H.H. 2 - Ekainak 17
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal.
10:00-11:00
Eguneko planifikazioa / Planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan kalera irten oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día a la calle durante un rato será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Puzzlea irudi geometrikoekin / Puzzle de formas geométricas
Gurasoen laguntzarekin haurrek ikasiko dituzte 3 forma geometrikoa (triangelu, karratua eta borobila).
Materialak:
-Artaziak Tijeras
-Kartoi handia Cartón grande
-3 Kartulina edo goma Eva kolore ezberdinak 3cartulinas o goma Eva de color diferentes
-Errotulki beltza rotulador negro
-Bi aurpegiko zinta itsasgarria Cinta de doble cara
Prozedura: Kartoia izango puzzlearen oinarria, hementxe forma geometrikoak markatuko ditugu. Kartulinarekin edo goma evarekin moztuko ditugu irudi geometrikoak.
Con la ayuda de los padres/madres los niños/as aprenderán 3 formas geométricas (triangulo, cuadrado y circulo).
Procedimiento: El cartón será la base del puzles donde marcaremos con el rotulador las formas geométricas. Recortaremos las formas geométricas de la cartulina/goma Eva.
12:00-13:00
Koreografia / Coreografía
Gure haurrentzat dantzatzea oso onuragarria da, bai gorputzarako, bai garunarako. Mugimenduak barreak eta plazerra eragiten die eta gainera lotsa alde batera uzten dute. Beraz, video honekin, linka klikeatuz: https://www.youtube.com/watch?v=G923_rJIPHg
Koreografia egin behar dute. Aita/Ama animatzen zaituztegu zeuek ere dantzatzea.Disfrutatu!!!
Para los/as niñ@s es muy saludable que bailen, les vendrá bien para el cuerpo y para el cerebro. Los movimientos les producen placer y risas. Además dejarán a un lado su vergüenza. Así que debéis cliquear éste link: https://www.youtube.com/watch?v=G923_rJIPHg
Deben hacer la coreografía, animamos a los aitas/amas que vosotr@s bailéis también. ¡Disfrutar!.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu, hortzak eta haginak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos, se cepillen los dientes y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena:”Ane eta hiru artzak”
Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta.
Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
“Ane y los tres osos” https://www.youtube.com/watch?v=ExX3BPQTa2k
15:00- 16:00
Poltsa sentsorialak / Bolsas sensoriales
Gure txikiek gaur 2 poltsatxo sentsorial egingo dituzte gurasoen laguntzarekin. Horrela indartuko dugu motrizitate xehea. Eta aldi berean suspertuko dugu ukimen eta ikusmen zentsumenak. Poltsa sentsorialetan marraztu ahal dute.
Materialak:
-Irina (harina)
-Ura (agua)
-Elikadura koloratzailea (colorante alimenticio)
-2 poltsatxo termikoak (2 bolsas térmicas)
-Kaikuan nahasketa egiteko (cuenco para realizar la mezcla)
-Zeloa (celo)
-Kotoi-zotz (bastoncillo)
Prozedura: Kaikuan nahastuko ditugu irina, ura eta koloratzailea; masa bat eginez. Masa egindakoan poltsa termikoan sartu eta itxi oso ondo zeloarekin. Kotoi-zotzarekin marraztu ahal dute.
Procedimiento: Mezclaremos en un cuenco la harina, el agua y el colorante; realizando una masa. Una vez tengamos la masa la meteremos en las bolsitas térmicas y las cerraremos bien con celo. Podrán dibujar con los bastoncillos de algodón.
16:00- 17:00
Bola-joko / Bolos
Seguruenik etxean hainbat plastiko botilak ditugula birziklatzeko. Ez bota! Bola-jokorako behar ditugu eta.
Seguramente que en casa tenemos botellas de plástico para reciclar ¡no tirarlas! Las necesitamos para jugar a bolos.
Materialak:
-Plastikozko botilak (botellas de plástico)
-Akuarelak (acuarelas)
-Pilota (pelota)
Prozedura: Umeek botilak margotu behar dituzte nahi duten modura. Prest daudenean jolasean hasiko gara.
Procedimiento: los/as niñ@s pintarán las botellas con las acuarelas de forma libre. Cuando estén preparadas comenzará el juego.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina