H.H. 2 - Ekainak 18
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal.
10:00-11:00
Eguneko planifikazioa / Planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan kalera irten oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día a la calle durante un rato será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Kolorezko aparra / Espuma de colores
Gure txikiek jolastuko dira aparraren testurarekin, primeran pasako dute.
Hasiera batean gurasoen laguntza behar da.
L@s pequeñ@s jugarán con la textura de la espuma, disfrutaran mucho. Al principio necesitaremos la ayuda de ama o aita.
Materiala:
-ura (agua)
-Xaboia (jabón –gel de ducha)
-tenperak edo koloranteak (témperas o colorante)
-irabiagailu (batidora)
Prozedura: Hasieran nahastu behar dugu irabiagailuarekin ura eta xaboia. Aparra irtengo da. Apar hori, nahi izanez gero, kaiku ezberdinetan sartuko dugu, bestela, apar guztia kaiku handi batean jarri. Azkenengo pausua kolorantea edo tenpera botatzea da eta umea bere eskuekin lortu behar du hasierako aparra koloreztatzea bere esku mugimenduarekin.
Procedimiento: Comenzaremos mezclando con la batidora el agua y el jabón de ducha. Saldrá mucha espuma. Esa espuma la podemos dividir en diferentes cuencos o sino dejarla en un cuenco grande. El último paso será echar un poco de témpera o de colorantes de diferentes colores. El/la niñ@ deberá manipular la espuma con sus manos hasta que la espuma cambie de color.
Hemen uzten dizuegu tutoriala: https://www.youtube.com/watch?v=RgPTMulis74
12:00-13:00
Ariketa fisikoa: Zumba / Ejercicio físico: Zumba
Gaur, oso proposamen “martxosoa” daukagu zuentzat: Zumba egitea, euskarazko abestiekin. Esteka honetako koreografiak eta soinuak
jarraitu eta disfrutatu: https://youtu.be/Gh81w7Rc9eQ
Hoy os traemos una propuesta muy “marchosa”: hacer Zumba, con canciones en euskera. Seguid el ritmo y la coreografía del siguiente enlace y disfrutad: https://youtu.be/Gh81w7Rc9eQ
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu, hortzak eta haginak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos, se cepillen los dientes y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Koloretako Munstroa”
Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta.
Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
“El monstruo de colores” https://www.youtube.com/watch?v=awLOH4AeZjY&list=PLnXudHjVpJss2dHi_hn_Y0gqRhh7IDb6_&index=6
15:00- 16:00
Askarirako fruta irabiakia prestatu / Preparar un batido de frutas para merendar
Gaurko ekintzekin amaitzeko, elkarrekin askari osasungarria prestatzea proposatuko diegu
umeei. Oraingoan frutazko irabiakia egingo dugu.
Osagaiak:
Futa handi 1 (banana, sagarra, laranja, etab.), 2 ertain (kiwia, aranak, etab.), edo 4 txiki (marrubiak)
Esne /zuku / ur 200 ml, edo yogurt zuri /greko 1
Gustura: izotz txikitua, kanela, azukrea, eztia, etab.
Nola egin:
Aukeratu zein frutak erabiliko ditugun
Zuritu erabiliko dugun fruta
Aukeratu botako dugun likidoa, fruta garratzak badira hobe yogurt-a erabiltzea
Bota gustura bestelako osagaiak
Irabiagailu batekin txikitu dena eta prest eukingo dugu gure frutazko irabiakia
Para terminar con las actividades de hoy, propondremos a los niños y niñas preparar juntos una merienda saludable. Esta vez haremos un batido de fruta.
Ingredientes:
• 1 futa grande (plátano, manzana, naranja, etc.), 2 medianas (kiwi, ciruelas, etc.), o 4 pequeñas (fresas)
• 200 ml de leche/zumo/agua, o 1 yogur blanco / griego
• A gusto: hielo picado, canela, azúcar, miel, etc.
Cómo realizarlo:
• Seleccionar las frutas que utilizaremos
• Pelar la fruta elegida
• Seleccionar el líquido que vamos a utilizar, si son frutas ácidas es mejor combinarlas con yogurt
• Echar a gusto otros ingredientes
• Picar todo con una batidora y tendremos listo nuestro batido de fruta
16:00- 17:00
Naturako materialekin solasean / Aprendiendo con materiales de la naturaleza
Orain, gaurko irteera kalera hostoak, loreak eta bestelako elementu naturalak biltzeko aprobetxatzeko proposatzen dizuegu. Material guzti hori, animaliak eta intsektuak egiteko erabili dezakegu.
Ahora os proponemos aprovechar la salida a la calle de hoy, para recopilar hojas, flores y otros elementos naturales. Podemos jugar a hacer dibujos y recrear animalitos e insectos con todo ese material.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina