorioak asmatuko dituzue non protagonistak interpretatu behar dituzue.
Era honetan haurra imitazioaren bidez eta jokuaren bidez ikasiko ditu jarrerak eta arau-sozialak.
En una cesta meter todo lo que se pueda para hacer pequeños juegos de rol, por ejemplo: una peluca de carnavales, una capa, un camisón, un sombrero, un par de gafas de plástico…. Cualquier accesorio para disfrazarse será útil.
Una vez disfrazados los niños/as y los padres/madres podéis inventar historias en las que interpretar un protagonista.
De ésta manera, mediante la imitación y el juego, el niño/a aprenderá comportamientos y reglas sociales.
12:00-13:00
Koreografia/ Coreografía
Gure haurrentzat dantzatzea oso onuragarria da, bai gorputzarako, bai garunarako. Mugimenduak barreak eta plazerra eragiten die eta gainera lotsa alde batera uzten dute. Beraz, video honekin, linka klikeatuz:
Koreografia egin behar dute. Aita/Ama animatzen zaituztegu zeuek ere dantzatzea.Disfrutatu!!!
Para los/as niñ@s es muy saludable que bailen, les vendrá bien para el cuerpo y para el cerebro. Los movimientos les producen placer y risas. Además dejarán a un lado su vergüenza. Así que debéis cliquear éste link:
Deben hacer la coreografía, animamos a los aitas/amas que vosotr@s bailéis también. ¡Disfrutar!.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu, hortzak eta haginak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos, se cepillen los dientes y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Koloretako Munstroa”
Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta.
Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Koloreak: Eskuarekin abestuz / Colores: Cantando con la mano
Hurrengo ekintzarako azaletik erraz kendu daitekeen margo/errotulkiak beharko ditugu. Hatzamar bakoitza kolore batekin margoztea proposatzen dizuegu (horia, urdina, berdea, gorria eta zuria) eta abesti honen erritmoa jarraituz, hatzamarrak mugitzen joatea.
Para la siguiente actividad que os proponemos, necesitamos pintura que se pueda quitar fácilmente de la piel. Y es que nos pintaremos cada dedo de un color (amarillo, azul, verde, rojo, blanco) moveremos los dedos al ritmo de esta canción.
16:00- 17:00
Zaporeak identifikatzen / Identificando los sabores
Dinamika honekin haurrak joango dira zapore ezberdinak ezagutzen. Hiru zapore landuko ditugu: gozo / mikatz / garratz.
En ésta dinámica l@s niñ@ irán aprendiendo los diferentes sabores. Trabajaremos 3 sabores: dulce / amargo y ácido.
Materiala: -Gozo zaporerako txokolatea. (Chocolate para el sabor dulce)
-Mikatz zaporerako pomeloa. (Pomelo para el sabor amargo)
-Garratz zaporerako limoia. (Limón para el sabor ácido)
-Zapi bat umearen begiak estaltzeko. (Un pañuelo para cubrir los ojos)
Prozedura: Ama edo aita eman behar dio umeari dastatzeko zapore ezberdinak, begiak estaliak egon behar dira. Behatu beharko dute umea zaporeak ezberdintzen dituela.
Procedimiento: Los padres/madres tendrán que dar de probar los diferentes sabores y los ojos de los/as niñ@s deberán estar tapados. Deberán observar que lo/as niñ@s diferencien los sabores.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina