H.H. 3 - Ekainak 4
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez. Saiatuko gara gosari osasuntsua egiten, eta ahal den neurrian, umeek prestaketan parte hartzea.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma. Intentaremos que sea un desayuno saludable, y, en la medida que se pueda, procurar que los pequeños y pequeñas participen en su elaboración.
10:00-11:00
Marrazkia egin koloretako izotzekin // Dibujar con hielos de colores
Materiala:
Izotza egiteko moldeak
Elikagaien kolorantea
Zotzak
Nola egin:
Izotza egiteko moldeetan ura eta kolorantea bota
Izozgailuailuan sartu aurretik zotz bat jarri izozkiak egiteko hutsune bakoitzean
Behin izoztuta, zotzetik helduta izotz marrazkiak egin.
Material:
Moldes para hacer hielo
Colorante alimenticio
Palillos
Cómo hacerlo:
Echar agua y colorante en los moldes para hacer hielo
Poner un palillo en cada hueco de la cubitera antes de meterla en el congelador
Una vez congelado, hacer dibujos de hielo agarrados del palillo
11:00-12:00
Argi itzalak // Sombras de luz
Argi eta itzalekin esperimentatuko dugu. Jolasteko ez dugu gauza handirik behar, soilik potentzia jakin bat duen argi bat (itsasargi bat edo lanpara indartsu bat, adibidez), horma zuri bat edo izara bat itzalak proiektatzeko, eta itzala sor dezakeen edozein objektu.
Nola egin:
Argi-iturria hormatik distantzia batera jarriko dugu (3 metro inguru), eta han proiektatuko ditugu itzalak. Pareta eta argiaren artean, mahai bat jarriko dugu, objektuak bere gainean ipintzeko. Argiak, gutxi gorabehera, objektuen altuera berean egon behar du, itzala garbia izan dadin eta objektuen forma gehiegi ezdesitxuratzeko.
Gelako argiak itzali eta jokoa hasten da. Txikiak hurbiltzen utziko ditugu, askatasunez eta presio barik, jakin-minak gidatuta. Behar izanez gero, objekturen bat mugituko dugu haren arreta erakartzeko
Esperimentatu egingo dugu objektuak mugituz, eszenak sortuz, eta gure itzal propioarekin haietan sartuz.
Experimentemos ahora con luces y sombras. Para jugar no necesitamos mucho, solo una luz con cierta potencia (como un faro o una lámpara potente), una pared blanca o una sábana donde proyectar las sombras, y cualquier objeto que pueda producir sombra.
Cómo hacerlo:
Vamos a colocar nuestra fuente de luz a una cierta distancia (unos 3 metros aprox) de la pared donde vamos a proyectar las sombras. En el medio entre la pared y la luz, pondremos una mesa para apoyar los objetos. La luz tiene que estar más o menos a la misma altura que los objetos para que la sombra sea nítida y no distorsione demasiado la forma de los objetos.
Apagamos las luces de la habitación y comienza el juego. Dejamos que los peques se acerquen solos, guiados por su curiosidad. Si hace falta, movemos alguno de los objetos para llamar su atención
Podemos experimentar moviendo los objetos, creando escenas, y entrando con nuestra propia sombra en ellas.
12:00-13:00
Ariketa fisikoa // Ejercicio físico
Gaurko zenbait joku proposatzen dizkizuegu:
Uztaiak, bufandak, lepokoak…edo topatzen dugunarekin, zirkuluak egingo ditugu lurrean lerro bat egiten, bat edo bi zutabeetan, eta desplazamenduak egingo ditugu lehenengo bi hankak sartzen zirkuluan eta gero bakar bat sartzen.
Distantziak bete etxeko leku batetik bestera, gaileta bat buruaren gainean eramaten. Helburua, gaileta hori lurrera ez erortzea da, ekilibrioa mantenduz.
Nagusiak hankak zabalduko ditugu zubiak izango bagina moduan, eta, umeak haien artean pasatu beharko dira. Zubia pasatzerakoan hiru salto eman beharko dituzte. Ariketa honekin espazioaren pertzepzioa landuko dugu.
Aulkiak eta mahaiak erabilita, psikomotrizitatea lantzeko zirkuitu bat antolatuko dugu. Umeek zirkuitoa bete beharko dute, goitik, behetik, oinez, arrastaka…
Para hoy os proponemos los siguientes ejercicios:
Con aros, bufandas, pañuelos o lo que encontremos por casa, haremos círculos en el suelo. Los pondremos en fila, en columnas de uno o dos, y haremos desplazamientos primero metiendo las dos piernas en cada círculo y después metiendo solo una pierna.
Cubrir distancias dentro de casa, llevando una galleta encima de la cabeza. El objetivo es que esa galleta no se nos caiga, manteniendo el equilibrio.
Los y las adultas abriremos las piernas simulando ser un puente, y los niños y las niñas deberán pasar por debajo. Una vez pasen el puente deberán dar tres saltos. Con este ejercicio trabajaremos la percepción del espacio.
Utilizando sillas y mesas, organizaremos un circuito que nos posibilitará trabajar las capacidades psicomotoras. Los niños y las niñas tendrán que completar el circuito por arriba, por debajo, de pie, arrastrándose…
13:00-14:00
Jateko prestatu + bazkaldu / Preparación + comida
Eta orain, bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Y ahora es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Hona hemen gaurko proposamena, “Non zaude ilargia?”.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Ésta es nuestra propuesta de hoy, “Non zaude ilargia?”.
15:00- 16:00
Magia // Magia
Magia trukoek hainbat onura daukate umeentzat. Denborapasa dibertigarria izateaz gain, pentsamendu kritikoa ere sustatzen du beste hainbat gauza positiboen artean
Hona hemen magia truko erraz batzuk, egin beharreko pausuekin, denok ondo ulertzeko:
Los trucos de magia son muy beneficiosos para los niños y niñas. Además de ser un pasatiempo muy divertido, también mejora el pensamiento crítico entre otras ventajas
A continuación unos trucos de magia muy sencillos, y con las instrucciones de cómo hacerlos, para que todos y todas podamos entenderlos.
16:00- 17:00
Txanponekin formak egin eta asmatu / Hacer y adivinar formas con monedas
Hurrengo ekintza oso sinplea baina lagungarria da formak egiteko. Aterako ditugu topatzen ditugun txanpon guztiak eta forma desberdinak egingo ditugu eurak erabilita. Umeek asmatu beharko dute forma bakoitzaren izena. Ondoren, umeak berak eraiki beharko du bera bakarrik forma berdina
Para la siguiente actividad necesitaremos todas las monedas que encontremos por casa. Se trata de una actividad muy simple pero muy eficaz para aprender las formas. Haremos diferentes formas con las monedas y los niños y niñas tendrán que adivinar el nombre de cada una. Después, les pediremos que hagan ellos mismos las formas.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina