H.H. 3 - Ekainak 5
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez.
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Arduratsuak izan behar dira, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma.
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado.
10:00-11:00
Asteko eguna eta gaurko eguraldia // Día de la semana y tiempo de hoy
Egunero ikastolan egiten dugun moduan, asteko zein eguna den gaur komentatuko dugu. Eskua erabiliz, banan- banan hatzamarrak ateratzen joango gara, ta hatzamar bakoitza egun bat izango da. Astelehena, lehenengoa, txikiena izango da, hortik hasiko gara. Gero martitzena… Krisialdi honetan asteko egunak euskaraz ahastu badituzte, abesti hau baliogarria izango da: https://www.youtube.com/watch?v=itN7jTksz9o. Momentu hau aprobetxatuko dugu egunean zehar zer egingo dugun komentatzeko, bakoitzak bere proposamenak egin ahal izango ditu.
Zein egun den jakitea oso garrantzitsua da, baita gaurko eguraldia identifikatzea ere bai. Horretarako, pasaden astean prismatiko batzuk egin genituen. Gaur prismatiko horiek hartuko ditugu berriro, balkoira irtengo gara edo leihotik begiratuko dugu eta prismatikoen laguntzarekin zein eguraldi egiten duen komentatuko dugu.
Como hacemos cada día en la ikastola, repasaremos qué día de la semana es hoy. Utilizando la mano, iremos sacando de uno en uno los dedos, cada uno será un día de la semana. Empezaremos con el lunes, que será el dedo pequeño. Puede que durante este periodo hayan olvidado los días de la semana en euskera, en ese caso, puede sernos de gran ayuda la siguiente canción: . Aprovecharemos este momento para planificar el día, cada miembro de la familia podrá hacer las propuestas que considere.
Saber qué día es hoy es muy importante, y también reconocer qué tiempo hace. Hace unos días os propusimos hacer unos prismáticos. Hoy los cogeremos de nuevo, saldremos al balcón o nos asomaremos a la ventana, y ayudándonos de nuestra nueva herramienta identificaremos y comentaremos qué tiempo hace.
11:00-12:00
Ariketa fisikoa: Zumba // Ejercicio físico: Zumba
Gaur, oso proposamen “martxosoa” daukagu zuentzat: Zumba egitea, euskarazko abestiekin. Esteka honetako koreografiak eta soinuak jarraitu eta disfrutatu
Hoy os traemos una propuesta muy “marchosa”: hacer Zumba, con canciones en euskera. Seguid el ritmo y la coreografía del siguiente enlace, y disfrutad:
12:00-13:00
Tutuak apaindu eta eraikuntzak egin // Adornar rollos y hacer construcciones
Orain eraikuntza-joko originala egitea proposatzen dizuet: sukaldeko edo komuneko paper tutuak erabiliko ditugu gazteluak, dorreak, zubiak eta hiriak egiteko. Zenbat eta tutu gehiago lortu joko honetarako hobeto, eta pintzelak, argizariak, pegatinak eta abar erabiliz apainduko ditugu. Amaitzeko lau ebaki egingo ditugu tutuetan, bai goitik bai behetik, eta prest egongo dira ahokatzeko.
Ahora os propongo hacer de los rollos de papel de cocina o del papel higiénico un original juego de construcciones para elaborar castillos, torres, puentes y ciudades. Cuantos más rollos consigamos para este juego mejor, los decoramos como queramos utilizando pinceles, ceras, pegatinas, etc. Hacemos cuatro cortes en los rollos tanto por arriba como por abajo y ya está listo para encajar.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko.
Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Adin honekin, goilarak eta sardeskak ipintzen lagundu dezakete inolako beldur barik.
Bazkaldu eta gero, garrantzitsua da ere eskuak garbitzea eta dena batuta uzten saiatzea.
Es el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia.
Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción.
Con esta edad, pueden poner los cubiertos, por ejemplo, sin miedo. Después de comer, es muy importante recalcar que se laven las manos y que intenten dejar recogido.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Gure garrko proposamena hau da: “Txori horia”.
Ez badute siesta bota nahi, aukeratu pelikula egoki bat familian ikusteko, eta aprobetxatu deskantsatzeko tarte bat.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Nuestra propuesta de hoy es “Txori horia”.
Si no quieren echarse la siesta, podéis elegir una buena película para ver en familia, y aprovechar ese rato para descansar.
15:00- 16:00
Asmakizunak // Adivinanzas
Asmakizun hauekin, garunaren zona ugariak aktibatzea lortu nahi da, objetu edo gauza desberdinak deskribatuz haurrak zer den asmatu beharko du. Ahoz esateaz gain, eskatu dezakezue ere asmatutakoa marraztea.
Beti ari den arren, hazten eta loditzen, ez da bere lekutik sekula ere mugitzen. Zer da? ZUHAITZA
Suaren kolorekoa, batzuetan urrunago, beste batzuetan hurbilago, ilargiaren laguna da baina gutxitan kointzidetan dira. Zer da? EGUZKIA
Likidoa, kolore desberdinetan ikusi dezakegu, eta balio zaigu freskatzeko baita garbitzeko. Zer da? PRAKAK
Con este juego de adivinanzas se pretende activar las múltiples zonas del cerebro, describiendo objetos o elementos diferentes el niño o la niña tendrá que adivinar lo que es. Además de verbalmente, podéis pedir que dibujen lo adivinado.
1- A pesar de que siempre está creciendo y engordando, nunca nunca se mueve de sitio. ¿Qué es? EL ARBOL
2- Del color del fuego, unas veces más cerca y otras más lejos, es compañero de la luna pero muy pocas veces. ¿Qué es? LA LUNA
3- Líquido, lo podemos ver de diferentes colores, y nos vale tanto para refrescarnos como para lavar. ¿Qué es? AGUA
16:00- 17:00
Film laburra baloreekin // Corto con valores
Eta gaurko ekintzekin amaitzeko, hurrengo film laburra elkarrekin ikustea proposatzen dizuegu. Proiekzioa amaitzerakoan, eskatu umeei ikusitakoa komentatzea zuekin eta gehien gustatu zaiena marrazteko.
Y para terminar con las actividades de hoy, os proponemos ver juntos el siguiente cortometraje. Al finalizar la proyección, pedid a los niños que hablen con vosotros sobre lo que han visto y que dibujen lo que más les ha gustado.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina