H.H. 3 - Ekainak 9
9:00-10:00
Gosaria eta higiene pertsonala // Desayuno e higiene personal
Beti bezala, eguna hasteko, gosariari behar duen garrantzia emongo diogu, familian eta lasaitasunez. Familia momentu hau, eguneko plangintzari buruz berba egiteko aprobetxatu dezakegu, baita birpasatzeko asteko zein egunetan gauden, zer bazkalduko dugun gaur… Gosaltzen amaitu eta gero, umeek mahaia batzen lagundu dezakete, eta gurasoek denon artean laguntzeko garrantzia azpimarratu.
Para empezar el día, como siempre, le daremos al desayuno la importancia que se merece, y lo haremos en familia y con calma. Aprovecharemos este momento familiar para hablar sobre el planning del día, qué vamos a comer, en qué día de la semana estamos…Tras desayunar, los y las niños y niñas pueden ayudar a recoger la mesa, mientras aita y ama refuerzan con sus palabras la importancia de colaborar entre todos y todas.
10:00-11:00
Etxeko gauzak egin // Hacer cosas en casa
Ondoren, norbanako higienearen ordua izango da. Handitzen ari dira eta emon diezaiekegu aukera eurek aukeratzeko arropa. Kontua euki beharko dute, dena ordenatuta eta arropa zikina bere lekuan uztea garrantzitsua da, ez dago aitxakirik.
Etxean hainbeste denbora egotea, aukera paregabea da umeek ikasteko etxea zaintzen eta bere mantenimenduaren lanetan laguntzeko. Gaur, adibidez, ohea egitea eta logela batzea, aitatxo edo amatxoren laguntza apur batekin, izan daiteke euren ardura. Seguru primeran egiten dutela! Musika jartzen badugu, dibertigarriagoa izango da. Amaitu eta gero, ikusi dezakezue elkarrekin ipuin hau, eta hurrengo egunean zertan lagundu etxean pentsatu:
Después, será el turno de la higiene personal. Se van haciendo más mayores, y podemos dejar que ellos y ellas mismas elijan su ropa. Además, deberán de tener cuidado y dejar la ropa sucia en su sitio y todo ordenado, como intentamos cada día que hagan.
Pasar tanto tiempo en casa puede ser una oportunidad de oro para introducir a los y las más pequeños y pequeñas en el cuidado y mantenimiento del hogar. Hoy, por ejemplo, les daremos también la responsabilidad de colgar la ropa en el tendedero, con un poco de ayuda de aita y ama. Seguro que lo hacen genial! Si lo hacemos con música, será todavía más divertido.
Y cuando acaben, podemos ver juntos este cuento y pensar la tarea que desempeñarán mañana:
11:00-12:00
Eskulana: Tutu batekin egindako zuhaitza // Manualidad: Un árbol hecho con un rollo
Materiala:
Tutu bat
Tenpera edo margo marroia
Errotulki beltza
Folio zuria
Kola
Kolore desberdineko zetazko papera
Nola egin:
Margoztu tutua tenpera edo margo marroiarekin
Irudikatu eskuak folioan, ebaki eta marroiaz margotu. Itsatsi eskuak tutuaren albo bietan
Errotulki beltzarekin begiak eta ahoa egin
Zatitu zetazko papera, nahastu koloreak, eta tutuaren goiko partean itsatsi nagusi baten laguntzarekin
Material:
Un rollo
Témpera o pintura marrón
Rotulador negro
Folio blanco
Pegamento
Papel de seda en diferentes colores
Cómo hacerlo:
Pintar el rollo con témpera o pintura marrón
Dibujar las manos en el folio, cortarlas y pintarlas de marrón. Pegarlas a los lados del rollo
Hacer la boca y los ojos con el rotulador negro
Cortar el papel de seda, mezclar los colores y pegar los diferentes recortes en la parte de arriba del rollo
12:00-13:00
Asmakizunak: Erremintak eta musika tresnak / Adivinanzas: Herramientas e instrumentos musicales
Lehenengo eta behin, birpasatu erreminta eta musika tresnak desberdinak bideo honekin. Ondoren, banan- banan, bakoitzak bat aukeratu eta ahalik eta ondoen imitatzen saiatuko da bai soinuen bitartez baita keinuen era gorputz mugimenduen bitartez ere. Besteek asmatu beharko dute zein den. Gehien asmatzen duenak irabaziko du. Jolasarekin amaitu eta gero, animatu umeari gehien gustatzen zaion soinuaren objektua marraztera.
En primer lugar, os aconsejamos repasar los diferentes instrumentos musicales y herramientas con este vídeo. Después, respetando el turno, cada uno elegirá uno e intentará imitarlo lo mejor posible, tanto con sonidos como con gestos y movimientos del cuerpo. Los demás tendrán que adivinar cuál es. El o la que más acierte será el ganador o ganadora. Después de acabar el juego, animad al niño o a la niña a dibujar el objeto del sonido que más le guste.
13:00-14:00
Jateko prestatu + Jan / Preparación + comida
Bada momentua dena batzeko, bakoitzak bere eskuak garbitzeko, mahaia ipintzen laguntzeko eta bazkaltzeko. Eskuak garbitzeko momentua dibertigarriagoa izateko, eta umeek ondo ikasteko nola egin behar duten, abesti hau erabil dezakegu.
Ha llegado el momento de recoger todo, lavarse las manos, ayudar a poner la mesa y comer en familia. Para hacer del momento de lavarse las manos un rato divertido, y que
además aprendan bien cómo hacerlo, podemos utilizar la siguiente canción.
14:00- 15:00
Ipuina + Siesta / Pelikula // Cuento + Siesta / Película
Adin honetan, ume askok siesta botatzen dute oraindik. Gure umearen kasua bada, ideia ona izan daiteke lehenengo ipuin bat kontatzea lasaitzen laguntzeko. Gaur, “Nire maitea” izeneko ipuina da gure proposamena.
Ez badute siesta bota nahi, aukeratu pelikula egoki bat familian ikusteko, eta aprobetxatu deskantsatzeko tarte bat.
Con esta edad, muchos niños y niñas aún echan siesta. Si es el caso de nuestra hija o hijo, puede ser una buena idea después del ritual que acompaña a la comida, y con el objetivo de relajarles, contarles un cuento. Hoy os proponemos el cuento “Nire maitea”.
Si no quieren echarse la siesta, podéis elegir una buena película para ver en familia, y aprovechar ese rato para descansar.
15:00- 16:00
Yoga umeentzat // Yoga para niños y niñas
Hemen duzue beste yoga saio berri bat jarraian egiteko, euskaraz eta oso berezia…Mara txakurra da protagonista.
Aquí tenéis una nueva sesión de yoga para niños y niñas, en euskera con la perra Mara como protagonista.
16:00- 17:00
Bananazko piruletak fruitu lehorrekin// Piruletas de plátano con frutos secos
Osagaiak:
2 banana
300 gr txokolate urtzeko
fruitu lehorrak
Prestaketa:
Gutxi gora behera tamaina berdineko banana xerrak moztu. Eta izozkailuan sartu minutu batzuk gogor egoteko.
Urtzeko txokolatea urtu microuhin labean, baina kontuz ibili, erre ahal zaizu. Erre ez dadin, microuhin labea 30 segundutan jarri, begiratu nola dagoen, berriro jarri 30 segundu, etab. Txololatea irabiatu alde guztietatik berdin desegiteko.
Bol batean fritu lehorrak prestatu. Mahaspasak, intxaurrak, almendrak, albarikoke lehortuak jarri, hau da, egunero energiaz betetzen gaituzten fruitu lehor guztiak.
Banana xerrak izozkailutik atera eta sardezka baten laguntzarekin, eskuak ez zikintzeko, xerra bakoitza urtutako txokolatetik pasatu, eta behin xerra guztiak txokolatez blai dauzkazunean, sareta baten gainean utzi txokolatea gogor jartzeko eta ezer ez zikintzeko. Ondoren, banana xerra bakoitzaren gainean fruitu lehorrak jarri, eta utzi txokolateari gogortzen.
Piruleta hauek oso hotz jan nahi badituzu, xerra bakoitza izozkailuan sartu 30 minutu.
Ordu erdi ondoren, jateko prest egongo dira!
Ingredientes:
2 plátanos
300 gr de chocolate para fundir
Frutos secos
Preparación:
Cortar rodajas de plátano de parecido tamaño. Y meterlas en el congelador unos minutos para que tengan una consistencia más dura.
Fundir el chocolate en el microondas, pero con cuidado, se puede quemar. Para que no se queme, colocar en el microondas sólo 30 segundos, comprobar su estado, poner otros 30 segundos, etc. Batir bien para que se deshaga homogéneamente.
Preparar los frutos secos en un bol: pasas, nueces, almendras, albaricoques secos, es decir, todos los frutos secos que nos llenan de energía cada día.
Sacar las rodajas de plátano del congelador y con ayuda de un tenedor para no mancharse las manos, pasar cada trozo por el chocolate fundido y una vez que todas las rodajas estén empapadas de chocolate, dejarlas sobre una rejilla para que el chocolate se ponga duro y no manchen nada. Después, poner los frutos secos sobre cada trozo de plátano y dejar que el chocolate se endurezca.
Si quieres comer estas piruletas muy frías, mételas en el congelador durante 30 minutos.
¡Después de media hora estarán listas para comer!
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina