H.H. 2 - Ekainak 3

9:00-10:00 

Gosaria eta higiene pertsonala  // Desayuno e higiene personal 

Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. 

 

 

 

Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da.  

 

 

 

Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.  

 

Después, será el turno de la higiene personal. 

 





 

10:00-11:00 

Balkoiraedoleihorairten + egunekoplanifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día. 

Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko. 

 

 

 

 

Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte). 

 

 

 

Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle. 

 

Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones). 

 






11:00-12:00 

Marigorringoaren eskulana / Manualidad: Mariquita 

 

Gaur marigorringo oso berezi bat egitea proposatzen dizuegu, baina lehenengo, goazen abesti  

polit hau entzutera, animalia honi buruz. 

Materiala: 

  • Margo beltza eta gorria. 

  • Plastikozko platerra. 

  • Artile beltza. 

  • Zeloa. 

  • Begiak. 

Nola egin: 

  • Platerra erditik moztu. 

  • Gorriz margoztu plater erdi bat eta margo beltzarekin puntutxuak egin gainean. 

  • Baztertutako plater erdia aprobetxatu marigorringoaren burua egiteko eta beltzez  

Margotu. 

  • Begiak ipini buruan, eta burua lehen gorriz margoztu dugun plater zatiaren gainean ipini, erdiko partean. 

  • Artilea erabili bi antenak egiteko buruaren gainean. 

  • Plater erdiaren atzeko partean beste sei artile zati luzeago itsatsi eskegita. 

  • Badago gure marigorringoa. 

 

 

 

Hoy os proponemos hacer una mariquita muy especial, pero primero, vamos a escuchar una bonita canción sobre éste animal:  

 

Material: 

  • Pintura negra y roja. 

  • Plato de plástico. 

  • Lana negra. 

  • Celo. 

  • Ojos. 

Pasos a realizar: 

  • Cortar el plato por la mitad. 

  • Pintar de rojo medio plato y hacer puntitos con pintura negra encima. 

  • Aprovechar la mitad del plato que habíamos apartado, para hacer la cabeza de la mariquita y pintarla de negro. 

  • Poner los ojos en la cabeza y colocar la cabeza sobre el trozo de plato que antes hemos pintado de rojo, en la parte central. 

  • Utilizar lana para fabricar las dos antenas y ponerlas encima de la cabeza. 

  • Pegar en la parte posterior del medio plato otros seis trozos de lana más largos colgando. 

  • Ya tenemos nuestra mariquita. 

 




 

12:00-13:00 

Uda iristear dago eta hondartzara joateko gogoa dugu. Abesti honekin hiztegia apurtxo bat ikasiko dugu eta aldi berean dantzatuko gara. Disfutau! 


 

El verano está a punto de llegar y tenemos muchas ganas de ir a la playa. Con la siguiente canción aprenderemos un poco de vocabulario y a la vez bailaremos. ¡Disfrutad! 

 

 

 

 

 

13:00-14:00 

Jatekoprestatu + Bazkaldu / Preparación + comida 

Bada  momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu, hortzak eta haginak garbitu  eta dena batuta utzi. 

 

                                   

 

Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos, se cepillen los dientes  y que ayuden a recoger.   

 




 

14:00- 15:00 

Ipuina + Siesta / Película 

                                         

 

Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena:Satorraren ipuina 2” 


 

Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta. 

Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otropción puede ser 

los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy 

 

 




15:00- 16:00 

Poltsa sentsorialak / Bolsas sensoriales 

Gure txikiek gaur 2 poltsatxo sentsorial egingo dituzte gurasoen laguntzarekin. Horrela indartuko dugu motrizitate xehea. Eta aldi berean suspertuko dugu  ukimen eta ikusmen zentsumenak. Poltsa sentsorialetan marraztu ahal dute. 

L@s pequeñ@s realizarán 2 bolsas sensoriales con la ayuda de los padres/madres. Así reforzaremos la motricidad fina. Y desarrollarán los sentidos. 

Materialak: 

-Irina (harina) 

-Ura (agua) 

-Elikadura koloratzaile (colorante alimenticio) 

-2 poltsatxo termikoak (2 bolsas térmicas) 

-Kaikua nahasketa egiteko (cuenco para realizar la mezcla) 

-Zeloa (celo) 

-Kotoi-zotz (bastoncillo) 

 

 

 

 

Prozedura: Kaikuan nahastuko ditugu irina, ura eta koloratzailea; masa bat eginez. Masa egindakoan poltsa termikoan sartu eta itxi oso ondo zeloarekin. Kotoi-zotzarekin marraztu ahal dute. 

 

                            

 

Procedimiento: Mezclaremos en el cuenco la harina, agua y el colorante; haciendo una masa. Una vez realizada la masa introducirla en diferentes bolsas cerrando esta con celo. L@s peques podrán dibujar con un bastoncillo.      

   




16:00- 17:00 

SHANTALA Masajea!/ Masaje SHANTALA. 

Haurren ongizaterako “Shantala masajea” emango dugu. Masaje hau oso onuragarria da bai maila sentsorialan, bai maila emozionalean eta bai maila fisiologikoan. 

 

Masajea emateko olioa ezinbestekoa da. Olioa izan behar da arbendolezkoa edo izpilikua. 

Para el bienestar del niñ@ realizaremos el “masaje Shantala”. Éste masaje es beneficioso a nivel sensorial, emocional y fisiológico. Para dar el masaje es necesario el aceite. Éste aceite ha de ser de almendra o de lavanda. 

Masaje emateko pausuak: 

Pasos para dar el masaje: 

 

  1. Frikzioak oso leunak eta mugimendu lasaiak izan behar dira, horretarako atzamarrak erabiliko ditugu. 

Las fricciones han de ser muy suaves y lentas, utilizando los dedos. 

  1. Haurra biluzik egon behar da eta eroso; masajea  emango dugu bizkarrean, sabelean, oinetan eta besondoan. Hau guztia olioagaz. 

El/La niñ@ ha de estar desnudo y cómodo; el masaje se le dará en la espalda, estomago, pies y brazos. Todo ello con aceite. 

  1. Musika lasaia ipini. Poner música relajante. 

  1. Logela bero egon behar du haurra hotza ez pasatzeko.  

La habitación ha de estar cálida para que el niño no pase frío. 

 

Hona hemen tutorial bat.

 

 

 

 

 

Iruzkinak