H.H. 2 - Ekainak 8
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emango diogu, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal.
10:00-11:00
Balkoira edo leihora irten + eguneko planifikazioa // Salir al balcón o ventana + planificación del día.
Eguneko lehenengo orduetan balkoira edo leihora ateratzea behintzat minutu batzuetarako oso onuragarria izango da. Aire freskoa hartzeko eta etxetik kanpo gertatzen dena ikusteko.
Umeentzat errutinak premiazkoak dira. Segurtasuna ematen diete eta gurasoentzat ere lagungarriak izan daitezke. Erabili dezakegu kartulina bat, arbela bat, orri bat besterik ez badaukagu… baina garrantzitsua da ekintzak marrazki bitartez adieraztea (oso txikiak dira irakurtzeko, marrazkiekin ekintzak erraz identifikatuko dituzte).
Salir a primera hora del día durante un rato al balcón o asomarse, al menos, durante unos minutos a la ventana será muy beneficioso tanto para respirar aire puro como por ver qué ocurre en la calle.
Para l@s niñ@s, las rutinas son necesarias. Les dan seguridad, y a los padres/madres les facilita afrontar la jornada. Por eso es un buen recurso para estos días, elaborar un planning. Podemos utilizar una cartulina, una pizarra o simplemente un folio si no tenemos otro soporte. Lo más importante es que utilicemos dibujos o pictogramas para representar las tareas (con esta edad no saben leer pero sí saben identificar mediante dibujos las acciones).
11:00-12:00
Altxor Saskia / Cesta de los tesoros:
Ez da beharrezkoa gure haurrak jostailu oso sofistikatuekin jolastea. Oraingoan umeen zentzumenak estimulatuko ditugu (bide batez musika apur bat sortuz). Helburua zarata egitea da lapikoekin, zartaginekin, makilekin, egurrezko goilareekin…
Etxean dituzuen zarata egiten dituzten erremintak balio dute.
Dinamika honek zentzumen erritmoa lantzeko balio du eta gure txikiak poz-pozik egongo dira zarata sortzen.
No es necesario que los niñ@s jueguen con juguetes muy sofisticados. Vamos a estimular los sentidos de los/as niñ@s (y de paso crear un poco de música) haciendo ruido con ollas, cacerolas, sartenes, palos, cucharas de madera…
¡Lo que tengáis por casa seguro y haga ruido!.
Además de potenciar el sentido del ritmo se sentirán encantados de componer su propia música.
12:00-13:00
Umeek disfrutatuko dute dantzatzen Ene Kanten “Tximinoaren Izozkia Satorjator”-aren abestiarekin. Ea dantza ikasten duten!! Animo.
Youtuben “Ene Kantak-Tximinoaren Izozkia “klikatu.
Para que los peques disfruten bailando lo haremos con la canción “Tximinoaren Izozkia-Haur Abestiak Satorjator” de Ene Kantak.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Bazkaldu / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko eta mahaia ipintzen laguntzeko. Adin honekin, goilarak eta sardexkak ipintzen lagundu dezakete. Bazkaldu eta gero, eskuak garbitu, hortzak eta haginak garbitu eta dena batuta utzi.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos, se cepillen los dientes y que ayuden a recoger.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute. Ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak aukeratu dezakete. Hona hemen gaurko proposamena: “Satorraren Ipuina”
Con esta edad, muchos niñ@ echan la siesta.
Puede ser una buena idea contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos de la colección que tienen en casa. Otra opción puede ser
los cuentos virtuales que podemos encontrar en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy:
15:00- 16:00
Marrazki artistikoak/Dibujos artísticos:
Haurren kreatibitatea eta irudimena indartuko dugu. Gurasoek emango dizkiete margo bereziak (akuarelak, akrilikoak…) eta jarriko dute paper handi bat bai lurrean, bai paretan. Eman umeari margoa eskuetan eta oinetan. Utzi berari bere irudimena eta sormena lantzen. Seguruenik marrazki bikainak egingo dituela. Hori bai, bukatzerakoan bainua derrigorrezkoa izango da.
Potenciaremos la creatividad y la imaginación del niñ@. Les daremos pinturas especiales y los padres/madres pondréis en el suelo y en la pared un gran panel de papel; ponle pintura en las manos y en los pies.
¡Deja que disfrute haciendo arte con su propio cuerpo! Después la hora del baño está asegurada.
16:00- 17:00
Sandwich irrifartsua / Sándwich sonriente
Gure askaria egiteko irudimena erabiliko dugu. Sandwich irrifartsu”-a egingo dugu. Hemen uzten dizuegu argazkia jakiteko nola geratu behar den. Disfrutatu!
Para preparar la merienda utilizaremos la imaginación. Realizaremos un “Sandwich sonriente”. Os adjuntamos la foto para saber cómo ha de quedar. ¡Disfrutad!
Osagarriak (ingredientes):
-Moldeko ogia (pan de molde)
-Pepinoa (pepino)
-Oliba beltzak (aceitunas negras)
-Gazta xaflak (lonchas de queso)
-Saltxitxoia (salchichón)
-Tomate xafla (rodaja de tomate)
Prozedura: Sandwicha prestatzeko moldeko ogian saltxitxoia eta gazta xafla sartuko ditugu. Gazta xaflari hortzak aterako dizkiogu.Prest dogunean sandwicha itxiko dugu eta kanpotik atonduko dugu. Begiak egiteko pepino bi xafla moztuko ditugu eta gainean oliba beltzak jarriko ditugu. On egin!
Procedimiento: Meteremos entre pan y pan de molde el salchichón y una loncha de queso. A la loncha de queso le daremos la forma de dientes. Cuando esté preparado cerraremos el sándwich y comenzaremos a decorarlo por fuera. Con dos rodajas de pepino y unas aceitunas negras para realizar los ojos. ¡Buen provecho!
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina