H.H. 3 - Ekainak 3
9:00 - 10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, eta gainera, egun hauetako egoera aprobetxatuko dugu familian eta lasaitasunez eramateko aurrera. Egunaren momentu hau, guztion artean hurrengo orduetan zer egingo dugun komentatzeko erabiliko dugu, birpasatzeko asteko zein egunetan gauden, zehazteko zelako eguraldia egiten duen, baita bakoitzaren sentimenduak eta emozioak plazaratzeko.
Para empezar el día, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y además aprovecharemos la situación de estos días para hacerlo en familia y con calma. Utilizaremos este momento del día para comentar entre todos qué haremos las próximas horas, repasar en qué día de la semana nos encontramos, determinar qué tiempo hace hoy, y, sacar los sentimientos y emociones de cada uno y cada una.
10:00-11:00
Eskulana: Arrozarekin egindako marrazkia// Manualidad: dibujo hecho con arroz
Gaur marrazki berezi bat egitea proposatuko dizuegu, arroz aleak erabiliko baititugu betetzeko. Gainera, gainetik tenperekin margotu ahal izango dugu, super ikusgarri bihurtuz. Kartoi edo kartoi mehe zati bat erabiltzea gomendatzen dizuegu, folio baten ordez, eta ez ahaztu arroz aleak oinarriaren gainean itsatsi egoteko kola.
Hoy os proponemos hacer un dibujo muy especial, y es que utilizaremos granos de arroz para rellenarlo. Además, podremos pintar por encima con témperas, haciendo que sea super vistoso. Os aconsejamos utilizar como base un trozo de cartón o cartulina, en lugar de un folio, y no olvidéis pegamento para pegar los granos de arroz sobre la base.
11:00-12:00
Aho korapiloa // Trabalenguas
Aho-korapiloak hizkuntzaren garapenean laguntzeko oso aproposak dira, hitz-jokoak, zotz egiteko formulak edota asmakizunak bezala. Hona hemen, aho- korapilo bat zuen umeekin praktikatzeko.
HITZAREN GILTZA
HITZAREN GILTZA,
AHOA IREKI ETA
ELKARREKIN MINTZA!
Los trabalenguas son muy propicios para ayudar al desarrollo del lenguaje, entre otros recursos. Aquí tenéis un pequeño texto para practicar con los niños.
HITZAREN GILTZA
HITZAREN GILTZA,
AHOA IREKI ETA
ELKARREKIN MINTZA!
12:00-13:00
Sentsazio desberdinak // Diferentes sensaciones
Joko hau begiak estalita egin daiteke eta ukimenaren bidez ea asmatzen duten zein den objetua… Dentsitate esberdineko elementuak erabil ditzakegu, adibidez lurra eta yogurta, edota etxeko objetu simpleak, estropajua, sukaldeko tresnak (koilara, sardexka, lapikoa…), jostailuak( animaliak, panpinak..), fruta edo barazkiak ( kalabazina, kiwia..). Forma edo taktu jakin bat duten elementuak aukeratzen saiatuko gara. Haurrak identifikatzeko errezak direnak.
Eskuekin bai, baina gorputzeko beste atal askoteatik jaso ditzakegu ukimenezko sentzazio desberdinak. Adibidez oinutzik material desberdinen gainean ibiliz
Este juego se puede hacer con los ojos vendados. Pediremos al niño o la niña que a través del tacto adivine cuál es el objeto que toca… en este caso, puede tener apariencia líquida o densa, por ejemplo, la tierra o unos yogures no tienen la misma densidad. También podemos utilizar objetos sencillos que tenemos en casa, utensilios de cocina (cuchara, tenedor, olla…), juguetes (animales, muñecos…), frutas o verduras (calabacín, kiwi …). Trataremos de seleccionar elementos con diferente tacto, pero que sean característicos al tocar, fáciles de identificar.
Con las manos está claro que sí, pero de muchas otras partes del cuerpo también podemos recibir diferentes sensaciones. Por ejemplo caminando con los pies descalzos sobre diferentes materiales.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Adin honekin, goilarak eta sardeskak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik. Bazkaldu eta gero, garrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.
14:00- 15:00
Ipuina + siesta edo pelikula /Cuento + siesta o película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Ipuina umeak berak aukeratu dezake etxean dauzkanen artean, edo ipuin berriak nahi izatekotan, interneten topa ditzakegun ipuin birtualak ere beste aukera bat izan daiteke. Hona hemen gaurko proposamena: “Kakamerke kapitainaren beldurrak”.
Zenbait umek ez dute siesta botako jadanik, kasu horietan, bazkalosteko tarte hau pelikula bat ikusteko aprobetxatu daiteke, helburua familia guztia deskantsatzeko denbora bat izatea da.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Puede ser uno que elijan ellos y ellas de la colección que tienen en casa, o si queremos innovar otra opción pueden ser los cuentos virtuales que encontramos en internet. Ésta es nuestra propuesta de hoy: “Kakamerke kapitainaren beldurrak”.
También habrá niños y niñas que ya no necesiten la siesta, en esos casos este tiempo de sobremesa se puede aprovechar para ver una película, el objetivo es que toda la familia tenga un tiempo para descansar.
15:00- 16:00
Dantza eta luzapenak// Baile y estiramientos
Deskantsua eta gero, gorputza mugitzen hasteko, haiei asko gustatzen zaien abestia aukeratuko dugu eta dantza librea egingo dugu, gure gorputzari hegoak emango dizkiogu eta erritmoa jarraituz beste guztiaz ahastuko gara. Iradokizun polita izan daiteke Ene Kantak-eko “Alemana” abestia, asko gustatzen zaie orokorrean eta gira- bira esaten duen bakoitzean, badakigu zer egin dezakegun.
Ondoren, beste abesti bat aukeratuko dugu eta dantzan hasiko gara berriro…aitak edo amak stop-eri eman arte, orduan umeak gelditu beharko dira eta estatua moduan geratu abestia berriro hasi arte. Modu horretan, gorputza mugituko dute baina adi egongo dira ere noiz gelditu behar diren jakiteko. Adi egoten eta itxaroten ikastea oso garrantzitsua da.
Dantzatu eta gero luzapenak egiteko ordua izango da. Horretarako “Dordoka eta zisnea” jolasa egingo dugu. Hasieran dordokak izango gara, horretarako burua ezkutatuko dute eta sorbaldak igoko dituzte. Gero, dordokak zisne bihurtuko dira sorbaldak bajatuz eta burua baita lepoa tente ipintzen. Orduan hegoak mugitu ahal izango dituzte hegaz egiteko.
Tras el descanso, para empezar a mover el esqueleto, seleccionaremos una canción que les guste y haremos danza libre, nos moveremos como si tuviéramos alas y nos olvidaremos de todo lo demás. Una propuesta bonita puede ser “Alemana” de Ene Kantak, normalmente les gusta mucho esa canción, y además, es fácil saber qué hacer cuando dicen “gira- bira”.
Después elegiremos otra canción y empezaremos a bailar de nuevo…pero hasta que aita o ama le den al stop. En ese momento, los y las niñas se tendrán que parar y quedarse como estatuas hasta que la música empiece de nuevo. De esta manera moverán el cuerpo, pero también deberán estar atentos. Aprender a estar concentrados y a esperar es muy importante.
Después de bailar será el turno de los estiramientos. Para eso jugaremos a “La tortuga y el cisne”. Los niños y niñas empezarán siendo tortugas y esconderán la cabeza mientras bajan los hombros. Estas tortugas se convertirán en cisnes cuando bajen los hombres y coloquen bien sus cabezas y su espalda recta. Podrán empezar a mover las alas y volar.
16:00- 17:00
Masajea // Masaje
Eta gaurko ekintzekin amaitzeko, proposamen oso atsegin bat luzatuko dizuegu: bikoteka masaje bat egitea bata besteari. Horretarako, eskuak eta oinak erabiltzeaz gain, lumak, arrabolak edo etxean topatzen dituzuen bestelako baliabideak erabil ditzakezue. Ukimena zentzumena primeran lantzeaz aparte erlaxatzeko aukera paregabea izango duzue, eta, elkarrekin konektatzeko ere oso lagungarria izango da. Aukeratu musika lasaia, eta gozatu momentuaz.
Y para terminar con las actividades de hoy, os proponemos algo muy agradable: en pareja, haceros un masaje mutuo. Para ello, aparte de las manos o los pies, podéis
utilizar otros recursos como plumas, rodillos o lo que encontréis por casa. Aparte de ejercitar el sentido del tacto, también tendréis ocasión de relajaros y crear un momento de complicidad y conexión increíble. Elegid una música tranquila y a gozar.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina