H.H. 3 - Ekainak 12
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Arduratsuak izan behar dira, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado.
10:00-11:00
Asteko eguna eta gaurko eguraldia // Día de la semana y tiempo de hoy
Egunero ikastolan egiten dugun moduan, asteko zein eguna den gaur komentatuko dugu. Eskua erabiliz, banan- banan hatzamarrak ateratzen joango gara, ta hatzamar bakoitza egun bat izango da. Astelehena, lehenengoa, txikiena izango da, hortik hasiko gara. Gero martitzena… Krisialdi honetan asteko egunak euskaraz ahastu badituzte, abesti hau baliogarria izango da. Momentu hau aprobetxatuko dugu egunean zehar zer egingo dugun komentatzeko, bakoitzak bere proposamenak egin ahal izango ditu.
Zein egun den jakitea oso garrantzitsua da, baita gaurko eguraldia identifikatzea ere bai. Horretarako, pasaden astean prismatiko batzuk egin genituen. Gaur prismatiko horiek hartuko ditugu berriro, balkoira irtengo gara edo leihotik begiratuko dugu eta prismatikoen laguntzarekin zein eguraldi egiten duen komentatuko dugu.
Como hacemos cada día en la ikastola, repasaremos qué día de la semana es hoy. Utilizando la mano, iremos sacando de uno en uno los dedos, cada uno será un día de la semana. Empezaremos con el lunes, que será el dedo pequeño. Puede que durante este periodo hayan olvidado los días de la semana en euskera, en ese caso, puede sernos de gran ayuda la siguiente canció. Aprovecharemos este momento para planificar el día, cada miembro de la familia podrá hacer las propuestas que considere.
Saber qué día es hoy es muy importante, y también reconocer qué tiempo hace. Hace unos días os propusimos hacer unos prismáticos. Hoy los cogeremos de nuevo, saldremos al balcón o nos asomaremos a la ventana, y ayudándonos de nuestra nueva herramienta identificaremos y comentaremos qué tiempo hace.
11:00-12:00
Masajea // Masaje
Eta orain, proposamen oso atsegin bat luzatuko dizuegu: bikoteka masaje bat egitea bata besteari. Horretarako, eskuak eta oinak erabiltzeaz gain, lumak, arrabolak edo etxean topatzen dituzuen bestelako baliabideak erabil ditzakezue. Ukimena zentzumena primeran lantzeaz aparte erlaxatzeko aukera paregabea izango duzue, eta, elkarrekin konektatzeko ere oso lagungarria izango da. Aukeratu musika lasaia, eta gozatu momentuaz.
Y ahora, os proponemos algo muy agradable: en pareja, haceros un masaje mutuo. Para ello, aparte de las manos o los pies, podéis utilizar otros recursos como plumas, rodillos o lo que encontréis por casa. Aparte de ejercitar el sentido del tacto, también tendréis ocasión de relajaros y crear un momento de complicidad y conexión increíble. Elegid una música tranquila y a gozar.
12:00-13:00
Desberdintasunak topatu // Encuentra las diferencias
Bikoteka jokatzen da, eta helburua desberdintasunak aurkitzea da.
Nola jokatzen den:
Pertsonetako batek posizio bat hartzen du estatua moduan
Besteak oso ondo begiratuko du, eta ondoren buelta ematen du
Bitartean, estatuak gorputzaren posizioa aldatu behar du
Gero, bizkarrez dagoen pertsonari jakinaraziko dio buelta eman daitekeela
Eta pertsona horrek asmatu beharko du zer aldatu duen
Oharra: Estatuaren mugimenduak murriztu daitezke, bai kopuruari dagokionez, bai gorputz atalari dagokionez. Adibidez: hiru diferentzia gehienez, eta besoak eta eskuak bakarrik mugitu daitezke
.
Se juega en parejas y el objetivo es encontrar las diferencias.
Cómo se juega:
Una de las personas toma una posición en modo estatua
La otra observa muy bien la estatua y después se da la vuelta
Mientras la estatua tiene que modificar alguna posición de su cuerpo.
Luego le avisará a la persona que está de espaldas que se puede dar la vuelta.
Y esa persona deberá adivinar qué modificación se ha llevado a cabo
Nota: Se puede restringir los movimientos de la estatua tanto en número como en segmento corporal. Ejemplo: tres diferencias como máximo y solo se pueden mover brazos y manos.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko.
Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Adin honekin, goilarak eta sardeskak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik.
Bazkaldu eta gero, garrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia.
Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción.
Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Gure garrko proposamena hau da: “Satortxo lurrikara”.
Ez badute siesta bota nahi, aukeratu pelikula egoki bat familian ikusteko, eta aprobetxatu deskantsatzeko tarte bat.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Nuestra propuesta de hoy es “Satortxo lurrikara”.
Si no quieren echarse la siesta, podéis elegir una buena película para ver en familia, y aprovechar ese rato para descansar.
15:00- 16:00
Asmakizunak // Adivinanzas
Asmakizun hauekin, garunaren zona ugariak aktibatzea lortu nahi da, objetu edo gauza desberdinak deskribatuz haurrak zer den asmatu beharko du. Ahoz esateaz gain, eskatu dezakezue ere asmatutakoa marraztea.
1- Salto eta salto egiten du, eta isatsa falta zaio. Zein animalia da? IGELA
2.- Ilargia bezain biribila eta karea bezain zuria. Esnearekin eginda nago… eta ez dizut gehiago esango! Zein elikagai naiz? GAZTA
3- Ehun lagun ditut, denak taula batean, nik jotzen ez baditut, haiek ez didate hitz egiten. Zer musika tresna da? PIANOA
Con este juego de adivinanzas se pretende activar las múltiples zonas del cerebro, describiendo objetos o elementos diferentes el niño o la niña tendrá que adivinar lo que es. Además de verbalmente, podéis pedir que dibujen lo adivinado.
1- Salta salta, y la colita le falta. ¿Qué animal es? LA RANA
2- Redondo como la luna y blanco como la cal. Me hacen de leche…¡y ya no te digo más!¿Qué es? QUESO
3- Cien amigos tengo, todos en una tabla, si yo no los toco, ellos no me hablan. ¿Qué instrumento es? PIANO
16:00- 17:00
Film laburra baloreekin // Corto con valores
Eta gaurko ekintzekin amaitzeko, hurrengo film laburra elkarrekin ikustea proposatzen dizuegu: “Partly Cloudy”. Film labur honek mugarik gabeko adiskidetasunari buruz hausnarketata egiten du, eta oso aproposa iruditzen zaigu baloreetan hezitzeko gure umeak. Proiekzioa amaitzerakoan, eskatu umeei ikusitakoa komentatzea zuekin eta gehien gustatu zaiena marrazteko.
Y para terminar con las actividades de hoy, os proponemos ver juntos el siguiente cortometraje: “Partly Cloudy” . Esta película trata la amistad incondicional y nos parece muy valiosa para educar a nuestros hijos e hijas en valores. Al finalizar la proyección, pedid a los niños que hablen con vosotros sobre lo que han visto y que dibujen lo que más les ha gustado.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina