H.H. 3 - Ekainak 11
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, eta gainera, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. Egunaren momentu hau, guztion artean hurrengo orduetan zer egingo dugun komentatzeko erabiliko dugu, birpasatzeko asteko zein egunetan gauden, zehazteko zelako eguraldia egiten duen, baita bakoitzaren sentimenduak eta emozioak plazaratzeko.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma. Utilizaremos este momento del día para comentar entre todos qué haremos las próximas horas, repasar en qué día de la semana nos encontramos, determinar qué tiempo hace hoy, y, sacar los sentimientos y emociones de cada uno y cada una.
10:00-11:00
Minisaski // Minicanasta
Materiala:
Plastikozko edalontzi bat
Gometsak
60 cm inguruko luzera duen kordela
Porexpan pilota bat
Puntzoi bat
Orratz bat
Errotuladoreak
Elaborazioa:
Zuloa egin edalontziaren behealdean puntzoiarekin eta sartu kordela
Egin korapilo bat puntan, buruak ihes egin ez dezan, eta, beste muturrean, lotu porexpan-pilota bat, aurrez zulo bat egin dioguna, alde batetik bestera bertikalean zeharkatzeko.
Halaber, korapilo bat egingo dugu puntan, pilota lotuta gera dadin eta hariari ihes egin ez diezaion.
Azkenik, edalontzia pegatinekin apainduko dugu, eta kolore desberdinetako errotulkiekin margotuko dugu pilota
Orain, gure helburua pilota edalontzi barruan sartzea izango da, ontziari esku bakar batez helduta.
Material:
1 vaso de plástico
Pegatinas
Un cordel de unos 60 cm. de largo de largo
Una pelota de porexpan
Un punzón
Una aguja
Rotuladores
Elaboración:
Hacer un agujero en la parte inferior del vaso con el punzón e introducir el cordel
Hacer un nudo en la punta para que no se escape la cabeza y, al otro extremo, atar una pelota de porexpan, a la que habremos hecho un agujero previamente que la atraviese de un lado a otro en dirección vertical
También haremos un nudo en la punta para que el balón quede sujeto y no se escape el hilo.
Finalmente, decoraremos el vaso con pegatinas y pintaremos la bola de diferentes colores con los rotuladores.
Ahora nuestro objetivo consistirá en encestar la pelota dentro del vaso, sujetando sólo el recipiente con una mano.
11:00-12:00
Aho korapiloa // Trabalenguas
Aho-korapiloak hizkuntzaren garapenean laguntzeko oso aproposak dira, hitz-jokoak, zotz egiteko formulak edota asmakizunak bezala. Hona hemen, aho- korapilo bat zuen umeekin praktikatzeko.
Martin ziki,
Purrut eta muki
Garbi ezazu
Ipurdi hori!
Los trabalenguas son muy propicios para ayudar al desarrollo del lenguaje, entre otros recursos. Aquí tenéis un pequeño texto para practicar con los niños.
Martin ziki,
Purrut eta muki
Garbi ezazu
Ipurdi hori!
12:00-13:00
Jateko margoa // Pintura comestible
Materialak:
Esne kondentsatua
Elikadurazko koloratzaileak
Aukerakoak: espeziak, lurrinak, purpurina jangarria
Nola egin:
Esne kondentsatua hautatutako elikadurazko koloratzaileekin nahastuko dugu, gehiegi erabili gabe. Zikindu egin gaitezkeenez, gomendagarria da hondatu ez den arroparekin egitea.
Pinturak distira izan dezan, purpurina jangarri pixka bat gehitu dezakegu.
Pinturari zaporeak gehitu nahi badizkiogu, kanela edo banilla pixka bat jar dezakegu, adibidez. Modu horretan haurrek zapore ezberdinak esperimentatu eta koloreekin lotzeko aukera ere izango dute.
Materiales:
Leche condensada
Colorantes alimentarios
Opcionales: especias, aromas, purpurina comestible
Cómo hacerlo:
Mezclamos la leche condensada con los colorantes alimentarios que hayamos elegido sin abusar de ellos. Debido a que podemos mancharnos, es recomendable hacer este paso con ropa que no importe estropear.
Para que la pintura tenga brillo podemos agregar un poco de purpurina comestible.
Si queremos añadir sabores a la pintura, podemos poner un poco de canela o vainilla, por ejemplo. De esta manera los niños podrán también experimentar diferentes sabores y asociarlos a los colores.
13:00-14:00
Jatekoa prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Adin honekin, goilarak eta sardeskak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik. Bazkaldu eta gero, garrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.
14:00- 15:00
Ipuina + siesta edo pelikula /Cuento + siesta o película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi izatekotan, interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena: “Marimotots errekan”.
Zenbait umek ez dute siesta botako jadanik, kasu horietan, bazkalosteko tarte hau pelikula bat ikusteko aprobetxatu daiteke, helburua familia guztia deskantsatzeko denbora bat izatea da.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos y ellas de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar otra opción pueden ser los cuentos virtuales que encontramos en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: “Marimotots errekan”.
También habrá niños y niñas que ya no necesiten la siesta, en esos casos este tiempo de sobremesa se puede aprovechar para ver una película, el objetivo es que toda la familia tenga un tiempo para descansar.
15:00- 16:00
Dantza eta luzapenak// Baile y estiramientos
Deskantsua eta gero, gorputza mugitzen hasteko, haiei asko gustatzen zaien abestia aukeratuko dugu eta dantza librea egingo dugu, gure gorputzari hegoak emango dizkiogu eta erritmoa jarraituz beste guztiaz ahastuko gara. Iradokizun polita izan daiteke Ene Kantak-eko “Alemana” abestia, asko gustatzen zaie orokorrean eta gira- bira esaten duen bakoitzean, badakigu zer egin dezakegun.
Ondoren, beste abesti bat aukeratuko dugu eta dantzan hasiko gara berriro…aitak edo amak stop-eri eman arte, orduan umeak gelditu beharko dira eta estatua moduan geratu abestia berriro hasi arte. Modu horretan, gorputza mugituko dute baina adi egongo dira ere noiz gelditu behar diren jakiteko. Adi egoten eta itxaroten ikastea oso garrantzitsua da.
Dantzatu eta gero luzapenak egiteko ordua izango da. Horretarako “Dordoka eta zisnea” jolasa egingo dugu. Hasieran dordokak izango gara, horretarako burua ezkutatuko dute eta sorbaldak igoko dituzte. Gero, dordokak zisne bihurtuko dira sorbaldak bajatuz eta burua baita lepoa tente ipintzen. Orduan hegoak mugitu ahal izango dituzte hegaz egiteko.
Tras el descanso, para empezar a mover el esqueleto, seleccionaremos una canción que les guste y haremos danza libre, nos moveremos como si tuviéramos alas y nos olvidaremos de todo lo demás. Una propuesta bonita puede ser “Alemana” de Ene Kantak, normalmente les gusta mucho esa canción, y además, es fácil saber qué hacer cuando dicen “gira- bira”.
Después elegiremos otra canción y empezaremos a bailar de nuevo…pero hasta que aita o ama le den al stop. En ese momento, los y las niñas se tendrán que parar y quedarse como estatuas hasta que la música empiece de nuevo. De esta manera moverán el cuerpo, pero también deberán estar atentos. Aprender a estar concentrados y a esperar es muy importante.
Después de bailar será el turno de los estiramientos. Para eso jugaremos a “La tortuga y el cisne”. Los niños y niñas empezarán siendo tortugas y esconderán la cabeza mientras bajan los hombros. Estas tortugas se convertirán en cisnes cuando bajen los hombres y coloquen bien sus cabezas y su espalda recta. Podrán empezar a mover las alas y volar.
16:00- 17:00
Gaileta tarta // Tarta de galletas
Osagaiak:
Laukizuzen formako gaileta kutxa bat
Esne litro bat
8 natilla
Nutella edo Nocilla pote bat
Nola egin:
Gailetak esnean busti eta laukizuzen formazko erretilu batean ipintzen joan geruza bat osatu arte
Natillekin geruza bat egin gaileten gainean
Errepikatu gaileten eta natillen geruzak erretilua bete arte
Amaitzeko, Nocilla edo Nutellazko geruza bat egin azkenengo gaileta geruzaren gainean
Utzi hozkailuan hurrengo egunera arte
Jan eta gozatu!
Ingredientes:
1 caja de galletas rectangulares
1 litro de leche
8 natillas
1 bote de Nutella o Nocilla
Preparación:
Mojar las galletas en la leche e ir colocándolas en una bandeja rectangular hasta formar una capa
Hacer una capa con las natillas sobre las galletas
Repetir capas de galletas y natillas hasta llenar la bandeja
Terminar con una capa de Nocilla o Nutella sobre la última capa de galleta
Dejar en la nevera hasta el día siguiente
¡A comer y disfrutar!
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina